Mä pyytäisin mielipidettä kokeneemmilta ketjunpyörittäjiltä.
Viikonlopun aikana oon käynyt ajamassa 6 pyörää ja oikeastaan 2 on ylitse muiden.
1)Specialized Epic Carbon
Hiilikuiturunko, -satula, -stemmi ja -ohjaustanko, kaikki osat XTR:ää, paino 11,3kg. Rakenneltu laadukkaista osista, osallistuttu 24h joukkuekisoihin. Aivan kuin uusi, vaikka pari vuotta jo ikää.
Mikä mua tässä fillarissa mietityttää, on joustomatkat. Kuinkahan vaativaan maastoon (toki kuskistakin paljon kinni) tuollainen 100mm riittää? Alpeillekkin tekis mieli rymistelemään välillä ja pyörän tulis satunnaisesti soveltua siihenkin käyttöön, toki pääasiassa ajo hiekkateillä, kohtuu isoilla poluilla ja ei-niin-teknisillä metsäpätkillä.
2)Scott Genius 30 Carbon
150mm joustoilla ja Foxin 32 Talas RL-keulalla. Enemmän säätömahdollisuuksia kuin Epicissä ja "monikäyttöisempi". Paino 12,4kg. Srammin X.9:ä osat. Ajettu vajaa yksi kausi, myyjän mukaan n.500km. Kunto erinomainen.
Tuntui koeajossa hyvältä ja tällä ainakin taittuisi vähän raffimmatkin alamäet. Onkohan kuitenkaan järkevää sijoittaa ~20% ajelujen takia tähän, jos loppu 80% saattais olla toisella mutkattomampaa..
Mielipiteitä? Scott on osiltaan yli tonnin halvempi, kuin Spessu. Sekin vaikeuttaa päätöksentekoa.