Mistä sä noita rajoja revit? Eiku älä vastaa en mä haluakkaan tietää.
Vaikka et haluakaan tietää, niin toistan vielä, että sekä gurut että koko Pakkiksen konsensus on tätä mieltä (kuten postaamastani linkistä käy ilmi).
Mites muuten onko sulla 15% ihralla sixpack näkyvissä? Mulla ei ole vielä lähelläkään. Muutenkin tuohan osuu just siihen Rippetoen arvioon, missä rasvat olis suurinpiirtein hyvä olla tän ohjelman aikana et siis välttämättä sittenkään ollut YNDTP ;) Mites sun kyykkypainot meni?
Tarkoitatko, että sullakin on 15% ihrat vai muuten vaan ei näy? Normivalois se päkki ny ei välttämättä kunnol ees näy, mut sit itel ainaski salin/pukukopin megavalois 8-päkki on hyvinkin esillä.
Vanhoista paperilappusista kattelin niin kyykyn alkupaino oli periaattees 65kg (mihin olin jäänyt alitehoisesti suoritetulla Arnoldilla oman painon ollessa n. 66kg). SS:n lopetin kun tangossa oli 95 tai 97,5 ja taisin saada ekan sarjan läpi, sen jälkeen polves tuntu jo niin häijylt, et enpä oo sen koommin takakyykkyä tehnyt. (Polvi oli reistaillut G6:n aikana huonolla tekniikalla tehdystä kyykystä asti.)
Seuraavaksi voisit lukaista vaikka tämän:
http://startingstrength.com/articles/novice_effect_rippetoe.pdf
Sälli sai ~14kg rasvatonta massaa 11 viikossa, mikäs se sun asettama raja nyt taas olikaan?
No siis, ensinnäkin kyseessä on tietenkin poikkeus. Ja toisekseen kyseisellä henkilöllä on selkeästi ollut hyvät geenit. Onneks linkin lopussa oli kuva sällistä. Heti huomas vyötärön ja yläkropan mallista, että kyseessä on mesomorphi. Laihat jalat hieman hämää, mutta kaikkien todisteiden valossa hlön perus vartalotyyppi on kuitenkin tuo. Ja kun tiedetään
harvinaisten mesomorphien saavan lihasta nopeammin kuin muiden - vertaa linkki mainitsemaani tutkimukseen jossa etu oli 5 kertainen ectoihin nähden - niin voidaan pyöristellen laskea, että hän sai melkein 5kg lihasta kuukaudessa, joka vastaa 1kg lihasta tavallisen kynäniskan vauhdilla. Sinänsä aikamoista vedätystä mainostaa ohjelmaa ääriesimerkillä, joka on kirjaimellisesti mahdotonta suurimmalle osalle ihmisistä.
Nykykunnolla tarkoitin aikaa SS:n jälkeen, vaiks vuosi/pari edistyneempiä ohjelmia. Eli vaiks kaksi vuotta SS:n aloittamisesta kyykkypainot on samat teki sitten SS:n alussa 5kg korotuksilla tai 2,5kg. Itsellä kehitys töksähti SS:n jäkeen, tiedä mikä masennus iski, mutta totesin vähän yli vuosi aloituksen jälkeen jos olisin vain tehny 5/3/1 ia päässyt ilman resettiä, olisivat käytetyt painot olleet samat.
Vähän sekavasti kirjoitit, mutta tajusin kai, että teki sitten SS tai jotain muuta ohjelmaa, niin vuoden parin päästä ollaan kuitenkin samassa lopputuloksessa painojen suhteen.
No.. käsillehän noissa perusliikkeissä tulee varmasti tarpeeksi hittiä, mutta voiko esimerkiksi vatsoja ja pohkeita tehdä silloin tällöin pari sarjaa?
Vaihtaisin tuon
tarpeeksi -sanan tilalle
hieman...
kyllä itellä ainakin lihakset meinaa huutaa hoosiannaa ku oon tehny tuota sarjaa nyt kahtena päivänä ja sitten kysyisin vielä semmosta, että tehäänkö toi liikkeiden sarja kertaalleen vai tehdäänkö liikkeet useampaan kertaan? oon nyt tehny vaan kertaalleen jokaisen liikkeen.
Siis, tuossahan kun lukee esim. Kyykky 3x5 niin se tarkoittaa, että teet 3 sarjaa kyykkyä, joissa kaikissa 5 toistoa. Ja sitten siirryt seuraavaan liikkeeseen. Ja A ja B treenejä tehdään vuorottain, mutta ei kuitenkaan perättäisinä päivinä.