Lisäksi olen opiskelija (alle 18v) ja vanhemmat ei suostu pulittamaan rahaa moiseen, sillä he syyttävät punttisalia kaikesta ja sanovat vaan levon auttavan. En tiedä auttaako tuo lepo, mutta suuresti epäilen..
Okei, haluan tehdä pari asiaa selväksi. Jos tarvitsee, näytä vanhemmillesikin tämä minun viestini. Tee heille välittömästi selväksi, että kyseessä ei ole leikin asia. Hoitamaton, poissa paikaltaan oleva SI-nivel pistää lopulta KOKO SELÄN jumiin, aiheuttaen kenties kamalinta ja ärsyttävintä kipua jota ihmiselle voidaan suoda. Itselläni esimerkiksi on jalkatreeni täysin paussilla tämän ongelman takia, nimittäin jo jalkaprässinkin teko sai nivelet muljahtamaan pois paikoiltaan. Siksi pitää antaa hetken olla. MUTTA, vaiva ei koskaan itsestään parane, vaan pahenee kunnes et pahimmassa tapauksessa pysty kävelemään. Kipu saattaa lisäksi aiheuttaa helkkarin jäätävää masennusta. Tee vanhemillesi tämä selväksi, ja jos he tietoisesti kieltäytyvät tämän jälkeen kustantamasta kiropraktikon yms., laskuja, niin he riskeeraavat oman lapsensa koko loppuelämän työskentelykunnon ja elämän nautinnon. Tämä on vain ikävää faktaa. Toistan, tämä vaiva ei levolla parane vaan pahenee. Jotkut selviää jopa 1. käynnillä.
Okei, nyt kun olen tuon saanut pois sydämeltäni, niin päivittelen hieman. Uskomaton on nimittäin tapahtunut - vaikka lantio kipuilee nyt aika paljon, koska nivelet lähtee useimmin kun ennen pois paikoiltaan, manipulaation ja treenin avulla olen saanut alaselän kivun käytännössä poistumaan. Nyt kipua on enää vain lantiossa, kun ennen tunsin itseni lähinnä pyörätuolipotilaaksi alaselän viiltävän kivun takia. Ihan kreisiä! Eli tuolla Finnkirolla olen käynyt nyt kesän ja syksyn aikana varmaan jo 4 kertaa, ja huomenna taitaa tulla 5., sillä ärsyttävästi viime viikolla pamahti taas paikat pois paikoiltaan ja kipu on aikas kova. Finnkiron perusmaksu siis 65 euroa, ja opiskelijoille -10 euroa eli 55 yhteensä. Tuo on melkein inhimillinen verrattuna 95€ fysiatrimaksuun.
Alkaa pikkuhiljaa tuntua siltä, että tälle vaivalle ei ole muuta ratkaisua kuin tuo jatkuva manipulointi, niin usein kun vaan on tarvis. Pitää vaan liikkua oikein ja toivoa, että pysyisi paikallaan. Jumankauta että olen kiitollinen siitä että alaselän kipu pieneni.. Siis hitto vie.