Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tärkeä päivä lähestyy!
Asiallinen juttu Iranin historiasta ja nykypäivästä, aikaleimasta vähän höpöä pois alusta.
View: https://www.youtube.com/watch?v=kXsbNosN39U&t=745s
![]()
Hungary's opposition Tisza party widens lead over Orban's Fidesz, poll says
Hungary's centre-right opposition Tisza party has widened its lead over Prime Minister Viktor Orban's Fidesz in March, a poll showed on Wednesday, ahead of an April 12 election where the veteran nationalist is seeking re-election.www.reuters.com
![]()
Unkarin vaalit saivat yllätyskäänteen, kun Orbánin hallinnon likainen peli paljastui – Vaikuttaa varmasti, arvioi tutkija
Vakoilu- ja sabotaasisyytösten kohteeksi joutunut hallinto päätyi syyttämään tutkivaa toimittajaa vakoilusta.yle.fi
![]()
Putin's GRU-linked Election Fixers Are Already in Budapest to Help Orbán - VSquare.org
Moscow has dispatched a team to Budapest to interfere in Hungary's April 2026 parliamentary elections, VSquare has learned from multiple European national security sources. The operation, overseen by Putin confidant Sergei Kiriyenko, is designed to keep Viktor Orbán in power — and follows the...vsquare.org
Alkaa näyttämään siltä, että tästä piikistä EU:n lihassa päästään irti huhtikuussa, kun Tisza voittaa Fideszin Unkarin parlamenttivaaleissa.
Tisza on keskustaoikeistolainen puolue, joka ei kumarra Venäjälle päin eli ei tarvitse pelätä, että valtaan valitaan vasemmistohörhöjä.
Fidesz käyttää kyllä monia likaisia keinoja vaalikamppailussa, jotka ei sovi demokraattisen maan tapaan käydä vaaleja.
Ei se toinenkaan puolue taida kovin kannattaa Ukrainan tukemista. Tosin tuskin olevat EU:n päätöksenteon esteenä samalla lailla.Ei yllätä. Siellä on kopioitu ryssän taktiikoita. Toki puten ei enää tarvitse jännittää vaalien tuloksia.
Itse pidin aikoinaan siitä miten Orban hoisi siirtolaiskriisiä ja oli kriittinen sitä vaellusta kohtaan, jonka Merkel ja muu EU antoi tapahtua. Mutta sen jälkeen maa on lipunut pelkäksi ryssän vasalliksi. Toivottavasti tilanne muuttuu noiden vaalien jälkeen.
Itse koen melkein positiivisena että Orban koittaa hiekottaa kaikkea mitä sosialistinen EU ajaa. Enempi itseäni ko. heebossa mietityttää mitä salassa pidettävää tietoa Natosta tarjoilee Putinille, vaikka vähän luulen että tiedon jakamista Orbanille on saatettu hieman rajoittaa.Ei se toinenkaan puolue taida kovin kannattaa Ukrainan tukemista. Tosin tuskin olevat EU:n päätöksenteon esteenä samalla lailla.
Itse koen melko vittumaisena sen että se näiden yleisesti oikeistolaidan heebojen vaihtoehto sosialistiselle EU:lle on sitten 100% ryssämeininki.Itse koen melkein positiivisena että Orban koittaa hiekottaa kaikkea mitä sosialistinen EU ajaa. Enempi itseäni ko. heebossa mietityttää mitä salassa pidettävää tietoa Natosta tarjoilee Putinille, vaikka vähän luulen että tiedon jakamista Orbanille on saatettu hieman rajoittaa.