Paljonko taloudessasi menee ruokaan rahaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja assis
  • Aloitettu Aloitettu
Mutta toisaalta, se jo riittää, että tykkää käydä kerran pari vähän paremmin syömässä ulkona ja muutenkin panostaa laadukkaisiin raaka-aineisiin, niin pelkkään ruokaan saa helposti uppoamaan 400-500€/kk. Mutta niinhän se on, että pärjääminen on eri asia kuin eläminen. ;)

Ei meilläkään ruuasta säästetä ja aika usein mäkin käyn ulkona syömässä. Mutta kuten oon aika usein todennut, se ettei ole autoa eikä lapsia, säästää pitkän pennin.

Ei meilläkään ruuasta säästetä ja aika usein mäkin käyn ulkona syömässä. Mutta kuten oon aika usein todennut, se ettei ole autoa eikä lapsia, säästää pitkän pennin.
Aika fakiiri tai bodymunkki pitää olla, jos meinaa pk -seudulla pärjätä 270€urolla kuukaudessa. Siis syömisten jälkeen ja oletin niihin menevän sen 400€.

Eiköhän siitä enemmän kertynyt... Jätkän hommatkin oli aika huonopalkkaisia: taksikuski, bussikuski ja vartijan hommia muistaakseni.

Siinä on kaverin kyydillä ollut turvallista matkustaa kun äijä painaa kolmea työtä eikä nuku juuri lainkaan;)

Aika fakiiri tai bodymunkki pitää olla, jos meinaa pk -seudulla pärjätä 270€urolla kuukaudessa. Siis syömisten jälkeen ja oletin niihin menevän sen 400€.

Taloudessa on kaksi ihmistä ja ruokaan ei todellakaan mene noin paljoa... Olisko jotain 300e yhteensä? En mä tiedä mitä sisäfilettä ihmiset syö, jos yhdellä ihmisellä menee 400e kuukaudessa ruokaan. Sähköön ~20e/kk yhteensä ja loput rahat kuluvatkin lääkkeitä lukuunottamatta lähinnä kaikkeen turhaan kuten harrastuksiin (=bensat, varusteet, valmennus), kosmetiikaan ja ravintoloihin. :rolleyes:

Mä en syö yksin alle 300€/kk, vaikka miten yrittäsin. Mitä hernekeittoa ne tyypit vetää, jos jollain 200€ pärjää?

joka päivä 400g jauhelihaa/vast bout 4e
1l maitoa 1e
makaroonia - joitain senttejä
juustoa vaikkapa eurolla per päivä eli jonkin verran
plus sekalaista kymmenillä senteillä

eli vaikkapa 6,50e/pvä joka tekee 195e/30 päivää.

olettaen siis että lounasetu/lounarit käytössä töissä.

Joo, ei kiitos. Tulisin hulluks, jos noin yksipuolisesti söisin.
Mulla menee lohta, jauhelihaa, possun-ja naudanpihveja(helposti 8€/2kpl), juustoa, täyslihaleikkeitä, maitoa väh. 1l päivässä, appelsiinimehua reilu 2l/vk, leipää, raejuustoa, rahkaa, ananasta, tonnikalaa, noin kerran viikossa joko kebab, mäkki tai vastaava. Päälle kaikki välipalat, juomia sun muita...

Joo, ei kiitos. Tulisin hulluks, jos noin yksipuolisesti söisin.
Mulla menee lohta, jauhelihaa, possun-ja naudanpihveja(helposti 8€/2kpl), juustoa, täyslihaleikkeitä, maitoa väh. 1l päivässä, appelsiinimehua reilu 2l/vk, leipää, raejuustoa, rahkaa, ananasta, tonnikalaa, noin kerran viikossa joko kebab, mäkki tai vastaava. Päälle kaikki välipalat, juomia sun muita...
miten yksipuolisesti? mitä tahansa lihaa mitä saa 4 eskolla eli yksi naudan pihvi (lienee päälle 200g/kipale?)
e: siis melkein mitä vaan mitä irtoaa 10-15e/kg voi vedellä eikä budjetti kauheasti mun mainitsemasta ylity...

kotimaiset salaatit yms on jo melkein ilmaisia tällä hetkellä...

No just luettelin, en mä nyt saat*** jaksa kokoaikaa pelkkää lihaa syödä. Ja ostan yleensä pihvejä kaks kerralla, eihän yhdestä tuu ku vihaseks. Possunpihvit muistaakseni alle 4€ ja naudan vajaa 8€.

Taloudessa on kaksi ihmistä ja ruokaan ei todellakaan mene noin paljoa... Olisko jotain 300e yhteensä? En mä tiedä mitä sisäfilettä ihmiset syö, jos yhdellä ihmisellä menee 400e kuukaudessa ruokaan. Sähköön ~20e/kk yhteensä ja loput rahat kuluvatkin lääkkeitä lukuunottamatta lähinnä kaikkeen turhaan kuten harrastuksiin (=bensat, varusteet, valmennus), kosmetiikaan ja ravintoloihin. :rolleyes:
No kyllähän toi muuttaa tilannetta aika olennaisesti, "kiinteille" kuluille on 2 maksajaa.

Ja ruokaan nyt saa uppoamaan melkein miten paljon vaan haluaa. Itse jätän jauhelihat sun muut teolliset jätteet suosiolla kaupan hyllyllle ja paljon tulee suosittua tiskistä ostettuja irtotuotteita - lihaa, kalaa, juustoja etc. Siihen päälle, jos käy vähän paremmin ulkona syömässä, niin kyllähän se on silloin vähintään 100€ selällään kahdelta henkilöltä. Tietty jostain Namaskaarista saa baterchickenit 10€ per nenä, mutta ei tarvitse olla edes mikään älyttömän pramea ravintola, että parin ruokalajin illallinen + puteli viiniä maksaa 50€ per nenä.

No kyllähän toi muuttaa tilannetta aika olennaisesti, "kiinteille" kuluille on 2 maksajaa.

Ja ruokaan nyt saa uppoamaan melkein miten paljon vaan haluaa. Itse jätän jauhelihat sun muut teolliset jätteet suosiolla kaupan hyllyllle ja paljon tulee suosittua tiskistä ostettuja irtotuotteita - lihaa, kalaa, juustoja etc. Siihen päälle, jos käy vähän paremmin ulkona syömässä, niin kyllähän se on silloin vähintään 100€ selällään kahdelta henkilöltä. Tietty jostain Namaskaarista saa baterchickenit 10€ per nenä, mutta ei tarvitse olla edes mikään älyttömän pramea ravintola, että parin ruokalajin illallinen + puteli viiniä maksaa 50€ per nenä.

Miten sä saat tuhlattua tommosen summan raflaan??

Ok, itse en juo viiniä/kaljaa/viina ravintellissa, syön kasvisannoksen ja yleensä vielä suuntaudun sellasiin rafloihin joista vegeä saa. Ne on yleensä halvempii kuin noi ökylihapaikat..

Vittu kyllä on jurpoa (ja kallista) olla lihansyöjä :D

Miten sä saat tuhlattua tommosen summan raflaan??

Ok, itse en juo viiniä/kaljaa/viina ravintellissa, syön kasvisannoksen ja yleensä vielä suuntaudun sellasiin rafloihin joista vegeä saa. Ne on yleensä halvempii kuin noi ökylihapaikat..
Jos jonkun mielestä 50€ hyvästä illallisesta on paljon, niin morjens. Eihän se ole muuta kuin esim. pääruoka 25€, ½ pulloa viiniä 15€ ja jälkkäri 10€. Jo jossain Sports Academyssa on tuon hintaista safkaa. Noh - ymmärtäähän tuon, jos syö pelkkää vegeä, eikä osaa nauttia hyvästä ruuasta ja viineistä. ;)

Ah - ituja, linssikeittoa ja hyvin valmistettua tofua. Voiko parempaa olla.. Kelaa jos ahtais kitaan jotain raatoja.. :wtf:

edit: offf-toopiccia mut menköön nyt

Eli keskustellaan täällä siitä, paljonko kunkin taloudessa menee ruokaan rahaa.

Leikkaan tähän ketjuun tuosta asuntolainaketjusta nuo jutut, ne kun eivät sinne kuulu.

Meillä on mennyt n. 500 euron kieppeillä ja talouteen kuuluu 2 aikuista ja 2 lasta. Hyödynnetään tarjoukset ja tehdään käytännössä kaikki ruoka itse. Satunnaiset ulkona syömiset eivät ole tossa mukana. Ja itse saan päiväruuan työpaikalla luontaisetuna, joten sekään ei tossa näy.

Suomessa meni tollaista varmaan noin 350-400€, josta 250-300€ kaupasta kannettuun ruokaan ja loput koulunruokalaan. Ulkona ei juurikaan tule syötyä.

Täällä Kiinassa menee tällä hetkellä varmaan noin 250€€ kuussa ja siitäkin suurin osa kaupasta ostettua ruokaa. Tosin joka arkipäivä tulee koulun jälkeen käytyä syömässä yleensä jotain Japanilaista ruokaa, mutta se on melko halpaa kun noin 3 eurolla saa lounassetin. Alunperin luulin että ruokalasku tippuisi huimasti, mutta vaikka liha sun muu on halpaa maitotuotteet tasaa hommaa kummasti.

Talous 1 henkilö. Lisäravinteita ei laskettu mukaan summiin. Suomessa tuli kyllä noita -50% lihoja metsestettyä kun kaupoissa varsinkin aamusta niitä usein oli. Mutta kun varsinkin kun nuo hunajamarinoidut rintafileet maistuivat niin meinasi ruokalaskut aina vähän kohota. :D

Menee ruokakauppaan kaiken kaikkiaan 600-700e /kk, sisältää siis ruoan lisäksi juniorin vaipat, paskapaperit, pesuaineet yms. Taloudessa kaksi aikuista + 2 lasta. Lisäksi töissä menee lounaisiin kuussa varmaan min.150e / kk, ei työpaikkaruokalaa / lounasseteleitä.

Back
Ylös Bottom