Tämä ketju on paisunut niin suureksi, että ei jaksa millään koko ketjua lukea läpi, eli laitetaan omat kysymykset tänne ja toivotaan, että joku viisaampi vastailee :D
Eli, rahastosijoittaminen kiinnostaa, mutta ei oikein osaa päättää, että millä tavalla lähteä liikkeelle?
Ideana mulla olisi se, että ottaisin pari-kolme rahastoa joihin pumppaisin rahaa n. 50€ / kk ja tarkoitus olisi tuolla tavalla sijoittaa ainakin 10v. Odotuksena tietysti, että tulisi tuottoa sille esim. 150€ / kk sijoitukselle.
Noista yksi voisi olla ehkä korkean riskin rahasto, yksi jotain keskitasoa ja sitten yksi "turvallinen".
Korkean riskin rahasto olisi oletettavasti osakerahasto johonkin Aasia/Intia/Etelä-Amerikka yms. mutta entäs nuo muut? Joku korkorahasto tms. olisi varmaan turvallisempi, mutta saako sellaisilla mitään tuottoja?
Itse en ainakaan tässä vaiheessa halua lähteä osakemarkkinoille kikkailemaan, kun kokemusta ei ole ja nyt on ehkä vähän huono aika alkaa opettelemaan...
Eli, tiivistelmänä:
Tarttisin kolme rahastoa, joihin sijoittaisin vaikkapa 50€/kk/rahasto ja pitkällä sijoitusajalla. Minkälaisia suosittelette?
Onko muuten OP:n rahastot mistään kotoisin? Mulla kun on pankkiasiat siellä niin olisi tietysti helpoin hoitaa OP:n rahastoilla...