Kyllä, moni on ensin kilpaillut CBB:ssä ja sitten siirtynyt kehonrakennukseen. Mutta on aikamoista oikomista järkeillä, että kaikille CBB edustaa vain jotain "noviisisarjaa" tms. matkalla keholavoille. Tai että tuo olisi CBB:n "tarkoitus" lajina.
Itse olen aina nähnyt asian niin, että Suomessa CBB:n säännöt on rakennettu naturaaliurheilijoita ajatellen, mahdollistaen natikkana koko ikänsä treenanneille bodylavalle nousemisen ja siellä jopa menestymisen. Aika helvetin monelle Classic Bodybuilding on nimenomaan se oma laji, jossa kilpaillaan koko ura, eikä mikään "ponnahduslauta" mihinkään.
Suosittelen tsekkaamaan kuvia esim. CBB MM-kisoista. Siellä on ihan täsmälleen samoihin painorajoihin mahdutettu aikamoisesti lihasta - väittäisinpä, että yhdelläkään suomalaisella CBB-ukolla ei ole vastaavia lihasmassoja vielä ollut. Syitä tähän on tietysti monia, mutta itse painorajat eivät todellakaan sulje pois edes kovia lihasmassoja. Tässä esim. noita lyhyempien sarjojen CBB-ukkoja maailmalta (-168 / -171 / -175 cm):