Älkää siis sitoko ajatteluanne viikonpäiviin. Ei lihaksetkaan niin tee. .
Tämä! En oo koskaan ymmärtänyt sitä ajattelua että "maanantai on rintapäivä".Pääasia että viikossa tulee tietty määrä reeniä. Mun treenit menee jokseenkin Viikko1: ABCA Viikko2: BCAB jne. joskus treenit painottuvat alkuviikkoon ja joskus loppuviikkoon, optimaalisin on mulle kuitenkin 2on-1off-1on-1off-1on-1off.
- - - Updated - - -
Pakko vielä sanoo, kun 5-jakosta sanotaan huonoks, koska siinä lihakselle tulee liian pitkä lepo. Eihän asia oikeesti oo noin, jos epäsuorat rasitukset on vaan jaettu sopivasti.. Ojentajathan saa sekä ojentaja-, rinta- sekä olkapäätreenissä tuntumaa, joten eihän sitä nyt voi sanoo, että sitä treenataan vaan se kerta viikkoon. Toki ojentajille tulee se yks hemmetin kova treeni, mut lisäks vielä kaks kevyempää. Periaatteessahan tää on sama kun joku 2- tai 3-jakonen siinä suhteessa, että ei 2-jakosellakaan voi lihasta loppuun tehdä. Eli kun 5-jakosessa tulee kevyt-kevyt-kova, niin 2-3 jakosessa tulee kaks suhteellisen kovaa treeniä.
Mulla ainakin rintatreenin jälkeen on ojentajatkin melkosessa pumpissa, sillä kun vikana liikkeenä teen dipin rinnalle, niin kyllä siinä väkisinkin vikoilla toistoilla ojentajilla auttaa, kun rinta on jo treenattu loppuun.
Missäs kohtaa jalat saa sun treenijaossa epäsuoraa rasitusta? Jos mavea teet niin sitten joo, jossainmäärin. Kun sä nyt sitä 5-jakoista aiot varmaankin jatkossakin vääntää niin ottaisin 2x jalat ja lopuissa reeneissä sitten muut lihat.