Okei, alotin siis viime viikolla pluskaloreilla pitkästä aikaa. Treeni on kulkenut kivasti ja kaikissa liikkeissä on heti toistomäärät lähteneet piiiiiitkästä aikaa nousuun! Tänään ei kuitenkaan penkissä kulkenut. Kaksi toistoa tuli takkiin maanantain sarjoista ja viime viikkoon verrattuna +/- 0. Teen siis maanantaisin leveämmällä ja torstaisin kapeammalla otteella (en siis kapea penkkiä, mutta pari sormenmittaa merkkien sisäpuolella kuitenkin). Totta kai jäi vähän huono maku suuhun, sillä penkki on mulle muutenkin ollut alusta asti aikamoista tarpomista ja jo nyt heti puolentoista viikon plussien jälkeen alkaa tökkimään, vaikka oli niin suuret suunnitelmat kesän varalle. :D. Lähin tietenkin etsimään tälle syitä ja ensimmäisenä mieleen tuli huonosti nukutut viiden tunnin yöunet. Toisaalta olen muuten nukkunut ihan hyvin, joten tuskin yhdellä kerralla kauheaa vaikutusta on, etenkin kun muuten treeni kulki ihan hyvin.
Toinen ehkä realistisempi vaihtoehto on olkapäiden ja ojentajien ylitreenaaminen. Nimittäin tossa Elaston kaksjakosessa tulee maanantaisin penkki, pystypunnerrus ja ojentajat, tiistaisin takaolkapäät, torstaisin penkki (alkuperäsessä ohjelmassa siis vinopenkki, mutta korvaan sen toisella penkkikerralla), viparit sivulle ja ojentajat, perjantaisin takaolkapäät ja alatalja (joka ainakin mulla ottaa myös etuolkapäihin). Ja oon treenannu näitä tukiliikkeitä kaiken lisäksi aika kovaa, enkä ole kauheasti jättänyt toistoja varastoon.
Pitäiskö mun siis karsia vähän liikkeitä, kun etenkin ojentajille tuntuu tulevan tosi paljon hittiä? Tai vaihtoehtoisesti, pitäiskö treenata vähän löysemmin noita tukiliikkeitä? Isoissa liikkeissä oon kuitenkin jättänyt toiston kaksi aina tekemättä, etten heti tuki hermostoa.