Jos tarkoitit ette halua nähdä teatterissa koska ei ole senlainen elokuva, joka vaatii teatterin, tämä on tietysti maku asia tai mieltymys kysymys.
Ehkäpä se teatteri kokemus itsellä hiukan vääristää, mutta voin sanoa, että jokainen indie leffakin tai ison budjetin pienen skaalan elokuva, on ollut paljon parempi katsoa teatterissa kuin kotisohvalta.
Mielestäni tuo Disney+ premium hinta on niin kallis vielä että mieluusti käyn leffassa ja maksan hiukan kalliimmankin lipun hinnan.
Itse olen käynyt pk-seudulla, vantaalla, kuopiossa, jyväskylässä ja oulussa finnkinossa katsomassa. Kalleimmillaan lippu ollut 16-17€.
Muualla sitten, kuten biorex tai vastaavat teatteriketjut, maksavat liput 10-14€
Kuten Katharin yllä mainitsi, Sony elokuvaosaston pomo
Tom Rothman, ei ole rahallisesti kannattavaa julkaista yhtäaikaa teatteriin ja suoratoistoon. Tämä myös lisää piratismia.
Jos tiedät paikat, kaikki WB, Disney+ ja Amazon Primessa, julkaistut leffat löytyy HD-versioina 24h julkaisusta ellei jopa muutaman tunnin viiveellä.
Valitettavasti tämä tapa opettaa ihmiset siihen että pystyt kotona katsomaan uudet elokuvat, joka pikkuhiljaa johtaa siihen että vähemmän ihmisiä menee teattereihin ja he joutuvat nostamaan lipun hintoja, joka taas vähentää asiakkaita ja taas hinnat nousee.
Pointti on, että itse nautin suunnattomasti elokuvateatterissa käynnistä. Aion käydä niin kauan kuin se vielä on mahdollista, vaikka olisin miljonääri ehkäpä silloin huonot leffat katsoisin omassa leffateatterista.
Siinä vaiheessa kun elokuvateatteri lopettavat lopullisesti toimintansa, on vain ajan kyse kunnes ison budjetin 100-250 miljoonan leffat ovat erittäin harvinaista herkkua.