Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Viestiketju osiossa 'Ravinto' , aloittaja haavevahva, 17.1.2007.

  1. Limppuu

    Limppuu

    Liittynyt:
    6.11.2018
    Viestejä:
    1
    Likes Received:
    0
    Sukupuoli:
    Mies
    Mitenkäs ton iltasyömisen kanssa? Tuntuu että on vastaan ja puolesta. Jos kerran pitäisi saada tasaisesti ravintoa, niin onko paha vetästä illalla tuntia ennen nukkumaan menoa ateria esim; 100g kanaa, 100g raejuustoa, 200g vihanneksia, 1 rkl rypsiöljyä? Pystyykö kroppa hyödyntämään nuo yöllä muuttumatta läskiksi?
     
  2. mikasa90

    mikasa90 VIP

    Ikä:
    28
    Liittynyt:
    17.8.2006
    Viestejä:
    3 490
    Likes Received:
    158
    Kokonaiskalorit ratkasee. Anna mennä vaan. Varsinkin jos reeni illalla.
     
  3. Jimbo

    Jimbo

    Liittynyt:
    22.7.2013
    Viestejä:
    7
    Likes Received:
    0
    Sukupuoli:
    Mies
    Käynyt nyt salilla yhtäjaksoisesti about 7kk 4 kertaa viikossa. Nelisen kuukautta sitten otin käyttöön palkkarin joka sisältää gramman kreatiinia. Kysymys kuuluu: tarviiko pitää ollenkaan latausjaksoa vai onko suositeltavaa?
     
  4. zekip

    zekip

    Liittynyt:
    11.1.2013
    Viestejä:
    960
    Likes Received:
    288
    Sukupuoli:
    Mies
    Suosittelen alkaa vetämään 5g päivässä loppuelämän.
     
  5. Lilli Pii

    Lilli Pii

    Liittynyt:
    4.7.2010
    Viestejä:
    386
    Likes Received:
    223
    Löysin sopivan valmentajan ja sain ohjelman, mutta edelleen kyllä meinaa loppua kovalevyltä tila. Eipä siinä, alku aina hankalaa ja varmasti helpottaa ajan kanssa, mutta vähän kyllä tökkii tuo ajan ja vaivan määrä, mitä syömisten suunnitteluun, ostoksiin ja kokkaamiseen menee. Niin ja siihen itse syömiseen, koska määrä on aika iso, mitä puhdasta ruokaa pitää suuhun kauhoa! Parhaat vinkit kehiin! Teettekö esim. viikon ruuat valmiiksi? Onko arkipäivien ruuat aina samat vai vaihteleeko (esim. riisiä vai perunaa, kanaa vai kalaa, mitä vihanneksia, raejuustoa vai kananmunaa)? Lisäksi tuo töihin kuskattavien muovikippojen määrä on välillä aika huikea. :ROFLMAO: Kyllä tää tästä lähtee, vähän harjoittelua vaan ensin. Täytyy pitää tavoite mielessä. :barefoot:
     
  6. Risee

    Risee VIP

    Liittynyt:
    14.1.2008
    Viestejä:
    633
    Likes Received:
    151
    Sukupuoli:
    Mies
    Yleensä ostan kaupasta sellaisen 750g jauhelihapakkauksen ja valmistuksen jälkeen jaan sen 5x150g annoksiin. Broilerin sisäfileetä 600g boksi ja siitä kanssa valmiit 4x150g annokset kippoihin. Toinen näistä menee siis lounaana ja toinen päivällisenä. Näille sitten yleensä keittelen lisäksi parin päivän välein riisiä/pastaa, niin on parin päivän eväät valmiina. Välillä pyrin syömään myös perunaa, mutta se on jäänyt hieman harvemmalle, koska sitä pitäisi syödä melkein se 0,5kg kerralla eikä meinaa upota.
    Omasta mielestäni tavoitteellinen syöminen on hyvin helppoa. Aamupala on itselläni vakio ja välipalaksi teen kaurahiutale+hera+pähkinät+banaani- smoothien, joka on helppo sijoittaa vaikka lounaan tilalle jos ei ole aikaa syödä kiinteää ruokaa.
    Iltapalalla olen nyt "massakaudella" hieman lipsunut ja se on mennyt viime aikoina miten sattuu... :D
     
  7. narunpätkä

    narunpätkä

    Liittynyt:
    25.10.2014
    Viestejä:
    3 437
    Likes Received:
    958
    Sukupuoli:
    Mies
    grammalla päivässä ei ole mitään merkitystä mihinkään ja periaatteessa saat ruuasta sitä tarpeeksi jos syöt lihaa/kalaa.
    Jotkut kokee saavansa hyötyä mutta painosta riippuen 5-10g/vk.
     
  8. Lilli Pii

    Lilli Pii

    Liittynyt:
    4.7.2010
    Viestejä:
    386
    Likes Received:
    223
    Miten vihannekset, pakasteesta valmiita pusseja vai pilkotko isommman määrän kerralla?
     
  9. Risee

    Risee VIP

    Liittynyt:
    14.1.2008
    Viestejä:
    633
    Likes Received:
    151
    Sukupuoli:
    Mies
    Liian laiskasti niiden suhteen.. Yleensä heitän joukkoon palan kurkkua ja tomaatin/paprikaa tms.
     
  10. thebe

    thebe

    Liittynyt:
    16.4.2016
    Viestejä:
    332
    Likes Received:
    128
    Sukupuoli:
    Mies
    Itse kiehautan pakaste/wokkivihanneksia hetken ja ei kun kippoon. Helppoa ja nopeaa. Välillä kurkkua tai paprikaa.
     
  11. Kolmeraitaa

    Kolmeraitaa

    Liittynyt:
    22.9.2018
    Viestejä:
    7
    Likes Received:
    0
    Sukupuoli:
    Mies
    Minkalainen vaikutus on kun en pysty maitoa ja maitorahkaa syömään? Ainoat maitoa sisältävät ovat juustoviipaleet leivän päällä (n.6 viipaletta päivässä) ja herajauheet palkkarissa.. paino ei tahdo nousta ja pitäs syitä alkaa kaivelemaan. Toki syön liian vähän, mutta mitä hemmettiä sitä laittas maidon ja maitorahkan tilalle..
     
  12. thebe

    thebe

    Liittynyt:
    16.4.2016
    Viestejä:
    332
    Likes Received:
    128
    Sukupuoli:
    Mies
    Vaikutus mihin? Kumpikaan ruoka-aine ei ole millään tavalla välttämätön. Tilalle munia, kalaa, kanaa, lihaa, pähkinöitä, makaronia, riisiä, leipää, perunaa, kaurahiutaleita jne. Jos paino ei nouse, ei rahka välttämättä olisi edes se paras mahdollinen väline siihen... Lisää ruokaa vaan naamariin, etenkin hiilaria. Maidon voi korvata vaikka vedellä, kunhan muualle sitten lisää tavaraa
     
    Rantapallo tykkää tästä.
  13. Anonyymi99

    Anonyymi99

    Liittynyt:
    12.7.2014
    Viestejä:
    91
    Likes Received:
    0
    Olen köyhä (erittäin köyhä) opiskelija ja runkoa on 190cm ja nopea aineenvaihdunta, vaatis noin 4500 kcal/päivä että paino nousee.. Miten v*tussa saan esim 5€ päiväbudjetilla ton 4500 täyteen..
     
  14. Danny D

    Danny D

    Ikä:
    23
    Liittynyt:
    1.3.2015
    Viestejä:
    514
    Likes Received:
    635
    Sukupuoli:
    Mies
    Kaupunki:
    HKI
    Tota kun vedät kilon niin siinä onkin jo 3600kcal:rolleyes: tai vaihtoehtoisesti voit ottaa tilalle makaronin jolloin hinta puolittuu euroon.
    [​IMG]
     
    Velski tykkää tästä.
  15. J.S.P

    J.S.P

    Liittynyt:
    29.5.2012
    Viestejä:
    248
    Likes Received:
    15
    Käyt joka toinen päivä buffetissa syömässä 9000kcal?
     
  16. Risee

    Risee VIP

    Liittynyt:
    14.1.2008
    Viestejä:
    633
    Likes Received:
    151
    Sukupuoli:
    Mies
    Marinoidut broilerin koipireidet 1,90€ 1kg
    Jasmiiniriisi 2,20€ 1kg
    Makaroni 0,45€ 1kg
    Kaurahiutale 0,7€ 1kg
    Noilla nyt ainakin saa jonkunlaista runkoa jo aikaiseksi.. :)
     
  17. Ahis

    Ahis VIP

    Liittynyt:
    2.3.2014
    Viestejä:
    94
    Likes Received:
    15
    Must vähän tuntuu et jos treeniura on siinä vaiheessa vasta, et täältä joutuu kysymään neuvoja kaloreiden keräämiseen ni jää syömättä tollaset kilon riisisetit päivässä :D varmaan onnistuu joo, mut voi käydä vähän kuivaks jo ennen kevättä..
     
  18. cbodybuilder

    cbodybuilder

    Liittynyt:
    11.4.2015
    Viestejä:
    1 204
    Likes Received:
    895
    Sukupuoli:
    Mies
    Välidieetti menossa ja tankkasin huvikseni eilen lauantaina. Söin ehkä noin 8000-10000kcal mutta iltapaino on tänään jopa hieman alempi mitä se oli perjantai iltana. Onko tämä hyvä vai huono juttu?
     
    Viimeksi muokattu: 9.12.2018
  19. cbodybuilder

    cbodybuilder

    Liittynyt:
    11.4.2015
    Viestejä:
    1 204
    Likes Received:
    895
    Sukupuoli:
    Mies
    Olet opiskelija mutta et hyödynnä noin pari euroa maksavaa opiskelijaruokaa? Ainakin meillä yliopistolla on niin hyvän makuiset leivät että niistä vetää jo sen 1000kcal päivässä helposti. Siihen päälle normiruoka, tämän kun toteuttaa kahdesti päivässä niin budjetti on noin 4€. Kotona sitten vaikka puuroa ja rahkaa päälle.
     

Jaa tämä sivu