Originally posted by Warheart Mä lasken kivalla pikku ohjelmalla nimeltä kalorilaskuri. Näkee siinä samalla hiilihydraattien, proteiinien ja rasvan osuuden ruokavaliosta.
Ostin vaa'an, punnitsin ruokia muutaman päivän ajalta, tein OpenOffice-taulukon, tietolähteenä pakkauksien kyljet ja Fineli. Lähinnä energia ja proteiini kiinnosti. Laitoin vain tärkeämmät ainekset, jolloin sain tietää, paljonko vähintään syön. Laihdutusdieetillä pitäisi olla tarkempi.
Jos/kun ruokavalio käytännön syistä muuttuu, pitänee punnita uudelleen joitakin päiviä. Tärkeää olisi saada jonkinlainen yleiskuva, jonka perusteella oppii arvioimaan ruoat suurin piirtein, niin ei tarvitse olla aina punnitsemassa ja laskemassa.
""Syö niin paljon ettei tuu nälkä", neuvo sm-tason bodari...seuraan lähinnä tota neuvoa."
Riippunee melko paljon henkilöstä. Jotkut syövät tuolla konstilla liikaa, jotkut liian vähän. Itse söin joskus aikaisemmin liian vähän. Mutta keskimäärin se voi olla ihan hyvä neuvo
Originally posted by Warheart En nyt itsekkään muista, mutta jos vaikka sovittais joku aika kun pitäisit hubiasi auki, niin voisit sitten ladata sen multa.
Kyllähän sitä laskis, mutta pirun vaikea laskea kouluruokaa ja kun se ilmasta on niin ei viittis sitä pois jättää ja omia laskettuja eväitä ottaa tilalle.
Originally posted by fi-xwd Jos viittisit andor laittaa sen sun hubin osotteen tänne tai mailata sen mulle (fi_xwd@hotmail.com), niin oisin hyvin kiitollinen!
Originally posted by Jansku Mitenkäs se muuten on proteiinista saatavan energian kanssa? Eli tuleeko siitä merkittävästi kaloreita, joita sitten lasketaan mukaan siihen päivittäiseen energian saantiin? Ajatellaan protskua n. 2g/painokilo päivässä.
Varmaan ollut puhetta, mutta vaikea tuollaista etsiä...
Ok mä laitan nyt päälle sen hubin. Pidän sitä päällä jonkun pari tuntia tai koko yön. En vielä varmaksi osaa sanoa, jätänkö yöksi päälle. Osote on andor.no-ip.com
Mulla myös ruutuvihko, taskulaskin, vaaka(sellanen halpa kapistus), ja ruoka-aineiden ravintosisällöt pakkauksista tai päästä. Ja lisäapuna SUL:lin ravintovalmennus opas, josta löytyy ihan hyvät taulukot eri ruoka-aineiden ravintosisällöistä(vitamiineja myöten). :thumbs: