sä skippasit mm. meikäläisen ja jonkun muunkin herättämät kysymykset edelliseltä sivulta..
ja edelleen jauhat tota paskaa tosta yliannostuksesta, etkä suostu mitenkään ymmärtämään, ettei lisäravinteita ole tarkoitus vetää muuta kuin osana koko päivän ravintosaantia....
Okei otetaas taas alusta. Mä käytän nyt itteeni taas esimerkkinä ja lasketaan.
Jos mä painan 88kg ja mun rasvaprosentti on 16% niin mun rasvaton paino on silloin pyöreesti 74kg
Sit on 60kg nainen jolla on rasvaprosentti 18% jolloinka sen rasvaton paino on about 49kg.
Esimerkiks proteiinin tarpeesta Humlin mukaan ja yleisesti käytetyllä kaavoilla menee näin.
1.5-1.7g per rasvaton painokilo
urheilijalla. 2.5g poikkeustapauksissa. (Ite näkisin tän silloin jos lihasmassa on kasvanu huomattavasti suuremmaks mitä normi-ihmisellä verrattuna sisäelinten painoon) Eli mulle 111-126g tai jos olisin extreme 185g.
Tytölle samat tekis 74-83g ja extreme tapauksessa 126g.
Molemmissa tapauksissa noi valkuaiset on helppo ottaa ruuasta syömällä monipuolisesti jopa EXTREME tapauksessa.
Myös muut vitamiinit ja hivenaineet tulee samaa tietä.
En näe mitään syytä vetää niitä purkista kun suurin osa niistä ei edes veressä näy.
Muut saa maksaa vaikka homeopatianapeista. Mulle ihan sama.
Ylimääräset vitamiinit ja ravintolisät kuormittaa kroppaa turhaan.
Mut koskakohan tää ajattelu pääsee vallalle?
Ei varmaan koskaan jos markkinamiehistä on kyse.
MUT HEI!
Tän ei oo tarkotus olla lisäravinteiden käyttäjien kurkussa tai myyjien.
Niille löytyy varmasti AINA oma kohderyhmä.
Kaikki tietää et tupakka ja viinaki yliannoksina on vaarallista, mut silti niillä on vakiokäyttäjät jotka vetää seurauksista piittaamatta.
En mä usko että tämmöset puheet vaikuttaa lisäravinnekauppaan suuntaan tai toiseen.
Ne vetää ketkä vetää.
Mistä tahansa huolimatta.