- ViestejÀ
- 655
ja ennenkuin joku nippeli tietoa omaava kynis tulee nÀsÀileen niin tiedetÀÀn ettÀ se suora rasitus on aina tehokkaampaa kuin epÀsuora.
:lol2:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
ja ennenkuin joku nippeli tietoa omaava kynis tulee nÀsÀileen niin tiedetÀÀn ettÀ se suora rasitus on aina tehokkaampaa kuin epÀsuora.
Tuossahan ei ole kekkosenkaan jÀrkeÀ. Jos teet kaikki tai useimmat sarjat failureen treenaat lÀhinnÀ hermostoa ja oliko tÀssÀ ideana rakentaa lihasta vaiko yhtÀ kovat hermostot kuin voiman ostajilla? IMHO ei missÀÀn nimessÀ kannattaisi hirveÀsti sarjoja vetÀÀ failureen paitsi ehkÀ ennen kevyttÀ viikkoa, mutta kumminkin harvoin. MinÀ haluan ainakin lihasta rÀÀkÀtÀ ja sÀÀstÀÀ hermoston yli rasitusta.
Jos treenaa 3-jakoisella yhden kerran niin ei se riitÀ pitÀmÀÀn sitÀ proteiini synteesiÀ koholla. Jos 3-jakoinen tehdÀÀn 2 on 1 off menetelmÀllÀ niin sitten se on aivan ok ja itsekkin olen huomannut sen toimivaksi menetelmÀksi.
Ja kyllĂ€hĂ€n 4-5-jakoisetkin voidaan rakentaa fiksusti niin, ettĂ€ koko kroppa saisi kerran suoraa rasitusta ja kerran epĂ€suoraa rasitusta. ĂĂ€rimmĂ€isen harvoin nĂ€in kumminkaan on, mutta mahdollisuus tuokin. Tosin pitÀÀ muistaa, ettĂ€ epĂ€suora rasitus on aina epĂ€suoraa rasitusta eikĂ€ vedĂ€ vertoa suoralle rasitukselle.
Totta, lukuunottamatta sitÀ seikkaa, ettÀ tuosta NGV:n tekstistÀ ei saa irti yhtÀÀn mitÀÀn, ellei ole lukenut juttua Hulkin kirjoittamana. TeksteissÀ on pieniÀ eroja ymmÀrrettÀvyydessÀ.Nuohan onkun suora kopio dr.Hulkin tarinoista.
Nuohan onkun suora kopio dr.Hulkin tarinoista.
Nuohan onkun suora kopio dr.Hulkin tarinoista.
:D "voiman ostajat" Mut joo, eiköhÀn se lihas rakennu vaikka ne sarjat vetÀÀ loppuun... kuitenkin loppuun vedetÀÀn sekÀ lihaskudos ettÀ hermosto. PidemmÀn pÀÀlle tietenkÀÀn ehkÀ ei niin jÀrkevÀÀ, mutta miksei vÀlillÀ voisi tehdÀ vaikka kuukauden 3-jakoista jossa vetÀÀ kaikki sarjat loppuun?Jos teet kaikki tai useimmat sarjat failureen treenaat lÀhinnÀ hermostoa ja oliko tÀssÀ ideana rakentaa lihasta vaiko yhtÀ kovat hermostot kuin voiman ostajilla?
LÀhinnÀ sitÀ ajattelin ettÀ kun Max_Hardcore ilmoitti seuraavaa:juu, mutta noissa moni jakoisissa tulee myös todella paljon epÀsuoraa rasitusta eri pÀivinÀ joka on myös hyvÀstÀ, ei siis juurikaan haittaa vaikka kierto onkin pitkÀ.Todella useassa tÀÀllÀ ja muualla esitellyissÀ 3-, 4- ja 5-jakoisissa on sama viikon kestÀvÀ kierto...? Eli Àrsyke tulee sen seitsemÀn pÀivÀn vÀlein, vaikka kroppa on pilkottu yhÀ pienempiin osiin. Vai oletko kÀyttÀnyt 3-jakoisiasi on-off (siis joka toinen pÀivÀ treenit) tyyliin vai miten? Treeni neljÀnÀ tai perÀti viitenÀ pÀivÀnÀ viikossa, kÀyttÀen ihan normaalia 3-jakoa?
ja4- ja 5-jakoinen:
Yksi kova treeni jokaiselle lihasryhmÀlle kerran kuudessa tai seitsemÀssÀ pÀivÀssÀ... tai jopa harvemmin.
EttÀ millaisella kierrolla hÀn 3-jakoisella treenailee (kun ilmoittaa 3-jakoisen Àrsykkeen tulevan ilmeisesti useammin, vai onko kyse juuri epÀsuorasta/suorasta, eipÀ oikein selviÀ tuosta...), koska kuten sanottu useimmiten 3- tai useampijakoisissa on yhtÀ pitkÀ kierto. Mutta ne suorat ja epÀsuorat Àrsykkeet taas riippuu vissiin aikalailla miten ne lihakset sitten jakaa... (push-pull-jalat vs. "1. Rinta, selkÀ 2. Jalat 3.olkapÀÀt & kÀdet"?).3-jakoinen:
...silti kasvuÀrsyke tulee riittÀvÀn usein...
Tuossahan ei ole kekkosenkaan jÀrkeÀ. Jos teet kaikki tai useimmat sarjat failureen treenaat lÀhinnÀ hermostoa ja oliko tÀssÀ ideana rakentaa lihasta vaiko yhtÀ kovat hermostot kuin voiman ostajilla? IMHO ei missÀÀn nimessÀ kannattaisi hirveÀsti sarjoja vetÀÀ failureen paitsi ehkÀ ennen kevyttÀ viikkoa, mutta kumminkin harvoin. MinÀ haluan ainakin lihasta rÀÀkÀtÀ ja sÀÀstÀÀ hermoston yli rasitusta.
Jos treenaa 3-jakoisella yhden kerran niin ei se riitÀ pitÀmÀÀn sitÀ proteiini synteesiÀ koholla. Jos 3-jakoinen tehdÀÀn 2 on 1 off menetelmÀllÀ niin sitten se on aivan ok ja itsekkin olen huomannut sen toimivaksi menetelmÀksi.
Ja kyllĂ€hĂ€n 4-5-jakoisetkin voidaan rakentaa fiksusti niin, ettĂ€ koko kroppa saisi kerran suoraa rasitusta ja kerran epĂ€suoraa rasitusta. ĂĂ€rimmĂ€isen harvoin nĂ€in kumminkaan on, mutta mahdollisuus tuokin. Tosin pitÀÀ muistaa, ettĂ€ epĂ€suora rasitus on aina epĂ€suoraa rasitusta eikĂ€ vedĂ€ vertoa suoralle rasitukselle.
LisÀksi monijakoisilla ei se salikÀyntikÀÀn varmaan veny niin pitkÀksi, itselle 1 tunti on maksimi.

ja sen lisÀks viel ihan paska postaus ja tÀysin ilman asia sisÀltöÀ, mutta....
Ei vÀlttÀmÀttÀ ongelmaa, mutta on mahdollista, ettÀ lihaksesi olisivat rÀjÀhtÀneet valtaisaan kasvuun (TM), jos olisit kÀyttÀnyt esim. yksi- tai kaksijakoista ohjelmaaItsellÀ ainakaan ei ole ollut mitÀÀ ongelmia tÀmÀn vuoden aikana 5 jakoisella treenatessa.
IMO tuo on kaikkea muuta kuin loogista. Jos haluat hyvÀksi jalkapalloilijaksi, joudut treenaamaan samoja asioita joka pÀivÀ. Jos haluat hyvÀksi piirtÀjÀksi, joudut treenaamaan samoja asioita joka pÀivÀ. Jos haluat hyvÀksi painonnostajaksi, joudut treenaamaan samoja asioita joka pÀivÀ. Mutta jos haluat hyvÀksi bodariksi, riittÀÀkin kun treenaat vain yhtÀ asiaa kerran viikossa. WTF?!On jotenkin loogista mennÀ salille ja treenata yksi lihasryhmÀ tai pari, ja keskittyÀ niihin kunnolla, ja on tarpeeksi pitkÀ palautuminen.
TÀllÀ palstalla on kÀsitelty sarjojen loppuun viemistÀ vaikka kuinka monta kertaa. NiissÀ ketjuissa on löydetty useita syitÀ miksi ei. Kannattaa tutustua.Joka sarjan vedÀn aina loppuun, koska en ole nÀhnyt syytÀ miksi ei.
KysehÀn on tÀysin liikevalikoimasta. Yksijakoisella treenatessa on mahdollista vetÀÀ treeni vaikka puoleen tuntiin jos valitsee liikkeet oikein ja pitÀÀ palautukset lyhyinÀ.LisÀksi monijakoisilla ei se salikÀyntikÀÀn varmaan veny niin pitkÀksi, itselle 1 tunti on maksimi.
Asiaa.Kahlaajalintu sanoi:Lainatakseni S225T:À "luultavasti 1-, 2-, 3-, 4-, 5- tai 6-jakonen toimii, riippuen henkilöstÀ" (jos muistin ton lainauksen vÀÀrin niin potki nilkoille )
Ennen ku meette julistamaan mitÀÀn ainoota oikeeta ja ehdotonta tapaa treenata,niin kokeilkaa nyt hyvÀt ihmiset se kÀytÀnnönkin tasolla mikÀ sopii juuri teille.KÀytÀntö ja teoria kun eivÀt ihan ihan aina kohtaa.
Iske vaan oma proteiini synteesisi hanuriis eikÀ sun lihakset kasva yhtÀÀn. :DLihas kasvaa ja se on ainoa mikÀ mua kiinnostaa tÀssÀ hommassa, proteiinisynteesit kekkosen hanuriin.
Aih sun mielestÀsi treenaamisen ajatteleminen on hiffistelyÀ? Noh itse asiassa mÀ oon itse saanut tÀllÀ 3-jakoisella 2 on 1 off menetelmÀllÀ aikaseks enemmÀn voimaa ja ehkÀ massaakin noin 4 kuukaudessa mitÀ olin saanut aikaan 1,5 vuodessa kÀmÀsillÀ hilavitkutin 4-5-jakoisilla ohjelmilla. Olisi hauska tietÀÀ mikÀ se sun hiffistely on, mulla on niin huonot geenit, ettÀ eivÀt normaalit gaypumppaus treeniohjelmat meikÀlÀistÀ auta, toki jos rakentaisin ÀÀrimmÀisen fiksusti 4-5-jakoisen niin ehkÀ sitten, mutta en enÀÀ kyllÀ palaa tÀhÀn vanhaan myytiin, ettÀ treenataan kroppa kerran viikossa.Lopeta nyt oikeesti toi turhanpÀivÀinen hifailu, sÀ olet vielÀ niin alkutaipaleella koko touhussa. Sun jutuista saa sen kuvan, ettÀ olisit treenannut vÀhintÀÀn 10 vuotta ja koittanut kaikki mahdolliset treenimenetelmÀt, mutta totuus kun on hieman toinen.
Vai ettÀ HC jutut? En mÀÀ mikÀÀn HC oo enkÀ halua olla. Paljon mielummin treenaan kovaa ja fiksusti kuin vaan pelkÀstÀÀn HC:sesti. Ja kyllÀhÀn noita lÀksyjÀ kerkee lukemaan tÀssÀ pakkiksen ohellakin. :DUnohda hyvÀ poika nyt noi proteiinisynteesit, HC:t ja failuret sun muut. Syö ruokaa ja kÀy siellÀ salilla pumppaamassa. JÀtÀ tÀÀ netissÀ vauhkoaminen vÀhemmÀlle ja kÀytÀ sekin aika vaikka koulunkÀyntiin, myöhemmÀllÀ iÀllÀ se ei takuulla kaduta.
Jeps geneenithĂ€n sen mÀÀrÀÀ millĂ€ saa parhaimman tuloksen ja toki se, ettĂ€ kĂ€yttĂ€kö âisojen poikien kreatiiniaâ. :DEnnen ku meette julistamaan mitÀÀn ainoota oikeeta ja ehdotonta tapaa treenata,niin kokeilkaa nyt hyvĂ€t ihmiset se kĂ€ytĂ€nnönkin tasolla mikĂ€ sopii juuri teille.KĂ€ytĂ€ntö ja teoria kun eivĂ€t ihan ihan aina kohtaa.
No mistÀhÀn v*%€%sta sÀ nyt tiedÀt millaset geenit sulla on?? Kato sitÀ passia ja etsi siitÀ se syntymÀpÀivÀ. Sitte treenailet vielÀ jonkun aikaa ja pohdit asiaa uusiksi jÀlleen kerran.Iske vaan oma proteiini synteesisi hanuriis eikÀ sun lihakset kasva yhtÀÀn. :D
Aih sun mielestÀsi treenaamisen ajatteleminen on hiffistelyÀ? Noh itse asiassa mÀ oon itse saanut tÀllÀ 3-jakoisella 2 on 1 off menetelmÀllÀ aikaseks enemmÀn voimaa ja ehkÀ massaakin noin 4 kuukaudessa mitÀ olin saanut aikaan 1,5 vuodessa kÀmÀsillÀ hilavitkutin 4-5-jakoisilla ohjelmilla. Olisi hauska tietÀÀ mikÀ se sun hiffistely on, mulla on niin huonot geenit, ettÀ eivÀt normaalit gaypumppaus treeniohjelmat meikÀlÀistÀ auta, toki jos rakentaisin ÀÀrimmÀisen fiksusti 4-5-jakoisen niin ehkÀ sitten, mutta en enÀÀ kyllÀ palaa tÀhÀn vanhaan myytiin, ettÀ treenataan kroppa kerran viikossa.
JOS ajatelaan kunnolla niin voiko huono geeninen naturaali aloittelija treenata samanlaisilla ohjelmilla mitÀ jotkut roinari PRO kehonrakentajat treenaavat? Toki 4-5-jakoisilla kasvaa, jos on genetiikka tyyliin JWO tai Toni Kari, mutta kaikkia ei ole ylÀkerran herra siunannut niin hyvillÀ geeneillÀ. Se mitÀ tarkoitin, ettÀ jokaisen pitÀÀ löytÀÀ se juttu jolla itse kasvaa ja tÀssÀ genetiikka mÀÀrittelee aika paljon. Ne jotka eksyivÀt vessa jonoon kun geenejÀ jaettiin niin niiden tÀytyy vaan treenata 1-3-jakoisilla kroppa kaksi kertaa tai mennÀ pimeÀlle puolelle.
Vai ettÀ HC jutut? En mÀÀ mikÀÀn HC oo enkÀ halua olla. Paljon mielummin treenaan kovaa ja fiksusti kuin vaan pelkÀstÀÀn HC:sesti. Ja kyllÀhÀn noita lÀksyjÀ kerkee lukemaan tÀssÀ pakkiksen ohellakin. :D
Jeps geneenithĂ€n sen mÀÀrÀÀ millĂ€ saa parhaimman tuloksen ja toki se, ettĂ€ kĂ€yttĂ€kö âisojen poikien kreatiiniaâ. :D
Kahlis mulla on niin huonot geenit, ettÀ ne tietÀÀ vaikkei ei ole treeni vuosia sitÀ 30 vuotta. :DNo mistÀhÀn v*%€%sta sÀ nyt tiedÀt millaset geenit sulla on??
Kahlis mulla on niin huonot geenit, ettÀ ne tietÀÀ vaikkei ei ole treeni vuosia sitÀ 30 vuotta. :D