Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
May sanoi:Kumpi olis parempi vaihtoehto rypsiöljyn lisäksi, kalaöljy vaiko pellavansiemenöljy? Saako kalaöljyä muuten muualta ku apteekista (ts. halvemmalla mistään)?
Miuku sanoi:Jimmyn miinuslistassa oli pellavalle epästabiili, mutta sama koskee kalaöljyä, molemmat ovat herkkiä hapettumaan.
Kalaöljyn miinukset taas olen itse poistanut käyttämällä farmaseuttisen tason öljyä, josta myrkyt on otettu pois.
JackOfAllTrades sanoi:Tai korvaat koko rypsiöljyn camelinaöljyllä.
Jimmy sanoi:Mitenkäs tuo camelinaöljyn erukahappo, vajaa neljä prosenttia öljystä, mahtaako tulla ongelmia?
En ole löytänyt suomesta muita kuin E-EPA:n. Saako niitä muitakin ja mistä?
JackOfAllTrades sanoi:Tuli uusi termi. Mitä haittavaikutuksia tuolla on ? Googlettamalla ei löytynyt :(
Bateman sanoi:Kalaöljyssä (ainakin Möllerin) oli runsaasti jotain rasvaliukoista vitamiinia (A tai D?), joten sitä ei kannata yhtä huolettomasti lutrata kuin muita öljyjä.
Vehnänalkioöljy on myöskin ravitsevaa lillua.
Xtreme sanoi:Itse suosittelisin oliiviöljyä, ehkä neitseellistä sellaista tai pellavaa rypsin kaveriksi, ainakin itsellä toimii kunhan vaan muistaa popsia sitä tonnaria. Tietty riippuu tosiaan syökö sitä tunaa ja muuta fisua vai nope.
Jimmy sanoi:Kalaöljy on vähän eri asia kuin kalanmaksaöljy.
May sanoi:Onko tonnikalassaki sitten noita elimistölle välttämättömiä rasvahappoja ja A- & D-vitamiinia niinku muissa kaloissa? Enpä ole tullut tätä ajatelleeksi, sitähän kyllä menee melkein päivittäin... Josko tuo kalaöljy ei sitten tarpeen oliskaan?
Jimmy sanoi:Kapselit. Pulloissa oleviin en oikein enää luota, ja esim. Möllerin pullotettu tavara on aika erikoista, DHA:a vaikka muille jakaa, mutta tärkeämpää EPA:a vain vähän, mitä lie kuraa.
En ole löytänyt suomesta muita kuin E-EPA:n. Saako niitä muitakin ja mistä? Ulkomailta en oikein voi tilata, kun ei ole luottokorttia. Kustannustehokkain vaihtoehto kapseleista olisi pirkan omega 3 (kalaöljykonsentraattia), mutta siinä tulee taas se ongelma että paljonko niitä uskaltaa syödä.