Yleinen maailmantalous/politiikkaketju

Meta title: 💥 Yleinen maailmantalous & politiikka – globaalin myllerryksen kuumin keskustelupaja

Meta description: Keskustelua taloudesta, suurvaltapolitiikasta, markkinoista ja maailman tapahtumista – analyysiä, näkemyksiä ja ajankohtaisia nostoja.

Mitähän hyötyä tommosesta paskamaiden rauhankomiteasta?
Trump vetää miljardit välistä ja luultavasti homma kuivuu kasaan viimeistään kun presidentti vaihtuu.

Screenshot_20260201_133922_Facebook.webp

Ilmeisesri myös Zuckerberg on muuttanut pois Kaliforniasta vastalauseena suunnitellulle varallisuusverolle. Kalifornialaisten miljardöörien omaisuus on näin ollen tippunut kahdesta biljoonasta puoleen, vaikkei laki ole edennyt vielä edes äänestykseen asti.

Hölmömmät saattaisivat kuvitella tämän olevan huono juttu Kalifornialle ja kalifornialaisille, mutta miksemme uskoisi vuosikausia hoettua mantraa, että varallisuuserot ovat pahasta ja ehkä jopa suurimpia ongelmia yhteiskunnassa. Nythän Kalifornian varallisuuserot ovat laskeneet siinä, missä vaikkapa Floridassa ja Texasissa nämä ovat nousseet. Voi hölmöläisparkoja Texasissa ja Floridassa, kun noin sahaavat itseään polveen.

Tärkeä päivä lähestyy!

Alkaa näyttämään siltä, että tästä piikistä EU:n lihassa päästään irti huhtikuussa, kun Tisza voittaa Fideszin Unkarin parlamenttivaaleissa.
Tisza on keskustaoikeistolainen puolue, joka ei kumarra Venäjälle päin eli ei tarvitse pelätä, että valtaan valitaan vasemmistohörhöjä.

Fidesz käyttää kyllä monia likaisia keinoja vaalikamppailussa, jotka ei sovi demokraattisen maan tapaan käydä vaaleja.

Oikea-vasen, konservatiivi-liberaali, sitten vielä Russian twist vai ilman. Aika paljon nuo voivat mennä ristiin.
Pelkästään ei liberaali (ei pro-mamu) riittänee laitaoikeistoleimaan, olet valtamedian vihollinen.

Alkaa näyttämään siltä, että tästä piikistä EU:n lihassa päästään irti huhtikuussa, kun Tisza voittaa Fideszin Unkarin parlamenttivaaleissa.
Tisza on keskustaoikeistolainen puolue, joka ei kumarra Venäjälle päin eli ei tarvitse pelätä, että valtaan valitaan vasemmistohörhöjä.

Fidesz käyttää kyllä monia likaisia keinoja vaalikamppailussa, jotka ei sovi demokraattisen maan tapaan käydä vaaleja.

Ei yllätä. Siellä on kopioitu ryssän taktiikoita. Toki puten ei enää tarvitse jännittää vaalien tuloksia.

Itse pidin aikoinaan siitä miten Orban hoisi siirtolaiskriisiä ja oli kriittinen sitä vaellusta kohtaan, jonka Merkel ja muu EU antoi tapahtua. Mutta sen jälkeen maa on lipunut pelkäksi ryssän vasalliksi. Toivottavasti tilanne muuttuu noiden vaalien jälkeen.

Ei yllätä. Siellä on kopioitu ryssän taktiikoita. Toki puten ei enää tarvitse jännittää vaalien tuloksia.

Itse pidin aikoinaan siitä miten Orban hoisi siirtolaiskriisiä ja oli kriittinen sitä vaellusta kohtaan, jonka Merkel ja muu EU antoi tapahtua. Mutta sen jälkeen maa on lipunut pelkäksi ryssän vasalliksi. Toivottavasti tilanne muuttuu noiden vaalien jälkeen.
Ei se toinenkaan puolue taida kovin kannattaa Ukrainan tukemista. Tosin tuskin olevat EU:n päätöksenteon esteenä samalla lailla.

Ei se toinenkaan puolue taida kovin kannattaa Ukrainan tukemista. Tosin tuskin olevat EU:n päätöksenteon esteenä samalla lailla.
Itse koen melkein positiivisena että Orban koittaa hiekottaa kaikkea mitä sosialistinen EU ajaa. Enempi itseäni ko. heebossa mietityttää mitä salassa pidettävää tietoa Natosta tarjoilee Putinille, vaikka vähän luulen että tiedon jakamista Orbanille on saatettu hieman rajoittaa.

Itse koen melkein positiivisena että Orban koittaa hiekottaa kaikkea mitä sosialistinen EU ajaa. Enempi itseäni ko. heebossa mietityttää mitä salassa pidettävää tietoa Natosta tarjoilee Putinille, vaikka vähän luulen että tiedon jakamista Orbanille on saatettu hieman rajoittaa.
Itse koen melko vittumaisena sen että se näiden yleisesti oikeistolaidan heebojen vaihtoehto sosialistiselle EU:lle on sitten 100% ryssämeininki.

-Miamissa pidetyssä puheessa presidentti Trump myös sanoi, että Yhdysvallat saattaisi vähentää Natoon käyttämäänsä budjettiaan. Trumpin mukaan Yhdysvaltojen ei tarvitse olla suojelemassa muita Nato-maita, kun ne eivät tulleet Yhdysvaltojen tueksi Iranin sodassa.

Trump pyysi aiemmin muita Nato-maita avustamaan Hormuzinsalmen avaamisessa.

- Mielestäni se oli valtaisa virhe, ettei Nato ollut sielä, Trump sanoi.

- Olemme aina olleet heidän tukenaan, mutta nyt perustuen heidän omaan toimintaansa, luulen ettei meidän tarvitse olla, Trump jatkoi.

RIP Natolle

Back
Ylös Bottom