Projektina rasvat alemmas. 32->n 20% Jeesikää nyt vähän viä!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Terho
  • Aloitettu Aloitettu
Olen koittanut lueskella asiaa ja paljon muokkaillut jo asioita varmasti parempaan päin, tulokset vain eivät tunnu näkyvän/tulevan.
Ihan ekana kysymyksenä olisi että kun ohjelmassani on nyt 35-50min rasvanpoltto aerobista 2x viikkoon, Haitanneeko jos vetelen paljonkin pidempää lenkkiä jos siltä tuntuu? hidasta hiilaria lisää polttoaineeksi varmaankin.

Sitten kun tuo salin puoli 3x viikkoon vedettävä voimatreeni joka tahtoo väkisin venyä 1.20h-1.35h ?? eikö se ole vähän liikaa? vai lisäänkö muka vauhtia? väh 9 liikesarjaa kuitenkin tehtävänä. Mahtaneeko tuo nyt olla 1 jakoinen joka on hiukan erilainen joka toinen kerta.

Sapuska ja nukkuminen on mielestäni ok. paino tosin junnaa paikallaan, kehon koostumus on ehkä alkanut muotoutumaan, mutta hitaasti. Alkotkin jääny ihan törkeen vähälle.

Kiitokset etukäteen. Tässä on vuoden päivät veivattu tämän asian kanssa ja nyt olen lopen uupunut tähän vatvomiseen. sekä alkuvuonna viimestään löysin edes tuon ruokapuolen kuntoon jotenkin. Joo ja pienen bulkin (2-3kk) vetäsin tuossa loppuvuodesta joten keho toiminee normaalisti pikkuhiljaa.

Pitäisi tietää ruokavalio ja kalorimäärät tarkemmin. Eiköhän se sieltä ole kiinni jos rasva ei vähene. Treeneissä ei voi mennä niin metsään.

Olen koittanut lueskella asiaa ja paljon muokkaillut jo asioita varmasti parempaan päin, tulokset vain eivät tunnu näkyvän/tulevan.
Ihan ekana kysymyksenä olisi että kun ohjelmassani on nyt 35-50min rasvanpoltto aerobista 2x viikkoon, Haitanneeko jos vetelen paljonkin pidempää lenkkiä jos siltä tuntuu? hidasta hiilaria lisää polttoaineeksi varmaankin.

Eli tavoitteena rasvanpoltto ja kompensoit kuitenkin liikunnan lisäämistä lisäämällä hiilaria? En näe tuossa mitään järkeä, ellet todella tykkää lenkkeilystä.

Sitten kun tuo salin puoli 3x viikkoon vedettävä voimatreeni joka tahtoo väkisin venyä 1.20h-1.35h ?? eikö se ole vähän liikaa? vai lisäänkö muka vauhtia? väh 9 liikesarjaa kuitenkin tehtävänä. Mahtaneeko tuo nyt olla 1 jakoinen joka on hiukan erilainen joka toinen kerta.

Voimatreenit tehdään kaikessa rauhassa.

EHkä tahdon saada itseni vain varmaksi että nyt tehdään vihdoin jotakin oikein. Nuo pari asiaa tuossa yllä epäilytti eniten. Joten tuo hiilarien lisääminen ja liikunnan lisääminenkään ei siis olisi ollut hyvä vaihtoehto. ja olisi menty metsään.

Pituus 179cm. Paino 95kg.
Ruokina mm: proteini rahkat. Makaronit,riisit,perunat, kala,kana, ja suht vähän punaista lihaa. Rasvoja vältellen,varsinkin kovia. Omegaa naamariin jne.
Tavoitteena että proteinit väh 30g/ateria. aamupalalla ja päivällä voi lipsua enämpi,varsinkin päivällä. Miel 150-180g/pvä
Kalorit: ..öö 2600-2800 olis ainakin tavoite ollut tai vähempi.
Esimerkkipäivä:

aamupala klo 6.30: (hotelli)pari kanamunaa aamulla, puuroa (joskus vissiin vehnäpuuroa koska valinnanvara vähissä),marja noin 100g, pari PIENTÄ ruisleipää eli noin 45g. kurkut,tomaatit rae juustot. kalkkunaleikettä.

Lounas klo 11: Mitä sattuu amigassa olemaan, taas tarkkana ettei lipsahda rasvaista lihapullaa lautaselle, vaan sitä kevyempää ja väistää myös se rasvainen lasange.. kappas lautasellani on salaattia ja kanaa, jos siltä tuntuu niin harvoin leipä jos ihan näyttää "hiilarittomalta". Tavoite: liha 200-250g ja hiilarinen noin 200g

Iltapäivällä klo 15-16: Ehkä kanamuna tai pähkinää, proteinirahka kuitenkin.

päivällinen:klo 18-19 Pääosin kalapaistos ja raejuustolla proteinit 30-40 hujakoille. Tai kotona punnitut tuotteet: 200-250g makaroni ja väh30g roteinimäärän tavoittava liha/kala tai kana

iltapala klo 21: 2ruisleipää ja prk tonnikalaa vedessä, joskus avokado päälle.

Punttien päälle palautusroteini juoma jos ei justiinsa ole muuta pöperöä tarjolla ja siihen omena kylkeen.

Ainiin: Taustoja vähän: viimevuosi syötiin kyljystä, välillä lenkkeiltiin, ryypättiin ja dietattiin jne, mitä nyt tavalliset ihmiset puuhaa. Loppuvuodesta kävin kehonkoostumuksessa ja aloin ihmetellä että miten tuollaset roteinimäärät muka nielastaan ilman että hirveesti lihoaisi. Sitten muka pitäisi hiilaria popsia?? Se tuli puskista ja sitäkin sitten opeteltiin, pikkuhiljaa opin että raejuustoa,kalkkuna ja siinä sivussa hitaat hiilarit meneekin ihan kaverina. Tammikuu laskettiin ja punnittiin makroja yms ja helmikuulla punnitaan kun pystytään ja jaksetaan. ainiin ja olen vissiin about 38v. Hiukan on muutoksia vissiin tullut tälle vuotta, mutta kovin on hidasta. Miten kauan tuohon 10pinnan rasvojen muokkaukseen voi kuvitella menevän aikaa??

Millä nuo rasvat on mitattu? On tietysti mahdollista, mutta silti hurjalta kuulostaa, jos rasvaprosentti 179/95 mitoilla on vähänkään treenaavalla oikeasti 32%. Mutta siitä huolimatta tuollaisten 20% rasvojen saaminen ei pitäisi olla hankalaa. Kolme tai neljä kuuukautta onnistuneesti toteutettua miinuskalorijaksoa, niin pitäisi jo päästä tuonne.

Secalla mitattu. No paljoltahan se kuulosti omaankin korvaan, mutta jos se onkin totta.. oli tuossa muutama löysä työtön/opiskelu vuosi jolloin vain lihottiin ne kilot jotka oltiin juuri saatu kitudietillä pois. sitten opeteltiin liikuntaa ja pyöräiltiin metiskössä lähinnä huvinvuoksi väh 1krt/vko pari vuotta.. viimevuosi meni opetellessa punttia aluksi 1kerta/vko ja loppuvuotta kohti 3x viikkoon, pari kpl 1kk taukojakin mahtui. loppuvuosi ja tämävuosi ollut vähän totisempaa. Navan kohdalta tais olla 106cm ympärystä. Kai se on otettava tuo nälkä enämpi kaveriksi tähän diettiin:unsure:? Sitä kun olen kuitenkin onnistunut välttämään. Vai onnistuisiko tosiaan salaatin lisäämisellä niin että nälkää ei juuri näkisi??

On kyllä hyvin epämääräistä syömistä. Vaikea tohon mitään sanoa. Jos paino putoaa niin homma ok
Noo, Ei tuo ainakaan turhan nopeesti tule alaspäin.. Käsittääkseni olen kuitenki jotakuinkin oikeilla jäljillä suht vahvasti?
Ilmeisesti ratkaisuna olisi pienemmät hiilarit joita nipistän.. öö hmm, ...hitto?? Mistä?? aamupalan leipä tai puuro muka pois, ei hyvältä/helpolta vaikuta
Lounaalta ehkä voisi jotakin löytyä ja vaihdella salaattiin.

Ilmeisesti kuitenkin voin lisätä aerobista tai sen pituutta jos vielä jaksan puuhastaa sen jälkeen kun hiilareita vedetään vielä alemmas? Vai haittaako se jotakin hermotusta tai käykö se lihaksen päälle tuon ajan jälkeen??

Töiden puolesta tulee askelia noin 12ooo, no ei tuo nyt kovin ruumiillista tällähetkellä muuten ole. Viikonloput menee rauhallisemmin, muttei kuitenkaan ihan makoillessa. Noh, heitelkääs lisää tippejä jos tulee mieleen. Näillä eväillä taas jaksaa yrittää ensviikon kovemmin.

Riippuu kuinka nopeasti haluat tuloksia. Mitään oikotietä tuohon ei ole, vähähiilarisella syntyy herkemmin kalorivajetta, mutta siinä pitää pysyä yhtä lailla. Itse koen kaloreiden laskemisen mielekkäämmäksi koska pärjään paremmin korkeilla kuin matalilla hiilareilla. Laihtumisnopeus on täsmälleen sama molemmilla, koska kalorivaje on se mikä laihduttaa.

Noin isoilla rasvoilla voi huoletta vetää isolla kalorivajeella. Tähtää 2000 kaloriin, laske ruokiasi niin kauan kunnes määrät tulevat intuitiivisesti tai sunnittele helppo ateriarutiini valmiilla pakkauskoilla. Proteiinia 150-180g per päivä, loput hiilaria ja rasvaa miten itse tykkää.

Kalorivaje ja siinä pysyminen on paljon tärkeämpi kuin treeni. Liialla treenillä saa vain alipalautumista.

Ja laihduttaminen vaatii aikaa. Aika puree rasvaan varmasti ja tehokkaasti. Edessä on useiden kuukausien urakka, mistä ei sovi pahemmin lipsua. Cheattipäivät kannattaa ottaa vasta matalissa, alle 15% rasvoissa.

Secalla mitattu. No paljoltahan se kuulosti omaankin korvaan, mutta jos se onkin totta.. oli tuossa muutama löysä työtön/opiskelu vuosi jolloin vain lihottiin ne kilot jotka oltiin juuri saatu kitudietillä pois. sitten opeteltiin liikuntaa ja pyöräiltiin metiskössä lähinnä huvinvuoksi väh 1krt/vko pari vuotta.. viimevuosi meni opetellessa punttia aluksi 1kerta/vko ja loppuvuotta kohti 3x viikkoon, pari kpl 1kk taukojakin mahtui. loppuvuosi ja tämävuosi ollut vähän totisempaa. Navan kohdalta tais olla 106cm ympärystä. Kai se on otettava tuo nälkä enämpi kaveriksi tähän diettiin:unsure:? Sitä kun olen kuitenkin onnistunut välttämään. Vai onnistuisiko tosiaan salaatin lisäämisellä niin että nälkää ei juuri näkisi??

En nyt ihan suoraan osaa arvioida noita rasvaprosentteja, mutta itselläni oli joulun alla seuraavat mitat 177/76 ja navan kohdalta 84cm. Enkä väittäisi olevani vallan kamalasti alle 20% rasvoissa, toki on jonkun verran lihastakin, mutta kyllä viimeiset puoli vuotta ressasi melko kovasti ja keski ketterää meni, eli näkyyhän se vähän muuna kun lihaksena.

Peili on paras mittari. Jos se sanoo, että on löysää niin kalorit tarkempaan syyniin ja vaikka sitten sitä salaattia naamariin enemmän.

Tsemppiä!

Proteiinihan pitää nälkää, joten jos alkaa olla vaikeeta niin kasvattaa vaan proteiinin osuutta energiansaannista. Kaventaa aika lailla ruokalistaa, mutta auttaa eteenpäin.

Juuri aamulla saapuneen tiedon perusteella on noin kilo lähtenyt kuukauden aikana😑. Suunta on oikea, vauhti vain liian hidas.

Korjatkaa jos olen väärässä:
-Roteinia miel 5-6 kertaa päiväs aterioilla ja 150-200g/pvä sisällä.
-Toi rasvampolttosykkeellä touhaaminen, treenin kestolla ei ole ylärajaa? Muttei kannata korvata ruualla sitäkään.
-hiilareita liikkumiseen muutenkin minimiin. Säästöliekitkään ei vaivaa jos yrittää pitää 1xviikkoon tai edes jokatoinen viikko jotain karkkipäivää?
-hiilreita/omenoita tms ei tarvi syödä "viikolla" ellei oo nälkä/tarve? Elimistö ei pysähdy tms?

Kiitos tähänmennessä tulleille viesteille, taas jaksaa yrittää kun sai "muitakin mukaan"

Viimeksi muokattu:
Juuri aamulla saapuneen tiedon perusteella on noin kilo lähtenyt kuukauden aikana😑. Suunta on oikea, vauhti vain liian hidas.

-Toi rasvampolttosykkeellä touhaaminen, treenin kestolla ei ole ylärajaa? Muttei kannata korvata ruualla sitäkään.
-hiilareita liikkumiseen muutenkin minimiin. Säästöliekitkään ei vaivaa jos yrittää pitää 1xviikkoon tai edes jokatoinen viikko jotain karkkipäivää?

Kiitos tähänmennessä tulleille viesteille, taas jaksaa yrittää kun sai "muitakin mukaan"

- 2-3 ateriaa päivässä riittää, proteiinia saa syödä aika vapaasti enemmän jos se pitää nälän pois eikä muita ongelmia tule. Kokeile ja etsi itsellesi oikea ateriarytmi. Hyvin moni saa dieetillä helpotusta arkeen ja nälkään syömällä samat kalorit isommissa erissä.
- Rasvanpolttosyke on myytti (tässä asiayhteydessä ainakin), kalorivaje ratkaisee. Ajan voi käyttää fiksumminkin kuin nitkuttamalla pitkää lenkkiä. Muita hyötyjä sillä kyllä voi olla.
- Karkkipäivä on päätä varten, älä odota saavasi sillä buustia aineenvaihduntaan. Ihmisen kroppa kyllä korjaa aineenvaihduntaa alas päin pitkällä aikavälillä ja suhteessa kalorivajeeseen. Hiilareita lähinnä punttitreenin jälkeen, muuten vähemmälle jos pää kestää.

- 2-3 ateriaa päivässä riittää, proteiinia saa syödä aika vapaasti enemmän jos se pitää nälän pois eikä muita ongelmia tule. Kokeile ja etsi itsellesi oikea ateriarytmi. Hyvin moni saa dieetillä helpotusta arkeen ja nälkään syömällä samat kalorit isommissa erissä.
- Rasvanpolttosyke on myytti (tässä asiayhteydessä ainakin), kalorivaje ratkaisee. Ajan voi käyttää fiksumminkin kuin nitkuttamalla pitkää lenkkiä. Muita hyötyjä sillä kyllä voi olla.
Mites tuo lihaksen kasvu tai tuhojen minimointi jos nuon harvoin syö?

Mites sitä fixumpaa vois puuhata?

Kai mä oon ennenvanhaa sit syöny roteinit runsaan rasvan ja reilujen kalorien kera kun painoa ei ole saatu alas. (Ennenvanhaa=ennenku puntteja harrastin ja söin possua yms, suht paljon. Täytyy nyt taas kuitenkin varoa ettei lähde laukalle tämäkin homma. Syön äkkiä ihan pelkkää roteinia ja taas hommat kusee. Tai jotain muuta ihan älytöntä.

-hiilreita/omenoita tms ei tarvi syödä "viikolla" ellei oo nälkä/tarve? Elimistö ei pysähdy tms?

Karkkipäivä??

bfJ797Q.png

Voi syödä päivässä 2-3 kertaa tai 4-5 kertaa, puhtaasti ja järki mukana niin paljonkin. Paino tippuu kyllä. Herkut, makeat, rasvaiset einekset ja kastikeet ja sellaiset pois, that's it. Karkkipäivä ei buustaa aineenvaihduntaa, eikä sillä ole mitään muutakaan sijaa tässä kuviossa. Jos tekee makeata mieli ihan älyttömästi, niin osta, syö heti, mutta älä varastoi kotiin. Toi karkkipäivä on ihan sama kuin ottais rahan säästämisen tavoitteeksi ja olisi kerran viikossa rahantuhlauspäivä ja ostais kaikkea typerää mitä ei tartte. Sit ihmettelis kuun lopussa et ei ihan päässykään säästötavoitteisiin. Makes no sense.

Mites tuo lihaksen kasvu tai tuhojen minimointi jos nuon harvoin syö?

Ei merkitystä. Eipä juuri kasva lihas miinuskaloreilla, nyt sä oot priorisoimassa rasvanpolttoa. Liika treeni ja varsinkin liika aerobinen polttaa sitä lihasta.

Mites sitä fixumpaa vois puuhata?

Lukeminen on aika kova juttu, syö vaikka sen 200kcal vähemmän ni ei tartte lähteä ryynäämään. Mutta jos pitkästä tykkää niin tekee pitkää, pitkät vaan tuppaa sitä lihastakin polttamaan. Sulla kuitenkin on työssä aktiivisuustaso aika hyvä askelmäärästä päätellen.

Kai mä oon ennenvanhaa sit syöny roteinit runsaan rasvan ja reilujen kalorien kera kun painoa ei ole saatu alas. (Ennenvanhaa=ennenku puntteja harrastin ja söin possua yms, suht paljon. Täytyy nyt taas kuitenkin varoa ettei lähde laukalle tämäkin homma. Syön äkkiä ihan pelkkää roteinia ja taas hommat kusee. Tai jotain muuta ihan älytöntä.

Ei tiedä jos ei kokeile. Kyllähän tuo toisaalta aika arpomista on olla puoliks hotellin ja Amican varassa. Voin mä sulle jonkun ehdotelman kyhätä jos kerrot onko rajoitteita eväiden lämmityksen, budjetin, allergioiden jne. suhteen. Onko työssä mitään nostelua tms. kävelyä raskaampaa?

Cheattipäivät tulevat kehiin kun sulla näkyy absit. Sitä ennen turha haaveillakaan mistään. Ai mitä? Cuttaus on kivaa ja helppoa? Said no one ever. Jos haluat saada tuloksia, sun pitää olla valmis vuodattamaan kyyneleitä sen eteen, ikävä fakta.

Mutta ekstremismi ei toimi. Pelkällä prodella ja kitukaloreilla saadaan super-obeesit ihmiset kyllä nopeasti hoikemmaksi, mutta nämä tehdään yleensä lääkärin valvonnan alla. Jos haluat nopean vastauksen mikä toimii niin 2000/d, n. 150g prodea, salitreeniä min 3x viikkoon ja samat cardiota. Kävely ja (kunto)pyöräily on parasta cardiota jos massaa on merkittävästi.

Säästöliekkiefekti alkaa puskea vasta kun ollaan useita kuukausia tiukoilla miinuksilla tai saavutetaan matalat rasvat.

Ateriarytmillä ei ole niinkään väliä, 3x päivässä on enemmän kuin riittävä. Ihmiskroppa toimii muutenkin enemmän viikon kuin päivän sykleissä, joten on lähinnä makuasia tykkääkö IF, OMAD vai napostella 2h välein. Tutkittua hyötyä on että saa ravintoa ennen treeniä, sen aikana tai sen jälkeen.

Ravintolaruoat, valmiit annokset ja ylipäätään kaikki mistä et voi helposti laskea kaloreita ja makroja, ovat myrkkyä cutille. Kalorit voivat helposti heittää 100%, jopa silloin kun sulla on vankka käsitys ravinto-opista, koska et voi olla varma mitä ruoassa on.

Itse olen siirtynyt kaloreiden laskemisesta ruokarutiineihin. Mulla on tietyt ruoka-aineet, joissa on pakkaus/annoskoossa kalorit jotka syömällä saan päivän kalorit täyteen. Syön aamu- ja iltapalalla 70% päivän kaloreista ja loput päivällä intran ja palkkariaterian muodossa. On hyvä mennä kylläisenä nukkumaan ja herätä aamulla ja syödä ensi töikseen tukeva aamupala.

Ei tiedä jos ei kokeile. Kyllähän tuo toisaalta aika arpomista on olla puoliks hotellin ja Amican varassa. Voin mä sulle jonkun ehdotelman kyhätä jos kerrot onko rajoitteita eväiden lämmityksen, budjetin, allergioiden jne. suhteen. Onko työssä mitään nostelua tms. kävelyä raskaampaa?

Ens viikko tosin lomalla ja voi olla että olosuhteet muuttuu kuukauden tai parin päästä. Nyt on ollut oikeesti kerrankin mahdollisuudet harrastaa töi reissulla ja käydä puntilla. Ehkä se vielä jatkuu. Maaliskuun loppuun on oletus että alkaa keljummat työolosuhteet ja sit ei jaksa harrastaa viikolla ja ruokakin silloin lipsuu, eli sillon pitäs normalisoida tilannetta. Joskin tietenki urheilu yms jatkuu kuitenki.

Kyllä mulle ehdotelma kelpaa! Rajoitteita ei pahemmin ole. Mikro löytyy tästä hotellista, laktoosit on helppo kiertää ja muita allergioita ei ole. Budjetti ny on sitte mitä on. Töissä muka välillä nostellaan isojakin putkia ja väännellään vähä pihdeillä ja roikutaan kaffibaarin lisäksi tikkailla, ei mielestäni mitään mainittavaa urheilua tällähetkellä siellä. Pitkiä päiviä mukamas. Parit eväsrasiat voin välillä kuskata kotoa iltaruuaksi lähinnä hotellille🤔.

Btw: millasissa hiilareissa olis hyvä liikuskella? Per pvä? entäs onko jokin nyrkkisääntö, esim 10g/100g nii ei turpoo tms?

Back
Ylös Bottom