Alkoholi ja lihakset...

Viestiketju osiossa 'Treeni' , aloittaja skarkka, 20.5.2004.

1. Powerhousu

Powerhousu

Ikä:
    36
    Ei kyllä välttämättä. Todellakaan. Useimmitenhan on niin, että lääkkeen ja myrkyn ero on annostuksessa. Voidaanko jollain annostuksella saada enemmän hyötyä kuin haittaa tai jopa pelkkää hyötyä ilman haittaa? Miksi ei. Missä noita hyötyjä on saatu esille, on kohtuukäyttönä pidetty muistaakseni jotain lasillista punaviiniä viikossa. En kyllä keksi, vaikka miten yritän, mitä haittaa noin pienestä määrästä voisi olla.

jsjarvn tykkää tästä.
  2. brilleaux

brilleaux VIP

Sukupuoli:
    Mies
    Kaupunki:
    Jyväskylä
    Itse en usko että on olemassa hyödyllistä määrää alkoholia. Oma olo on ainakin aivan eri, kun jätin kohtuukäytönkin.
    Voi tietty toimia jollekin toiselle, mene ja tiedä.

3. maltsu

maltsu

Ikä:
    45
    Sukupuoli:
    Mies
    Kaupunki:
    Helsinki
    Siis yhtä lasia? AIka vähän jos punaviinistä tykkää. :rolleyes: Ja puhummeko nyt punaviinin vai alkoholin terveyshyödyistä? Tuokin on usein aika hämärästi esitetty asia, kun punaviinin hyödyt voi olla rypälemehun hyötyjä alkoholin haitoista huolimatta, tai puhtaasti alkoholin hyötyjä, tai todnäk. jotain siltä väliltä.

4. Powerhousu

Powerhousu

Ikä:
    36
    No kohtuukäyttö nyt on kuitenkin aika subjektiivinen asia. Veikkaan, että 80-luvun Nikki Sixxille puoli pulloa Jack Danielsia päivässä on kohtuukäyttöä. Ei mikään ihme jos sen jättämällä olo muuttuu. Mulle kohtuukäyttö on sitä, ettei alkoholista humallu. Sen jättämällä ei kyllä olokaan muutu mihinkään.

5. -kake-

-kake- urpo VIP

Sukupuoli:
    Mies
    Mulla heikontaa unen laatua jo alle humalaan juominen.
    Toki hyötyjäkin riittää :).

6. Zerro

Zerro

On se ainakin helpompi myydä alkoholin kohtuukäytön hyödyt yhdellä lasillisella punaviiniä kuin yhdellä shotilla Tapio-viinaa. Kuitenkin samat hyödyt ja Tapsa-viinan kanssa ei tarvitse edes niin paljon läträillä ja säilyykin paremmin.

jsjarvn ja Ripee tykkäävät tästä.
  7. brilleaux

brilleaux VIP

Sukupuoli:
    Mies
    Kaupunki:
    Jyväskylä
    Oma kohtuukäyttö: joskus 1 keskiolut viikolla illalla. Viikonloppuisin pe ja la 2vahvempaa olutta/ilta tai viski. Tai+viski.
    Jo tuo määrä pilasi mun unenlaatua+teki jotain muutakin. Eron alkaa huomaamaan nyt 3kk jälkeen. Hetimullekaikkitänne-vaikutusta ei ollut.

8. Powerhousu

Powerhousu

Ikä:
    36
    Niin mullakin. Ei tulis mieleenkään ottaa arki-iltana edes yhtä. Viikonloppuna nyt ihan sama kun saa nukkua pidempään.

9. JP Fux

JP Fux IFBB PRO VIP

Ikä:
    31
    Sukupuoli:
    Mies
    Kaupunki:
    Vantaa
    Itellä tuo 1-2 olutta ei vaikuta ku että nukahan helpommin, mutta jos menee kännin puolelle, vaikutukset on tosi negatiivisia ja kännin kovuudesta riippuen, ongelmat jatkuu pitempään. Jos vetää ihan kunnon kännit, menee herkkään viikko niin että uni on aivan paskaa.

Oluen maku on kuitenkin miusta hyvä (riippuen oluesta), niin kisojen lähellä tykkään juua noita alkoholittomia. Niistäkin löytyy muutama iha hyvä vaihtoehto.

10. OlaviVirta

OlaviVirta

Samalla salilla treenaa yksi todella kovan luokan voimailija, joka on vielä nuori mies ja hän sanoo, että jos viikonloppuna on tullut juotua olutta isompia määriä, niin maanantain treenit kulkee normaalia paremmin. On semmoinen turvotus päällä että ei kolota niveliä ja nostot on jämäkkiä. Sanoisin, että tuossa tapauksessa ikä antaa vielä paljon anteeksi ja kyllähän voimailussa se pieni turvotus ei ainakaan huononna nostoja.

Omakohtaisesti, kun tuota ikää jo kertynyt, pienikin määrä alkoholia huonontaa unenlaatua. Muutenkin herään hyvissäajoin aamulla, mutta jos on tullut juotua, niin vielä aikaisemmin + se, että silloin tulee yleensä mentyä nukkumaan myöhemmin.

11. Narppandeil

Narppandeil

Itsellä vähän sama, viikolla voi ottaa 1-4 olutta eikä muuta kun väsyttää aivan älyttömästi illalla. Sitten kun määrät menee tuon +4 niin aamun jaksaminenkin on tosi tiukassa.

JP Fux tykkää tästä.
  12. Predatori

Predatori

Sukupuoli:
    Mies
    Kaupunki:
    Kuopio
    Itsellä taas alkoholi ei vaikuta mitenkään unen laatuun. Nukun kuin tukki. Oikeestaan jopa paremmin nukun. Ja maanantain treenissä on todella hyvin voimia jos ryypännyt vkl. Viime maanantaina tuli taas enkat baari vkl jälkeen(y) Eikä voi selittää edes nuorella iällä. Ikää 40,v.

13. Poppis

Poppis

Mä nukun alkoholin vaikutuksen alaisena tosi huonosti, kevyesti ja herään tosi aikasin. Pitää kuitenkin juoda enemmän kuin 1-2 annosta että vaikuttaa uniin. Alkoholi taas kuivattaa tosi hyvin mun nesteistä kroppaa ja oon joskus miettinyt aloittaa kunnon alkkisdieetti että sais painon alas :rolleyes:

14. J.S.P

J.S.P

Työpaikka tarjosi tuollaiset yhdenlaiset laitteet viikoksi mitkä seuraa palautumista ja unenlaatua. Siinä ainakin selvisi että pienikin määrä alkoholia teki unesta sellaista ettei se muka palauta. Ei sitä itse välttämättä tiedä kuinka hyvää unta nukkuu. Osalle tuli aivan yllätyksenä että yöllä ei tule kuin muutama tunti kunnon unta. Luulen että tässä harrastuksessa unenlaatu kannattais saada mahdollisimman hyväksi jos meinaa kehittyä. Osalla tapana ottaa illalla pikku snapsi tai kalja kun kuulemma rentouttaa, mutta ainakaan tuon laitteen mukaan se ei ole järkevää.

15. Poppis

Poppis

Nyt kun oon vähän oppinut seurailemaan omaa kroppaa niin todellakin oon huomannut että alkoholi haittaa unta. Voin paljon paremmin kun oon jättänyt alkoholin kerran kuukauteen ja silloinkin otan vain yhden, ihan max kaksi annosta.
    Nyt viime perjantaina otin ensimmäisen kännin sitten joulukuun ja vielä maanantaina oon tosi väsynyt, tarvisin selvästi enemmän unta vaikka oon nukkunut pari yötä 8 h sen jälkeen.

16. anve

anve

Kohtuukäytön rajat määritteli jo Suomen ensimmäinen raittiusseura aikanaan ja eiköhän se päde tänäkin päivänä hyvin voimailijoiden ja muidenkin kohdalla. :)

jsjarvn, risumies, jjv and 8 others like this.
  17. J.S.P

J.S.P

Mulla unen määrään vaikuttaa kuinka kovaa reenaa ja kuinka raskasta töissä on. Kuitenkin 8-10 tuntia pitäis saada nukuttua. Monesti tuo 8 tuntia ei riitä.

18. Poppis

Poppis

Mulla ei oo nyt töissä stressiä niin 8 h riittää hyvin. Kevennän sitten treenistä tai lepään yhden viikonlopun jos on tarvetta. Mutta nyt on aika hyvässä tasapainossa palautuminen.

19. J.Jake

J.Jake

Kaupunki:
    Helsinki
    Normi työ, työ ja treenimatkat niin 10h unta täyttääkin päivän kivasti...

Mun pitäis nukahtaa 19:25 illalla että ehtis 10h nukkua.

20. matia00

matia00

Ikä:
    56
    Sukupuoli:
    Mies
    Toihan on jo muutenkin miehen nukkumaan menoaikaMitä sitä suotta pidempään koikkalehtimaan. Vaimo ei kuitenkaan pildee anna. Siten valvominen menisi harakoille

Jaa tämä sivu