Tämänpäiväinen reissu kaupungille. Olin sopinut tapaavani erään henkilön, ja eikös tämä ilmeisesti sitten unohtanut koko homman. Turha odottelu ei kovin mieltä ylentävää ollut. Läksin sitten etsimään kaulaliinaa itselleni. Mulla on tarve saada tummanruskea, neulottu liina, joka on pehmeä eikä siis kutita ja pistele. Liinan pitää olla juurikin tummanruskea, ja se on nyt tällä kertaa ihan vitun olennaista, että se on nimenomaan tummanruskea. Tämä on kuitenkin ilmeisesti mahdoton toive. Kaupoissa on juuri oikeanlaisia liinoja pinkkeinä, punaisina, valkoisina, vihreinä, harmaina, sinisinä, kirjavina, violetteina, mustina, jopa punaisenruskeina ja harmaanruskeina, mutta ei helvetti tavallisena tummanruskeana! Kun ei se vauvanpaskan värinen liina eikä melkein harmaa nyt käy tässä tapauksessa! Minähän ajattelin, että ei hätä olen tämän näköinen, kun minähän osaan neuloa itsekin sen liinan. Pitäisi vain löytää lankaa, joka on paksua, pehmeää ja tummanruskeaa! Mutta onko sellaista! No ei! On kyllä paksua ja pehmeää lankaa, joka on valkoista, pinkkiä, violettia, sinistä, vihreää, kirjavaa, harmaata, punaista, keltaista, mustaa ja vaaleanruskeaa, mutta ei sitä vitun tummanruskeaa! Sitten on tummanruskeaa lankaa, joka on joko ihan ohutta tai sitten kehrätty ilmeisesti piikkilangasta, kun ei siihen voi edes koskea älähtämättä! Voi vittu ja vitun kivekset! Taas meni pari tuntia elämästä ihan hukkaan eikä käteen jäänyt muuta, kuin vitutus!