Olen tehnyt kyykyn ja prässin jalkapäivänä (luonnollisesti...;)), ja maastavedon hartiapäivänä.
(1.rinta-hauis, 2.jalat, 3.olkap.-oj., 4.selkä-hartiat-epäkkäät)
Tuntuu ettei...
"Ethän sää mahu kohta ahtaampiin paikkoihin ollenkaan", tuumaili kaveri kun hänen ja hänen 4v lapsen kanssa käytiin lauantaina HopLopissa. En oo mielestäni iso, ja oon melkosen...
Nostetaanpas tämä yli kolme vuotta vanha aihe takaisin ylös... pahoittelut siitä. :nolo: Nostin 12.3.2021 penkkitreenissä 2x6 125 kilolla normaalilla otteella pikkurillit...
Mitenkä porukka toteuttaa maastavetonsa? Joka toinen viikko jalkatreenin yhteydessä, 2-3 sarjaa, toistot 3-6, vai mikä olisi hyvä?
Jossain oli muistaakseni, ettei kannata...
Itse hilasin tällä penkkimaksimin siihen 1,25-1,3 x kehonpaino siihen missä se nyt on kaksi vuotta pyörinyt (no oon heikko paska) mutta poiketen rutiinini meni näin:
penkki...
Moi! Ajattelin aloittaa 531 ohjelman "The Triumvirate". Ohjelma templateja on ilmeisesti muutama erilainen, onko niillä paljonkin eroja? Onko porukka tehnyt tätä kyseistä...
Ihan huvikseen kyselen, että onko täällä kenelläkään aikeissa tehdä tällaista homegymiä, tai onko jollain joskus ollut? Mä pystyisin periaattees väsää oman salin, mut toisaalta...
Kohta kaks viikkoa kipeenä.. ihan perseestä on kyllä kun liikuntaa voinut harrastaa yhtään. Joku sitkeä tauti, mikä jo onneks alkanut helpottaa.. oli...
Eli jos haluat laittaa treeniohjelman arvosteluun tai kysyä onko ohjelmasi kelpo, pistä se tänne. Ei tule niin paljon noita threadeja. Täällä ne olisi kaikki yhdessä...
Jos aikoo jokaisen lihaksen kasvattaa maksimikokoonsa, niitä täytyy treenata jokaista erikseen, ei vain moninivelliikkeillä epäsuoraan luottaen.
Esim. jos tekee 1-jakoista 3 päivänä viikossa, niin kyllä varmasti esim. kädet, sivuolkapäät ja pohkeet jäävät kyllä varmasti pienemmiksi kuin ne suoralla treenillä saisi.
Jos aikoo jokaisen lihaksen kasvattaa maksimikokoonsa, niitä täytyy treenata jokaista erikseen, ei vain moninivelliikkeillä epäsuoraan luottaen.
Esim. jos tekee 1-jakoista 3 päivänä viikossa, niin kyllä varmasti esim. kädet, sivuolkapäät ja pohkeet jäävät kyllä varmasti pienemmiksi kuin ne suoralla treenillä saisi.
Miksei ne sitten sais sitä suoraa rasitusta? Vaikka treeni nojaakin perusliikkeisiin voi sitä apuliikkeitä ripotella joka kerralle muutamia joilla sitten kohdistaa rasitusta siihen tarvittavaan lihasryhmään(HAUIS tietty;) ) joka ei tunnu jostain kumman syystä kehittyvän. Itsellä kaksi raskasta perusliikettä per treeni ja sitten niitä apareita kolme tahi neljä.
Mutta joo turhaahan tämä on kun ei tällä bodarin lihasta saa
Olen lähdössä taikkuihin 5 viikkoa. Ja ajattelin, et jos siellä treenais 1-jakosella. Olen ajatellu jotain tälläistä. Korjausia ja huomautuksia otetaan vastaa.
1.-penkki,kyykky,ylätalja/leuat,vipunostot
2.-mave,pystypunnerus,kulmasoutu,vinopenkki
(hanskaa ja ojentajaa fiiliksen mukaan=riittävästi:D )
2--3 kolmetyösarjaa per liike. toisto 4-12.
Olen kyllästynyt jo vähän 3-jakoiseen ja aion palata hyvään, yksinkertaiseen ja erittäin toimivaan 1-jakoiseen.
Tässä treenissä liikkeet siis vaihtuisivat joka kerta. Mitä mieltä?
Kannattaa ehdottomasti tehdä kyykkyjä 1-jakoisessa ohjelmassa jaloille. Takareiskoille tavallisen maven lisäksi sitten vaikka suorin jaloin mavea jos alaselkä kestää vaan kunnolla rasitusta. Voihan niille koukistuksiakin ottaa. Taljat yms höpöhöpöjutut unohtaisin myös ja keskittyisin vaan raskaisiin perusliikkeisiin eli selälle oikeastaan vaan leukoja ja kulmasoutuja.
Kyykkyä olen tehnyt ennenkin, en vaan osannut tekniikkaa, mutta laitan kyykyn vaikka perjantaille.
Leukojakin olen vedellyt kyllästymiseen asti kun kotona treenasin, niin ajattelin laitta maanantaille ylä/alataljan.
Eli tässä olis nyt vähän muunneltuna. Onko ohjelma tasapuolisen ja hyvän näköinen?
Kyykkyä olen tehnyt ennenkin, en vaan osannut tekniikkaa, mutta laitan kyykyn vaikka perjantaille.
Leukojakin olen vedellyt kyllästymiseen asti kun kotona treenasin, niin ajattelin laitta maanantaille ylä/alataljan.
Eli tässä olis nyt vähän muunneltuna. Onko ohjelma tasapuolisen ja hyvän näköinen?
Näyttää ihan hyvältä, mutta ainakin ite vaihtasin ylätaljan mave päivälle ja kulmiksen ekalle päivälle niin ei tule alaselälle ennen kyykky päivää liikaa, varsinkin jos sulla "ongelmia" kyykyssä.
Ok, teen näin. Ja ne kyykyn ongelmat ovat ihan oikeita eli keskikropan lihaksien heikkous -> kyykky kaatuu eteenpäin ja huono tekniikka jota rupean kyllä parantamaan.
Sarjapituuksia vaihtelen aika paljon niin että jokaselle lihasryhmälle tulee sekä lyhyttä että pitkää sarjaa viikon aikana. Vatsoille ja pohkeille joka kerta omat liikkeet, oon huomannu että ne palautuu silti hyvin.
Mitäs selkäliikkeitä (yläselälle) tai montaako raati suosittelee samassa reenissä tehtäväksi? Yksi / reeni ja kierrätetään liikkeitä esim. ma leuat, ke kulmas. ja pe y-talja? Vai samaan kertaan ensin leuat sitten työntävä liike väliin jonka jälkeen kulmasoutu?
Toistaiseksi en ole huomannut mitään haittaa vaikka tekee 2 liikettä yläselälle samalla kertaa.
Mitäs selkäliikkeitä (yläselälle) tai montaako raati suosittelee samassa reenissä tehtäväksi? Yksi / reeni ja kierrätetään liikkeitä esim. ma leuat, ke kulmas. ja pe y-talja? Vai samaan kertaan ensin leuat sitten työntävä liike väliin jonka jälkeen kulmasoutu?
Toistaiseksi en ole huomannut mitään haittaa vaikka tekee 2 liikettä yläselälle samalla kertaa.
Mun mielestä riittää 1 selkäliike ja siinä 3 sarjaa. Esim. ma: leuat vastaote, ke: kulmasoutu, pe: leuat myötäote. Sitte yhtenä päivänä jaloille mave, ei samana päivänä kuin kulmasoutu. Pitäis riittää
mun mielset voit unoohtaa kaikki reiden ojennukse ja koukistukset... yks jakosis kannattaa keskittyy vain ja ainoastaan moninivel liikkeisiin/isoihin ja laajoihin liikkeisiin (leuat,mave,kyykky,pystypunnerrus jne...)
mun mielestä...