Kyllä tän keskustelun pohjalta ainakin itse kävelen marketin lisäravinne hyllylle kunhan saan itseni kuntoon. Toki se edellyttää myös ruokavalion kuntoon saamista ensin. Tukemaanhan nuo on tarkoitettu ja kai siinä säästääkin.
Tossa "säästämisessä" on muuten se neljäs ajattelun ero. Jos lakskee hintaa per proteiinigramma. Eli nyt vaikka naudanliha. Siitä erotetaan sadasta grammasta proteiinit niin jäi 25g tuli helvetin kallista proteiinia, mut se pointti ei olekkaan vetää sitä siivilöytyä protskua vaan koko kombo. MÄ ainakin haluun sen pihhvin mukana
myös kaiken muun mitä se pihvi antaa. 75 prossaa siinä pihvissä on myös hyvää ja tarpeellista kamaa.
Laitetaas nyt pineni esimerkki taas ruokavaliosta.
Jos mä vedän lihaa, vaikka nautaa 200g päivässä. tekee noin - 50g protskua.
Kalaa, mitä tahansa noin 150g about - 27g
Litra maitoo - 35g
4 munaa - 24g
100 g pähkinöitä, manteleita yleensä siemeniä, noin - 25g
Tossa on 161g protskua. Toi on hyvin karkee laskelma. Siitä on jätetty pois kaikki muu mättö, pasta, riisi, peruna, leipä, maksamakkara, juusto, keittokinkku jne.
Noista voi heittää helposti 30g päälle. Eli pikkasen säätämällä saa HELPOSTI tarvittavan määrän proteiinia ruuasta.
Jos kroppa kasvaa maksimissaan vaikka 15g-20 lihasta päivässä niin minkämoisen proteiinimäärän se mielestäsi vaatii?
20g kskimäärin alkaa olee jo hyvinkin vaikeeta. Se tekis jo 7.3kg puhdasta lihaa vuositasolla.
Jos saat ravinnosta 120-160g proteiinia niin vedätkä vielä purkista lisää 60g?
Jos 65 grammaa on todettu riittäväksi 80kg miehen lihasmassan ylläpitoon. Niin toi ruuasta saatava extra 55-75g riittää hyvinkin optimoimaan lihaskasvua.
Liikaa ei kannata ottaa
mitään ainetta.
Näitä kandee jokaisen hiukka omassa pääsään pyöritellä ja säätää sitä ravintoa hiukan jos se on tyyliin pitsa mikroon.
Jos mun tulokset ei kauheesti sinua vakuuttannu, niin mulla on reenipäiväkirja ja olen reenausta taas alotellu pitkän tauon jälkeen.
Vuoden kuluttua tietysti voidaan kattoo tuloksia uudestaan kuinka ilman lisäravinteita on menny.