Nopealla laihduttamisella, eli siis nääntymisellä, menetät ensin nesteet, sitten lihakset, ja lopuksi ehkä rasvaa ellet jo kuole nälkään. Ja usko tai älä, ne olemattomatkin lihakset voivat kadota.
[Elämäkertani: Olin pienempänä hieman pullea, ja läheiseni aina jaksoivat mainita asiasta minulle. 10 vuoden iässä en enää ollut kovinkaan huomattavasti muita lihavampi(puhutaan siis muutaman kilon painoerosta samanpituisiin henkilöihin verrattuna), mutta pidin silti itseäni lihavana. 10-15v ikäisenä liikuin huomattavan paljon, rullalautailin kesällä päivittäin ja pelasin jääkiekkoa talvella. Kävelin ja juoksin myös paljon kavereiden kanssa. Kaikki sanoivat että olen normaali/laiha, vaikka itseäni pieni pömppömaha häiritsikin huomattavan paljon. Lukioon mennessä liikunta jäi kokonaan pois, yhtä tai kahta pakollista kurssia lukuunottamatta. Istuin käytännössä 3 vuotta koneella ja söin karkkia(mitä olen tehnyt koko elämäni ajan). Lukion jälkeen lähdin siviilipalvelukseen, koska en uskonut kuntoni kestävän armeijarääkkiä. Sivarin alussa tehtävässä terveystarkastuksessa yllätyin mittojeni olevan 178cm ja 59kg, vaikka kuvittelin painavani reilusti yli 70kg. Olin siis laiha läski. Sivarissa ruoka, jos sitä ruoaksi kehtaa kutsua, on karmaisevaa, ja nirsona ihmisenä en siihen kovinkaan usein koske. Jos päivittäinen energian tarpeeni ylittyy, se tarkoittaa että olen syönyt väh. 300g makeisia tai sipsejä. 6kk nälkiintymisen jälkeen jo mainitsemani pömppömaha on edelleen paikallaan, mutta lihakset(joita en siis koskaan tiennyt olevankaan) ovat kadonneet. Painoakin voi siis pudottaa väärin.
^ tässä siis elämäkertani ilman ensimmäistäkään kappalejakoa.]
tl;dr: Laske kulutus, kehitä hyvä ruokavalio(älä unohda proteiineja), pyri käymään salilla tai harjoittele omalla painolla(punnerrukset, rutistukset, leuat, jne), kuluta enemmän kuin syöt(kokeile HIIT:iä, löytyy searchilla), ja painosi tippuu. Kuntosi kohenee huomattavasti ja hyvällä tuurilla saat jopa hiukan lihaksia siinä sivussa, vaikka kunnollinen lihasten kasvu tapahtuukin vain plus kaloreilla.