Tuli tällainen vastaan ja ajattelin jakaa. Kiinalaiset maistelee Yhdysvaltalaisen kiinalaisravintolaketjun Panda Expressin sotkuja.
Ei tässä nyt oikein mitään ihmeellistä ole, mutta tähän liittyy johdanto:
Videosta huomaa miten jotkut tykkää noista ja jotkut ei ja joidenkin mielestä ne maistuu kiinalaiselta ja joidenkin mielestä ei.
Mikä sitten on oikeaa kiinalaista ruokaa? No mun kokemuksen mukaan sellaista ei olekaan ja sen takia noidenkin mielipiteet menee noin ristiin. Olen matkustellut Kiinassa ja ollut kiinalaisten kanssa tekemisissä ja oppinut, että kiinalaiset pitävät oikeana kiinalaisena ruokana suunnilleen vain sitä mikä on heidän asuinseudulleen tyypillistä ruokaa. Kiinassahan on useita erilaisia keittiöitä mitkä eroaa paljonkin toisistaan. Olin suomessa kiinalaisessa ravintolassa kahden kiinalaisen kanssa ja heidän mielestään ruoka ei ollut kiinalaista. Ravintolan pitäjä oli kyllä ehta kiinalainen ja reseptit sen mukaisia, mutta se ei tarjonnut Shanghailaisen keittiön tuotoksia, joten se oli siltä seudulta kotoisin oleville kiinalaisille vieraille vierasta sapuskaa.
Eli jos joku joskus alkaa kiukutella, että ei tämä edes maistu oikealta kiinalaiselta ruoalta, niin muistakaa tämä.