En nyt viittaa suoranaisesti aloittajaan, mutta en helvetti ymmärrä näitä sikabulkkeja. Vedetään loppupeleissä kaloreita aivan liikaa ja monesti otetaan vielä aivan vääristä lähteistä, tuloksena "huppariläski" ts. lihaakin löytyy, mutta rasvaa ja silavaa sitten kahta kauheemmin. Hupparit päällä ollaan 24/7, hikoillaan ja ollaan niin helvetin isoja miehiä (tai poikia). Tällä haluaisin kyseenalaistaa sen trendin, joka täällä liikkuu: SYÖ SYÖ ja SYÖ. "4 litraa punaista maitoa vaan peliinhei!" - huhhuh!
Jos tällä pienellä tietotaidolla opastaisin jotain täydellistä aloittelijaa, neuvoisin ensin dieettaamaan itsensä oikeasti _mukavan_ jänteväksi tyypiksi. Sitten maltillisilla plussilla rasvat minimiin (toki sen verran mitä elimistö tarvitsee) ja kaikki ylimääräiset kalorit hyvistä, pitkäketjuisista hiilihydraateista ja kasvattelemaan sitä lihaa. Proteiiniä toki se 2-3g per painokilo.
Monella on vaan "tänne mulle kaikki ja heti"- asenne ja siinä sitten sokeutuu oman kehityksensä kanssa. Huvittaa muutamat ystäväni, jotka naureskelavat meikäläisen tiukoille L:n koon paidoille ja sitten kulkevat 24/7 hupparit päällä ja koskaan ei olla ilman paitaa ettei ne tosiasialliset läskit näy... Leukoja ei vedetä kun ei jakseta, vaikka penkataan se 140-150 kiloa.
Lähinnä tämän vuodatuksen tarkoituksena oli avata monelle aloittavalle bulkkarille silmät siitä, että ei tarvitse mennä kohtuuttomiin sikabulkkeihin ja ennenkaikkea jos menette, älkää jääkö sille ikibulkille - taatusti vituttaa se läskimaha ja kymmenien kilojen pudotukset myöhemmin. Siitä sitten tiputtelette paniikissa vielä lihat pois kun kiire tulee päästä läskeistä eroon järkytyksen tullessa.
Itse ainakin arvostan kireitä ja jänteviä 70kg "hernekeppejä" helvetisti enemmän kuin 100 kilosia rasvaperseitä. Tämä onkin vaan mun mielipide

Ja pahoittelen, mikäli meni offtopiciksi jo.
EDIT: Enkä nyt kyseenalaista sitä, etteikö osa ihmisistä tarvitse tuollaisia 5000kcal annoksia ollakseen vaikka niillä maltillisilla +300kcal plussilla. Kuitenkin väitän, että suuri osa aloittelijoista kuluttaa vähemmän kuin sen 4700kcal päivässä joten ...