''Itse en edes venyttele koska se on aivan "lume juttu", josta uusimpien tutkimusten mukaan todettu hyödyttömäksi.'' Tiedän ton tutkimuksen... ja myös valitettavasti sen ,että se oli joskus iltalehden sivuilla,mistä sen varmaan bongasit. 2 tuntia treenin jälkeen kuuluu venytellä noin 1min per lihas... mutta miksi? No jotta saadaan lihakset lepotilaan,eli lihas rentoutuu ja hiussuonet pääsevät pumppaamaan ja tätä kautta tuomaan niitä ravinteita sinne lihaksille.
Iltalehti on mulle aivan sama asia kuin 7 lehti.
Tiedon perustelen tieteen kuvalehden tutkimuksiin, eikä näiden valtakuntien lääkeyhtiöiden ohjaamien tohtorien käskyttämiin tutkielmiin.
Itse olen asiaa miettinyt pidemmän aikaa ja ollut itse venyttelemättä kokonaan ja jaksanut paljon enemmän salilla sekä painot sarjoissa alkaneet kasvaa, toisin meni kun ennen venyttelin "dynaamista", jolloin jämähdin samoihin painoihin ja niidenkin nostelu oli vaihtelevan tuskaista.
En väitäkään että se kaikille käy, mutta jokainen tuntee oman kehonsa ja minulle tämä venyttelemättä tekeminen tuntuu paljon paremmalta.
Myös asiat riippuu onko nörtti joka käy salilla, vai ihminen joka harjoittaa työssä tai muussa liikunnassa/liikkumisessa erinäisiä kurkotuksia jne. jolloin tarve venytyksille vähenee.
Ei siellä viidakossakaan kissaeläimet paljoa venyttelyitä harrasta koska tekevät tarpeeksi liikuntaa joka pitää vetreänä.
Yleensäkin huvittaa tämä kaikkien peruskoulussa aivoihin iskostettu venyttely josta ihmiset ei enään aikuisiässä pääse eroon.
Asiat on hyvä heijastaa muhin eläimiin maapallolla, koska kaikki muut elävät homo sapiens lajin mahdollistetuilla elämäntavoilla terveimmän tavan kautta.
Treenamisessakin on niin paljon eroja, että joku joka treenaa aivan liikaa voi olla älyttömässä kunnossa kun taas joku täydellisesti treenaava on aivan susikunnossa.
Tämähän johtuu ns. supermiesgeeneistä. Monella on varmaan joku tuttu joka nostaa penkistä 150kg ilman että edes käy salilla ja on jo valmiiksi isompi kuin sinä salilla käyvä :dance: