Saattaa olla hieman typerää kysyä teiltä sen sijaan, että itse koittaisin asiaa selvittää, mutta kiitän jos joku kaloritaituri osaa yhtään antaa osviittaa.
Olen 20v poika, 170cm pitkä ja painan 62kg. Ongelmana on, että lihasmassaa ei tunnu sitten tulevan kirveelläkään. Viimäsen vuoden aikana painoa on tullut ehkä 1kg lisää, vaikka olen käynyt 3-4krt viikkoon salilla. En lähtisi hakemaan vikaa tässä kohtaa ohjelmasta, kun ei sitä painoa tule rasvankaan muodossa lisää. Nyt olen intissä ollut kohta sen 9kk ja ennen inttiä rasvat kävin mittauttamassa ja oli siinä 5% paikkeilla. Olen siis todella vähärasvainen kaveri, johon ei helposti kalorit tartu ja tällähetkellä urheilu ja liikunta koostuu n. 6 päivänä viikossa liikkumiseen. 4krt viikkoon salilla, sen lisäksi 2 lenkkiä (tai jotain intervalliharjoitusta) ja siihen vielä päälle yleensä yksi uintikerta. Harrastan futista, mutta se on jäänyt intin aikana todella vähälle.
Nyt asiaan ! Intissä pääruokailut rajottuvat neljään kertaan päivässä ja itsellä on aina ollut tavoitteena syödä terveellisesti ja normaalia ruokaa. Näiden lisäksi napsin joihinkin väliin pienen välipalan, mitä onkaan saatavilla. Tässä siis yleinen päivän ruokavalio ja kiitän jos joku osaa kertoa edes jonkinlaista suuntaa tämän hetken energiamäärästä! Ja muutenkin kommentoida tilannetta.
Aamupala: Koko lautasellinen puuroa ja päälle hieman mustikkakeittoa/hilloa mitä sattuukin olemaan. 2 ruisleipää ja väliin juustoa ja/tai leikkelettä, maltilla levitettä ja jotain vihanneksia mitä sattuukin olemaan. N. 4dl rasvatonta maitoa.
Lounas: Luonnollisesti puolilautasta melkeen täyttyy salaatista, mutta toinen puoli tulee täyteen kauhallisesta riisiä tai perunoista. Siihen päälle koitan ottaa parikauhallista varsinaista kastiketta; liha- ja broilerikastikkeet aika yleisiä. Muissakin ruuissa koitan nipistää muutaman kappaleen ylimääräistä rajoitusten päälle. Yleensä lautaselta loppuu tila ja kastikkeet valuvat tarjottimelle.

Siihen päälle 1-2 ruisleipää riippuen leivän koosta (HV-leipää luonnollisesti enemmän). Lisukkeita ei lounaalla yleensä ole kuin levitettä. Ja taas n. 4dl maitoa.
Tähän väliin otan yleensä jonkun banaanin, omenoita tai muuta mitä olen onnistunut kaappiin varastoimaan ja päivässä tulee yleensä syötyä ainakin se kourallinen maapähkinöitä.
Päivällinen menee aikalailla lounaan kanssa samoissa puitteissa.
Iltapalalla syön sen jogurtin/viilin mikä onkaan tarjolla, joskus jotain salaattimixejä. Ja sitten ainakin sen 2 ruisleipää tarjolla olevilla täytteillä (maksamakkaraa, juustoa ja kurkkua) ja tähän jälleen se 4dl maitoa.
Harvoin tulee sotkussa herkuteltua ja nuo ruokailut vetävät kyllä mahan aina ihan täyteen niin täytyy vaan ihmetellä, miten tämän kokoinen jätkä saa tuon kaiken kulutettua ! Intin ohjelmassa ei tule paljoa itteä rasitettua, nytkun helteet loppuivat niin hyvä jos hien saa päälle "raskaassa fyysisessä suorituksessa", joten enpä ole sitä paljon ottanut mukaan laskiessani päivittäistä liikkumista.
Osaisko joku siis vähän sanoa paljon niitä kaloreita tulee päivässä syötyä ja mitä lähtisitte itse muuttamaan? Gainerit jätän ihan mielellään sinne kauppaan.