Vituttaa, kun joku talomme vakiovierailija pitää jatkuvasti autoaan kieltopaikalla, ja hankaloittaa näin muiden parkkeeraamista (+tukkii pelastustien). Jos oman auton viereisillä paikoilla on molemmat autot kohdillaan, ja tämä laiton parkkeeraaja takana, on turha yrittää lähteä parkista edes pois, kun ei yksinkertaisesti mahdu. Pari kuukautta sitten talossa oli tulipalo, ja ko. "parkkipaikalla" oli tikasauto, josta palomiehet pääsivät sammuttamaan huoneistopaloa.
Jätin sitten lapun kaverille, jossa kohteliaasti selitin asian, ja eilen treeneistä palatessa kurvasi kaveri viereen ja auton ikkunasta kävi huutamassa pää punaisena: "yksikin lappu vielä mun auton ikkunaan niin syötän ne sulle". Katoin, että tuleeko se heti päälle, mutta kaveri kaasutti pois paikalta heti uhoamisen jälkeen ennen kuin ehdin asiaa edes kommentoida.
Ei vaan järki riitä ymmärtämäään ihmistä, joka ihan ystävällisestä (ja todellakin aiheellisesta) huomautuksesta hitsaa kiinni tuolla tavalla. Vaimo pelkää nyt, että se tekee jotakin mulle, sille tai meidän autolle.
Itsellä oli juuri tunnin sparrit alla, kun kaveri kävi huutamaan, joten oli paikat sopivasti lämpimänä, jos se olisi kiinni käynyt, mutta vituttaahan se silti, kun itse noissa helposti joutuu maksumieheksi ja kuhmua tulee asfaltilla väännellessä helposti molemmille osapuolille.
On se kumma, kun kaveri luulee voivansa terrorisoida omaa kotipihaamme ja parkkeerata keskellä pihaa miten haluaa ja uhkailla vielä huomauttamisesta väkivallalla. Parempi olisi varmaan poliisin kanssa asia hoitaa, mutta sen verran agressiivinen taitaa kaveri olla, että varmasti perästä kuuluu tässäkin tapauksessa.
Mitäköhän sitä keksisi...
ps. Parkkeeraaja on varmasti joskus salilla käynyt, eli jos pakkiksen lukijoita olet, niin tuleppas juttelemaan ja puhutaan asiat selviksi. Tunnistat varmasti itsesi tarinasta (Lahdessa Asemantaustassa siis tämä homma).