Sukulaku sanoi:Tuo takaaveto lienee pullover
Tuosta juuri on kyse. Käännökseni oli ehkä hieman harhaanjohtava, mutta eipä noille liikkeille useinkaan hyviä suomennoksia olekaan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Sukulaku sanoi:Tuo takaaveto lienee pullover
Voimanostajilla ja itse asiassa miltei kaikkien muiden lajien urheilijoilla on alkuvuosien treenin tavoitteena melkein yksinomaan nostaa työkapasiteettia, jotta sitten myöhemmin voisi treenata sekä riittävän usein, että riittävän kovaa. Tämä siis riippumatta siitä, onko ideana joskus roinata vai ei. 20 sarjaa yhdelle lihasryhmälle viikossa ei todellakaan ole mikään mullistava määrä, paitsi jos on tottunut tekemään 5 sarjaa puolessatoista viikossa ja koittaa vaihtaa voluumitreeniin yhdellä rysäyksellä.hernekeppi sanoi:Älä anna natuille tommosia neuvoja, kohta kaikki niin tukossa että :urjo:
), nyt paino heiluu 74-76kg paikkeilla. Rasvaprosentista ei mitään tietoa (1,5 cm paksu makkaran jää sormien väliin navan kohdalta kun seisoo suorana). 
DeSe sanoi:Takareidet ja pohkeet on myös tarkoituksella kahdesti viikossa? Ilmeisesti.
Toisena takareisipäivänä voisi tehdä koukistuksen tilalla SJMV:n, vaikka ees sillon tällön. Kaitpa tuo ihan toimiva on, vaikka onkin vähän "normaalista" nelijakoisesta eroava. :thumbs:
Timba79 sanoi:Minkä ihmeen takia rinta ja vatsat on yksinään yhtenä päivänä? Ja sitten taas selän kaverina on muita lihasryhmiä vähän turhankin paljon. Mitä sä tolta ohjelmalta haet? Mun mielestä se on aika järjetön ja tekisinkin ihan jollakin perus nelijakosella, tyyliin:
1. rinta, hauis
2. jalat
3. olkapäät, ojentajat
4. selkä
Tossa tulee käsille aina epäsuora treeni myös. Selkäpäivänä rasittuu hauis ja rintatreenissä ojentajat. Takareisiä voi tehdä muutaman sarjan selkätreenin perään jos ne on ongelma-alueena.
.
Akkeli sanoi:Enemmän alaselkä treeniä.
Timba79 sanoi:Miksi?
En itsekään treenaa erikseen alaselkää. Alaselkä saa rasitusta selkäpäivänä kulmasouduissa ja alataljassa. Ja sitten jalkapäivänä SJMV:ssä ja itse en ainakaan yhtään enempää treeniä alaselälle kaipaa.
) Yks vaihtoehto olis et joka toinen viikko mave ja joka toinen hyvää huomenta. Sukulaku sanoi:Maven kuuluu ottaa juuri alaseläsä. Olettaen siis, että se ottaa sullakin niistä lihaksista. Pakarat saavat oikein hyvin rasitusta kakista kyykyistä. Jos niitä nyt erityisesti haluaa kurittaa niin tekee kyykyn leveällä.

Ehdottaisin myös harkitsemaan volyymin vähentämistä ja intensiteetin nostamista, ellet ole jo miettinyt loppuun. Tämän sanon siksi että usein ajatellaan että mitä kauemmin ollaan treenattu, sitä useampaan osaan kroppa pitäisi jakaa. Tämä ei ole välttämättä totta. On ammattilaisia, jotka treenaavat kaksijakoisella ohjelmalla tai jopa HST:lla.lisäliha sanoi:Tässä 3-jakoista tullut vedeltyä ja tuppaa tuo treenin kesto venymään vähän liian pitkäksi joten ajattelin siirtyä 4-jakoiseen.
En luottais tuohon, ei ainakaan mulla toimi :(lisäliha sanoi:(joku täällä joskus mainitsikin, että eikös ne tytöt tykkää isoista perseistä!!?!?!?!!)
Akkeli sanoi:No sehän on tietysti ihan yksilöllistä. Itse teen alaselän ihan omana treeninä (yht. 6 sarjaa), en kyllä tee alataljaa, mut jos tekisin niin ilman sitä heiluri liikettä.
Tää kehotus alaselkä treeniin tuli vaan siksi että, mulla 1,5v sitten paukahti oikein kunnolla alaselkä jalkaprässissä ja kun lopulta sain sen 4kk kuntoutuksella kuntoon niin en ikinä oo aliarvioinut alaselkä-treenin tärkeyttä.
Hyvin moni salilla kävijä (ja tavalliset ihmiset) valittaa alaselkä- vaivoja jalkaliikkeissä samalla kun he treenavat sitä vaan sillon tällöin ja lopettavat sarjat siinä pisteessä kun vähänkin alkaa tuntua poltetta.
Keskivartalon tukilihakset eivät muutenkaan saa paljoa rasitusta ihmisten jokapäiväisessä elämässä, kiitos modernin yhteiskunnan. Se on lihas ryhmä siinä missä rinta sekä hauiskin ja sen tärkeyttä ei kannata vähätellä. Etenkin jos on seisoma työssä tai työssä jossa joutuu nostella paljon.