Onko tähän liittyen sulla Vesa, tai kellä muulla vaan
@Dona @Enceno tms. kommenttia aiheeseen munasta pelkkä keltuainen? Puhutaan kyllä pelkän valkuaisen ravinneköyhyydestä (sen oon tienny jo pitkään) ja allergisoinnista, ja että koko muna ois paras, mutta jäädäänkö kuinka kauas "optimaalista" jos valkuaisen jättää pois?
Ja siis, olen itelläni todennu valkuaisen aiheuttavan epämukavuutta kehossa, jos syön niitä paljon, pari munaa sunny side up paistettuna tai 4 min keitettynä ei vielä aihauta mitään.
Mutta isompi määrä munia, niin mieluummin keitän just sen verran kovaksi, että löysä keltuainen on helppo lusikoida sieltä kovan valkuaisen keskeltä pois. Ja tähän olen siis päätyny jo vuosia sitte intuitiivisesti ennenku olin vähääkään perehtyny asian teoriapuoleen. Eikös se muutenki ollu paras, ettei keltuaista kypsennä liikaa?
Jos sekoittaa munaseoksen ja vaikka kermaa mukaan (munakas), se maistuu kyllä, eikä havaittavia haittavaikutuksia. Onko tästä rakenteen rikkomisesta hyötyä/haittaa?
Tai siis, suositteletteko että pelkät keltuaiset vai pitäskö vetää kaikki sekaisin?
Ja varmaan tulen näitä yllämainittuja hyväksi itelleni toteamia komboja jatkossaki vetämään kaikkia, seku tässä illan ratoksi ja keskustelun vuoksi kyselen.
Ois varmaan ehkä vielä paremminki sopinu kananmunaketjuun, modet siirtäkööt jos siltä tuntuu, täällä ny oli tuoretta juttua ja tämä videoki jossa mainittiin valkuaisen huonous ja koko munan hyvyys.