DoggCrapp Training – maksimaalista kasvua vĂ€hemmillĂ€ sarjoilla

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pexxi
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: đŸ”„đŸ¶ DoggCrapp Training System – maksimaalista kasvua vĂ€hemmillĂ€ sarjoilla đŸ¶đŸ”„

Meta description: RĂ€jĂ€htĂ€vĂ€n tehokas treenimetodi, jossa progressiivinen kuorma, rest–pause ja ÀÀrimmĂ€inen venytys pakottavat lihaksen kasvuun nopeasti ja brutaalisti.

Kaivetaas hiukan taas DC:tÀ ylös :D Eli normi 2-jakoisella 3krt viikossa tulokset itsellÀ erittÀin hyviÀ. Nyt kuitenkin yritetÀÀn jotain erilaista, eli mennÀÀn edelleen 2-jakoisella, mutta nyt 4krt viikossa. RP-sarjat jÀtetÀÀn pois ja mennÀÀn suorilla sarjoilla, pÀÀttÀen sarjan Hulkin "speciaali lopetukseen" (löytyy threadista aiemmilta sivuilta). Katsotaan, mitÀ tuleman pitÀÀ. Frekvenssi kasvaa ja ajatuksena se, ettÀ saadaan blastin aikana kroppa murjottua vielÀ useammin lÀpi.

Itse kokeilin joskus tuota samaa, mutta jouduin lopettamaan jo viikon jÀlkeen. Palautuminen ei onnistunut oikein millÀÀn ja joka pÀivÀ koko kroppa oli aivan hajalla. :D En suorilta kÀsin tuomitse, mutta en suosittelekaan. Levossa ne lihakset kasvaa.

Itse kokeilin joskus tuota samaa, mutta jouduin lopettamaan jo viikon jÀlkeen. Palautuminen ei onnistunut oikein millÀÀn ja joka pÀivÀ koko kroppa oli aivan hajalla. :D En suorilta kÀsin tuomitse, mutta en suosittelekaan. Levossa ne lihakset kasvaa.

Tuota palautumista tosiaan itekin hiukan epÀilen. Vaikkei noita rp-sarjoja tule tehtyÀ, niin oppinut kuitenkin DC:n aikana ottamaan sillÀ yhdellÀ sarjalla kaikki mehut irti, joten palautumisen kanssa saattaa tehdÀ tiukkaa. Mutta, katsotaan! Kunnon plussakaloreilla mennÀÀn (jopa +1000kcal), jottei jÀis ainakaan siitÀ kiinni. Muutaman viikon pÀÀstÀ lÀhtee kokeiluun.

Toivotaan, ettei tÀÀllÀ 4vko pÀÀstÀ kirjottele +10kg painavampi kaveri, jolla tulokset laskusuhdanteessa :D ErittÀin tarkkaan tÀytyy kyllÀ kroppaa kuunnella, miten reagoi. Jos samat tuntemukset, kun sulla, niin en vÀkisin lÀhde jatkamaan.

EihÀn sitÀ ole liian paljon treeniÀ, on vain liian vÀhÀn ruokaa=D

No plussilla kun olin jo muutenkin niin ei siinÀ oikein kannata syödÀ enemmÀn jos ei halua ylimÀÀrÀistÀ rasvaa.

Kroppa tottuu kaikkeen runtuun, varmasti pystyy painamaan tuolla 2-jakosella neljÀ kertaa viikkoon. JÀrkeÀ tietysti saa kÀyttÀÀ ja kuunnella kroppaa koska se vÀsÀhtÀÀ liikaa.

No siitÀ vain kokeilemaan. DC:ssÀ on kÀsittÀÀkseni kuitenkin vÀhÀn sellainen idea, ettÀ edellisestÀ treenistÀ oltaisiin keretty palautua hyvin.

AlkuperÀinen ohjeistushan ilmeisesti kehotti siirtymÀÀn rest-pauseihin yms vasta silloin, kun on varmistunut siitÀ, ettÀ ehtii palautua normaaleista suorista sarjoista. Samaa neuvoa kannattanee noudattaa ennen ku alkaa lisÀÀmÀÀn treenien mÀÀrÀÀ.. Mutta juu, oot kyllÀ vastis siinÀ tÀysin oikeassa, ettÀ vaikka kroppa tottuukin runtuun, niin eihÀn se vÀlttÀmÀttÀ oo ehtiny vielÀ hyvin luomulla palautua edellisestÀ treenistÀ :)

Nyt ku oon opiskellu, niin luulen tajuavani tÀn DC:N.

TÀssÀ olis nyt mun ohjelma.

YlÀkroppa A

Penkkipunnerrus: 11-15 rp
Pystypunnerrus kp: 11-15 rp
YlÀtalja 11-20 rp
Kapea penkki 11-15 rp
Rack veto 1*2-5 sitten windowmaker

Alakroppa A

Tutettu hauis kp: 11-20 rp
Hammer kp: 11-20 rp
pohkeet smith: 11-20 rp
Koukistus: 15-20rp
Jalkakyykky: 1*2-5 windowmaker

YlÀkroppa B

Smith alaviistopenkki: 8-15 rp
vipunostot maaten mahallaan: 11-15 rp
Dippi: 8-15 rp
V-kulmasoutu 11-15 rp
YlÀtalja V-kahvall: 11-15rp

Alakroppa C

Hauis kp 11-15 rp
MyötÀotekÀÀntö 11-15 rp
PrÀssi yhdellÀ jallalla: 1*6-10 windowmaker
Suorinjaloin veto: 10-12 rp
Pohkeet hack 15-20 rp

YlÀkroppa C

Vinopenkki tk: 8-12 rp
kp penkki: 8-12 suora sarja.
Pystypunnerrus tk: 8-12 rp
Leuat leveÀ myötÀote: 8-12 rp
Ranskalainen 11-15 rp
Kulmasoutu: 11-15

Alakroppa C

Scott tuettu: 11-15 rp
sormirullaus selÀn takana: 11-15 rp
Pohjekone: 11-15 rp
Ojennus: 15-20 rp
etukyykky: 1* 2-5 windowmaker.

Muutama huomio:

- KyykyissÀ voisi ehkÀ aavistuksen nostaa toistoaluetta. Esim. 4-6 + wm
- Onko ylÀkroppa c:ssÀ joku virhe, kun rintaliikkeitÀ on kaksi?
- Alakroppa c:stÀ puuttuu takareisiliike, ja tilalla on kaksi etureisiliikettÀ
- RÀkki vedoissa en tekisi widowmakeriÀ, vaan esim. 2x4-6, tai 1x4-6 + yksi pidempi esim. 1x10-15

Ihan hyvÀltÀ muuten nÀyttÀÀ.

Kiitoksia.

-Joo elikkÀ ylÀkroppa C:ssÀ tuli virhe. olin kirjoittanut kapea penkkin, mut luin kp penkki. Mutta sitten ajattelinkin vaihtaa sen ranskalaiseen.
- KyllÀ toi toisotalueen nosto kuulostaa jÀrkevÀltÀ. ja toi rÀkki veto.
- Toi alakroppa C... MÀ saan ainakin aika kovin tuntuun etukyykyn taka ja etureisissÀ. mut en sit tiiÀ

Juu, kyllÀ se ottaakin toki, mutta ehkÀ silti suosittelisin jotain varsinaista takareisiliikettÀ tuohon, mutta toki teet niinkuin itse parhaaksi nÀet.

Juu, kyllÀ se ottaakin toki, mutta ehkÀ silti suosittelisin jotain varsinaista takareisiliikettÀ tuohon, mutta toki teet niinkuin itse parhaaksi nÀet.

No joo nyt tuli ajatus =DD jos vaihtaisin tohon alakroppa A:han etukyykyn, sit tekisin alakroppa C:ssÀ normikyykyn, niinku sumona.

Vaihda tuo reidenojennus nyt heti ensiksi vittuun (eikÀ etureisille tehdÀ restpauseja, koskee myös SJMV:tÀ), ja yhden jalan prÀssikin on mielestÀni melko kyseenalainen liike DC:ssÀ. En usko, ettÀ on mitenkÀÀn mahdollista tehdÀ neljÀÀ kovaa sarjaa DC-intensiteetillÀ etureisille perÀkkÀin ja ohjelmassa tulisi suosia perusliikkeitÀ. PenkkiÀ ja vipunostoja ei myöskÀÀn DC:ssÀ tehdÀ, mutta jÀlkimmÀisen tilalle takaolkapÀÀsoutu voisi olla ok. Kuten JP Fux jo mainitsi, niin kyykyissÀ toistomÀÀrÀt ovat melko alhaisia - itse tekisin ja itseasiassa teenkin ensimmÀisessÀkin sarjassa vÀhintÀÀn kaseja.

Suosittelen lisÀksi tekemÀÀn pohkeet DC-tyylillÀ, mutta mikÀli et nÀin tee niin toistomÀÀriÀ reilusti ylöspÀin.

KyllÀ sitÀ penkiÀkin tehdÀÀn. Yksi Danten suojatti teki jopa rinnalle vipunostoja tasapenkillÀ, ja se oli ok. Ideahan tuossa on, ettÀ jokainen tekee sellaisia liikkeitÀ, millÀ uskoo saavansa parhaan kehityksen, ja pidettyÀ progression nousujohteisena.

Ainut liike mille Dante on tainnut sanoa jyrkÀn ei on pakarapotkut yhdellÀ jalalla taljassa. Samaan kastiin menivÀt myös kick-back liikkeet ojentajille.

Miksei etureisille tehdÀ restpauseja?
Joo voisin nostaa noita kyykkysarjoja, ja takaolkapÀÀsoutu kuulostaa hyvÀltÀ.
Tota etureisi juttuun ei sit tajunnu yhtÀÀn...
Voitko pistÀÀ vastis oman ohjelmasi tÀnne?

Jos penkkiÀ haluaa tehdÀ, niin muistaakseni toistomÀÀrien tulisi pysyÀ 20-30rp vÀlillÀ. NÀin ollen siinÀ ei pÀÀse kÀyttÀmÀÀn kovinkaan suuria painoja ja mielekkyys katoaa suurimman osan mielestÀ jo siihen, joten on sama ottaa esimerkiksi joku kÀsipainovinopenkki jota voi tehdÀ tuolla 11-15rp vÀlillÀ.

Ideani oli vain huomauttaa asioista, joissa ei todennÀköisesti mitÀÀn ideaa alunperin ollutkaan. Parhaimpaan kehitykseen pÀÀsee aluksi seuraamalla alkuperÀisiÀ ohjeita ja kÀyttÀmÀllÀ mahdollisimman paljon perusliikkeitÀ.

e. Olen treenannut DC:llÀ yhteensÀ yli vuoden, joten olen tehnyt siihen joitakin henkilökohtaisia muutoksia joita en nyt jaksa tÀssÀ lÀhteÀ perustelemaan ja joista muiden ei kannata ottaa mallia. Intensemusclelta ja yhdestÀ Hulkin postista tÀmÀn ketjun alkupÀÀssÀ löytyvÀt normaalit esimerkit.

Back
Ylös Bottom