1ïžâƒŁ -JAKOINEN OHJELMA

Meta title: đŸ”„ 1-JAKOINEN TREENIOHJELMA – KOKO KROPPA KERRALLA đŸ”„

Meta description: YtimekÀs ja toimiva treenimalli, jossa koko keho treenataan yhdellÀ harjoituksella tehokkaasti ja nousujohteisesti.

PesÀpalloa lÀhinnÀ tukemaan, 2xvko tekisin tÀtÀ.

Treeni A
Kyykky 3x5
Penkkipunnerrus 3x5
SJMV 3x5 + Ranskalainen 2x10-12 HauiskÀÀntö 2x10-12

Treeni B
Kyykky 3x5
Pystypunnerrus 3x5
Soutu levytangolla 3x5 + 2xmax leuanveto + Istumaannousu 3x10

Tunti on aina per kerta aikaa treenata, ja sen haluisin tÀyttÀÀ. Jos se ei tule tÀyteen tuollalailla, niin ajattelin, ettÀ voisin treenata A:ssa pohkeita pÀÀlle ja B:ssÀ rinnallevetoa. Olisiko tÀssÀ jÀrkeÀ, voimaa siis tarttisin? Kiitos etukÀteen!!

Suosittelen aina tÀtÀ jos joku haluaa voimaa ja ohjelman jonku toisen urheilun tueks http://www.crossfitfootball.com/ EipÀ tosin ketÀÀn tunnu kiinnostavan, mikÀ johtunee siitÀ ettÀ on sen verran tuntematon treeniohjelma. Huono puoli tossa sulle ois se ettÀ pitÀis nostella puntteja useammin ku 2x/viikko, mutta hyvÀ puoli se ettÀ nuo treenit ei kestÀ kauaa. Ja tietty toinen hyvÀ puoli on se, ettÀ jos teet tota niin varmana oot kohta vahvempi ja nopeempi ku pesÀpallokaveris ;)

Sivua yllÀpitÀÀ tÀmÀ pieni kaveri http://www.youtube.com/watch?v=86c_Y2MFYVE joka pelas NFL:ssÀ 10 vuotta

TÀssÀ vielÀ linkki tuon kaverin blogiin http://talktomejohnnie.com/ (hyvÀÀ luettavaa vaikka ei CfFootball kiinnostaiskaan).

Mikset vaan tee ohjelmaa niinkuin se on tarkoitettu?

Et hyödy imo mitÀÀn maven sjmv:oon vaihtamisesta ja noista hauis- ja ojentajaliikkeistÀ. LisÀksi rinnalleveto on yksi parhaista koko kropan voimaliikkeistÀ, joten sitÀ kyllÀ kannattaa tehdÀ jos on tekniikka hallussa.

Se 1 h ois kiva kÀyttÀÀ, kun sitÀ aikaa kerran on sen verran annettu

Mave sen takia vaihdettu, koska en sitÀ osaa. Oishan se tietenkin jÀrkevÀmpÀÀ opetella se mave. Ja nuo hauis + ojentajat ihan sen takia, ettÀ mitÀpÀ muutakaa siinÀ about 20 min loppuajasta teet, ku vaikkapa niitÀ. Rinnalleveto on vielÀ opetteluvaiheessa, joten en sitÀ ihan tÀyspainoisesti sinne viitsi laittaa. Sitten kun sen oon kunnolla oppinu, aattelin sen sinne laittaa. :) Mutta jos tosiaan on nuo ojentajat + hauikset ihan turhia, niin teenkö sitten jotain muuta tilalta? Onhan se ihan totta, ettÀ niistÀ ei kyl hirveesti oo apua minun tarkotuksessa.

Suosittelen aina tÀtÀ jos joku haluaa voimaa ja ohjelman jonku toisen urheilun tueks http://www.crossfitfootball.com/ EipÀ tosin ketÀÀn tunnu kiinnostavan, mikÀ johtunee siitÀ ettÀ on sen verran tuntematon treeniohjelma. Huono puoli tossa sulle ois se ettÀ pitÀis nostella puntteja useammin ku 2x/viikko, mutta hyvÀ puoli se ettÀ nuo treenit ei kestÀ kauaa. Ja tietty toinen hyvÀ puoli on se, ettÀ jos teet tota niin varmana oot kohta vahvempi ja nopeempi ku pesÀpallokaveris ;)

Sivua yllÀpitÀÀ tÀmÀ pieni kaveri http://www.youtube.com/watch?v=86c_Y2MFYVE joka pelas NFL:ssÀ 10 vuotta

TÀssÀ vielÀ linkki tuon kaverin blogiin http://talktomejohnnie.com/ (hyvÀÀ luettavaa vaikka ei CfFootball kiinnostaiskaan).

Tuo vaikuttaa nÀn pikasee vilkastuna ihan kiinnostavalta. Tarkoitatko, ettÀ tekisin tuota punttiohjelmaa vain?

Tuo vaikuttaa nÀn pikasee vilkastuna ihan kiinnostavalta. Tarkoitatko, ettÀ tekisin tuota punttiohjelmaa vain?

No ainaki sitÀ (se Amateur versio tietenkin). En ihan tiiÀ miten kerkeet treenaa ja miten paljon treenaat, mutta ei siitÀ varmasti ole muuta ku hyötyÀ jos teet sen punttiohjelman + ainakin ne "WODit" missÀ juostaan sun muuta. Ne kun ei tosiaan kauaa kestÀ (mut on perkeleen rankkoja). Jos sitten taas treenaat pesÀpalloa 6x viikossa, niin taitaa mennÀ liian rankaks, et siin vaihees varmaan se pelkkÀ punttitreeni riittÀÀ.

No ainaki sitÀ (se Amateur versio tietenkin). En ihan tiiÀ miten kerkeet treenaa ja miten paljon treenaat, mutta ei siitÀ varmasti ole muuta ku hyötyÀ jos teet sen punttiohjelman + ainakin ne "WODit" missÀ juostaan sun muuta. Ne kun ei tosiaan kauaa kestÀ (mut on perkeleen rankkoja). Jos sitten taas treenaat pesÀpalloa 6x viikossa, niin taitaa mennÀ liian rankaks, et siin vaihees varmaan se pelkkÀ punttitreeni riittÀÀ.

MÀÀ pistÀn tÀn korvan taakse. PesistreenejÀ on n. 5x vko, ettÀ ei ehkÀ nyt, mutta kesÀllÀ tuota varmaa pystyis tekemÀÀn paremmin, kun nuita reenejÀ ei ole ihan niin paljon, ja pelejÀkin n. 2 kertaa viikossa vain. Palautumisen mÀÀ kyllÀ osaan, se ei ole ikinÀ tuottanut mulle mitÀÀn ongelmia, joten se ei kyllÀ pelejÀ haittaisi vaikka tuota tekisinkin.
Kiitos kuitenkin tÀstÀ linkistÀ, kuten jo sanoin, voisin tuota myöhemmin yrittÀÀ vaikka toteuttaa!

MÀÀ pistÀn tÀn korvan taakse. PesistreenejÀ on n. 5x vko, ettÀ ei ehkÀ nyt, mutta kesÀllÀ tuota varmaa pystyis tekemÀÀn paremmin, kun nuita reenejÀ ei ole ihan niin paljon, ja pelejÀkin n. 2 kertaa viikossa vain. Palautumisen mÀÀ kyllÀ osaan, se ei ole ikinÀ tuottanut mulle mitÀÀn ongelmia, joten se ei kyllÀ pelejÀ haittaisi vaikka tuota tekisinkin.
Kiitos kuitenkin tÀstÀ linkistÀ, kuten jo sanoin, voisin tuota myöhemmin yrittÀÀ vaikka toteuttaa!

Hieno homma.

Ei muuta ku tsemiÀ treeneihin sitten!

Nyt on arskan g6 veivattu ja varmaan pitÀis toista ohjelmaa alotella. TÀÀ kuulostaa ihan hyvÀltÀ, mutta tarkotus ois hakea ljk:hon, joten miten tohon ois hyvÀ lisÀtÀ vatsat,leuat ja varmaan tehÀ jonkun verran selkÀlihasliikkeitÀ, ettÀ sais kestÀvyyttÀ? Vai kannattaisko ohjelmaa muuten muutella?

Nyt on arskan g6 veivattu ja varmaan pitÀis toista ohjelmaa alotella. TÀÀ kuulostaa ihan hyvÀltÀ, mutta tarkotus ois hakea ljk:hon, joten miten tohon ois hyvÀ lisÀtÀ vatsat,leuat ja varmaan tehÀ jonkun verran selkÀlihasliikkeitÀ, ettÀ sais kestÀvyyttÀ? Vai kannattaisko ohjelmaa muuten muutella?

Otsikko: Jack of all trades, king of nothing. LaskuvarjojÀÀkÀriksi pÀÀsy ja harjoittelu eroaa liikaa ss:n tarkoituksesta. Molemmat vaativat suhteellisen hyvÀn panostuksen, joten ÀlÀ koita tehdÀ molempia. SS perusvaatimuksena on jatkuvat kalorimÀÀrÀn ylisaanti, optimaalinen mÀÀrÀ lepoa ja toistuva rasitus suurille lihaksille, kuten jaloille.
Suosittelen ettÀ katsot itsellesi paljon paremmin ljk:n sopivan ohjelman jossa painotetaan juoksua, kantokyvyn nostoa ja muita vaadittavia ominaisuuksia.
esim Viking Kongin postaama Crossfit tyyppinen harjoittelu voisi nÀin lonkalta heitettynÀ toimia huomattavasti paremmin. LenkkiÀ omalla painolla ja esim painoliivien kanssa, kehonpainolla tehtÀviÀ harjoituksia, rinnallevetoa ja muita rÀjÀhtÀvyyttÀ vaativia liikkeitÀ, kuten boxi hyppyjÀ yms.

Samaa mieltÀ Manalan kanssa. Varmasti jonku toisen tyyppinen treeni sopii paremmin.

Ite ku olen Crossfit ihminen ni en osaa muuta suositella, mutta tekeehÀn sitÀ siellÀ jenkkilÀssÀ poliisit, palomiehet ja siellÀ sivuilla nÀkee jatkuvasti kuvia kun jengi tekee omia CF treenejÀ Afganistanissa (sotilaat siis). Ja sanon vielÀ sen ettÀ tuo Manalan sanoma "Jack of all trades, king of nothing", on kuvaus mitÀ crossfitistÀ aika usein kuulee.

Eli http://www.crossfit.com/ tai http://www.crossfitfootball.com/

Juu mietin kans sama, ettÀ ei oikeen taho sopia tÀÀ mun tavotteisiin, tykkÀÀn muuten treenata yksjakosella. Niin sitÀkautta aattelin. CrossfittiÀ oon miettiny tosi paljon, mutta ei oikeen mistÀÀn oo viel löytyny selkeitÀ ohjeita ja ohjelmia tms. PitÀÀ nyt panostaa siihen ja ettiÀ tietoa.

Juu mietin kans sama, ettÀ ei oikeen taho sopia tÀÀ mun tavotteisiin, tykkÀÀn muuten treenata yksjakosella. Niin sitÀkautta aattelin. CrossfittiÀ oon miettiny tosi paljon, mutta ei oikeen mistÀÀn oo viel löytyny selkeitÀ ohjeita ja ohjelmia tms. PitÀÀ nyt panostaa siihen ja ettiÀ tietoa.

EipÀ siinÀ crossfitissÀ mitÀÀn sen kummempaa ole kuin ettÀ katot crossfit.comista treenin, skaalaat sen oman tason mukaan ja teet niin hyvin ja nopeesti ku jaksat. Skaalaus esimerkkejÀ löytyy joka pÀivÀ BrandX- foorumista, eli mee siitÀ crossfitin sivulta Start here > Brandx scaled workouts > ja sieltÀ Crossfit WOD.

Youtubesta löytyy sitten videoita varmaan jokaselle liikkeelle jos rupee ihmetyttÀÀ ettÀ miten ne tehÀÀn (samat tosin löytyy crossfit.comistakin). Varotuksena tÀytyy sanoa ettÀ crossfit videot youtubessa on tÀynnÀ ÀÀliöitten kommentteja. NiitÀ jos on uskominen niin crossfit on perseestÀ, sillÀ ei pÀÀse kuntoon, jokanen loukkaa ittensÀ ennemmin tai myöhemmin ja se on muutenki huono "laji" kun ei tehÀ hauiskÀÀntöjÀ :rolleyes:

Erinomaista. Voitteko vÀhÀn jelppiÀ mua miten sais massaa ja lihasta? kun oon aika aloittelija pituus: 185 paino: 75kg :D :(

Syöt ittes aina Àhkyy, pidÀ huoli ettÀ saat tarpeeks proteiinia ja treenaa. Noi nyt oli ehkÀ kolme tÀrkeintÀ. Eli aamulla puuroa,ruisleipÀÀ,mysliÀ yms. Sitten pÀivÀllÀ napa tÀytee kouluruokaa. Kotona napa tÀytee kotiruokaa ja illalla treenin jÀlkee napatÀytee. Protskuja saat hyvin ruisleivÀstÀ,maidosta,rahkasta ja tonnikalsta. Liharuuista saat myös hyvin prodea. Toivottavasti selkeytti vÀhÀsen.

Erinomaista. Voitteko vÀhÀn jelppiÀ mua miten sais massaa ja lihasta? kun oon aika aloittelija pituus: 185 paino: 75kg :D :(

Se Arnoldin kuusikko ei minusta ole kyllÀ optimaalinen aloittelijalle. TÀmÀ Starting Strength on nimenomaan vuosien kokemuksella suunniteltu aloittelijalle maailman yhden parhaimman valmentajan toimesta ja monien muiden kopioima/suosittelema.
Opettele ja pysy perusliikkeissÀ, syö PALJON ruokaa, nuku hyvin, kohtuudella brenkkua, venyttele ja kÀy vÀlillÀ kÀvelyillÀ. Thats it. Ohjeet on tylsÀt mutta toimivat.
Aloita mahd nopeasti myös treenipÀivÀkirjan pitÀminen. Johdonmukaisuus ja edellisistÀ harjoituksista oppiminen on etu.

TÀssÀ ohjelmassa puhutaan siis low bar kyykystÀ. oon aina enne tehny high bar kyykkyÀ, joten tÀstÀ low bar mallista olisi pari kysymystÀ!

TÀssÀhÀn on nyt tarkoitus siis nojata kyykyssÀ alhaalla pikkuisen enemmÀn eteenpÀin kuin highbar kyykyssÀ, kun tanko on alempana? Ja jos edellinen oli oikein, niin mitÀ hyötyÀ siitÀ verrattuna high bariin?
Ja kun tÀnÀÀn lowbaria jÀkismailan kanssa kotona harjoittelin, en pÀÀssyt tarpeeksi alas ilman alaselÀn pyöristymistÀ. Ainakin netistÀ katsottujen videoiden perusteella se ei olisi hyvÀ, joten miten tÀtÀ saataisiin eliminoitua?
EntÀ kuinka leveellÀ jalkojen kuuluisi olla tÀssÀ mallissa?
Sitten kun tÀÀ lowbar ottaa aika paljon mulla noihin lonkankoukistajii, ni johtuuko se vaa huonosta liikkuvuudesta? Voiko siitÀ olla haittaa?

Tarkoituksena ei ole minun tietÀÀkseni tietoisesti nojata mitenkÀÀn eteenpÀin vaan yrittÀÀ tehdÀ tÀmÀkin kyykky niin pystyssÀ ja luonnollisessa kulmassa kun vain mahdollista.. vÀkisinkin tulee hiukan enemmÀn etukenoa kuin high bar kyykyssÀ kun tosiaan painopiste on alempana. Rippetoe ainakin perustelee ettÀ low barilla saa isompia romuja liikkeelle kuin high bar kyykyllÀ.

Tarkoituksena ei ole minun tietÀÀkseni tietoisesti nojata mitenkÀÀn eteenpÀin vaan yrittÀÀ tehdÀ tÀmÀkin kyykky niin pystyssÀ ja luonnollisessa kulmassa kun vain mahdollista.. vÀkisinkin tulee hiukan enemmÀn etukenoa kuin high bar kyykyssÀ kun tosiaan painopiste on alempana. Rippetoe ainakin perustelee ettÀ low barilla saa isompia romuja liikkeelle kuin high bar kyykyllÀ.

Ahaa, nyt kun uudestaan testasi, ei lonkassa tuntunut mitÀÀn, kun en itse sitÀ etukenoa hakenut! Kiitoksia sinulle. :)

Back
Ylös Bottom