DoggCrapp Training – maksimaalista kasvua vĂ€hemmillĂ€ sarjoilla

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pexxi
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: đŸ”„đŸ¶ DoggCrapp Training System – maksimaalista kasvua vĂ€hemmillĂ€ sarjoilla đŸ¶đŸ”„

Meta description: RĂ€jĂ€htĂ€vĂ€n tehokas treenimetodi, jossa progressiivinen kuorma, rest–pause ja ÀÀrimmĂ€inen venytys pakottavat lihaksen kasvuun nopeasti ja brutaalisti.

On kyllÀ vakuuttavaa kehitystÀ noinkin lyhyessÀ ajassa. :rock:
Mielenkiinto tÀtÀ systeemiÀ kohtaan nousee koko ajan. Taitaa vaan olla semmonen systeemi, jonka onnistuminen vaatii 100% panostamista.

Hulkki sanoi:
Doggcrappin ekoissa treeneissÀ noin 2.5 kuukautta sitten sain mm. seuraavat sarjat (tÀysin loppuun saakka):

- Mave 190 kg x 7
- Vinopenkki 105 kg x 7
- Vaaka-hack 200 kg x 8
- JalkaprÀssi* 100 kg x 19
- Sjmv 150 kg x 10

Nyt, 20.12.2004 mennessÀ olen saanut treeneissÀ:

- Mave 210 kg x 8 (kehitystÀ siis +20 kg +1 toisto)
- Vinopenkki 117.5 kg x 8 (+12.5 kg + 1 toisto)
- Vaaka-hack 240 kg x 8 (+40 kg)
- JalkaprÀssi* 130 kg x 23 (+30 kg + 4 toistoa)
- Sjmv 165 kg x 12 (+15 kg + 2 toistoa)

* Mayor'sin HC-prÀssi, jonka kelkka painaa siis 280 kg

Ja tossako ne pikkupainoilla tehdyt sarjat oli :D
On kyllÀ valtavan kuuloset painot varsinkin jos oot saanut 8 sekunnin negatiiviset punnerrettua. :worship:

toolate sanoi:
Ja tossako ne pikkupainoilla tehdyt sarjat oli :D
On kyllÀ valtavan kuuloset painot varsinkin jos oot saanut 8 sekunnin negatiiviset punnerrettua. :worship:
Ei Doggcrappissa kuulu tehdÀ mitÀÀn 8 sekunnin negatiivisia, vaan DC itsekin on moneen kertaan sanonut heittÀneensÀ tuon 5-8 sekuntiin laskemisen negatiivisen vaiheen aikana ohjeeksi sen takia, ettÀ porukka tajuaisi vain hidastaa ja kontrolloida laskuvaihetta.

Itse en todellakaan laske sekunteja, vaan pidÀn ainoastaan huolen siitÀ, ettÀ lasku tapahtuu kontrolloidusti (en osaa sanoa kuinka kauan siihen siis oikeasti kuluu).

Hulkki sanoi:
Ei Doggcrappissa kuulu tehdÀ mitÀÀn 8 sekunnin negatiivisia, vaan DC itsekin on moneen kertaan sanonut heittÀneensÀ tuon 5-8 sekuntiin laskemisen negatiivisen vaiheen aikana ohjeeksi sen takia, ettÀ porukka tajuaisi vain hidastaa ja kontrolloida laskuvaihetta.

Itse en todellakaan laske sekunteja, vaan pidÀn ainoastaan huolen siitÀ, ettÀ lasku tapahtuu kontrolloidusti (en osaa sanoa kuinka kauan siihen siis oikeasti kuluu).

Onko sulla muuta sÀhköposti osoitetta , kuin toi pakkiksen osoite ?
Olis yks privatti kyssÀri.

Hulkki sanoi:

Tosta on aika paljon ristiriitaista tietoa. Muistan itsekkin lukeneeni jostakin tuon mainitsemasi pointin, mutta esim CFP-ketjussa itse Dante toitottaa vaikka kuinka monta kertaa 6-8 sekunnin negatiivisia ja mainitsee itse laskevansa 10, koska 8 laskeminen vie yleensÀ sen 5 sekunttia.

Tossa esim yksi lainaus CFP-ketjusta:
So 99% of my exercises Im doing a 8 second negative phase on

toolate sanoi:
Tosta on aika paljon ristiriitaista tietoa. Muistan itsekkin lukeneeni jostakin tuon mainitsemasi pointin, mutta esim CFP-ketjussa itse Dante toitottaa vaikka kuinka monta kertaa 6-8 sekunnin negatiivisia ja mainitsee itse laskevansa 10, koska 8 laskeminen vie yleensÀ sen 5 sekunttia.

Tossa esim yksi lainaus CFP-ketjusta:
So 99% of my exercises Im doing a 8 second negative phase on

Niin Dante totesi jossain, ettÀ menee aivan yli, ettÀ aletaan sekkarilla katsomaan kauanko menee kun paino lasketaan alas.

SikÀli kun itse kÀsitÀn, tarkoitus on kontrolloida alaslaskua(paitsi esim. mavessa) mutta ei kÀyttÀÀ sekkaria.

makew sanoi:
Niin Dante totesi jossain, ettÀ menee aivan yli, ettÀ aletaan sekkarilla katsomaan kauanko menee kun paino lasketaan alas.

SikÀli kun itse kÀsitÀn, tarkoitus on kontrolloida alaslaskua(paitsi esim. mavessa) mutta ei kÀyttÀÀ sekkaria.

Itse oon nyt tehnyt 6-8 sekunnin vÀliin negatiiviset (ei kyykyissÀ, vedoissa, souduissa) ja treeni kaveri pitÀÀ huolen siitÀ, ettÀ osun tÀhÀn aika vÀliin. Eli hÀn kertoo pitÀÀkö hidastaa vai nopeuttaa, jolloin saan kaikki sarjat vertailukelpoisiksi. Varmaan menee jopa DC mielestÀ hieromiseksi, mut mulle sopii toi hyvin. MielestÀni 4 s. ja 6-8 s. negatiivisen osuuden vÀlillÀ on tosi iso ero. Aikaisemmin olen treenaillut noin 3-4 sekunnin negatiivisilla ennen kuin siirryin DC treeniin.

Muistaakseni MAVEssakin voi tehdÀ sellasen 4 s negatiivisen vaiheen, jos tietÀÀ mitÀ tekee ja formi pysyy hyvÀnÀ.

:offtopic:
Tulipa tosta treenikaverin hyödyistÀ vielÀ sellanen mieleen, ettei tarvi laskea itse toistoja. Jos laskee itse sarjoja ne tuntuvat ihan saakelin pitkiltÀ, mutta jos kaveri laskee niin yllÀttyy yleensÀ sarjan pÀÀtyttyÀ kuinka monta toistoa sitÀ oikeasti tekikÀÀn.

Kipi I sanoi:
Teetkö sjmv takareisille 165kg:lla? ItsellÀ menee selÀlle heti yli 100kg painot.
Isommilla painoillahan se vasta alkaa tuntuun takareisissÀ, pienillÀ ei saa kuin venytyksen tunteen IMO.

juhata sanoi:
Onko sulla muuta sÀhköposti osoitetta , kuin toi pakkiksen osoite ?
Senkun menet tonne mun profiiliin, ja klikkaat kohtaa "Send a message via email to Hulkki".
toolate sanoi:
Itse oon nyt tehnyt 6-8 sekunnin vÀliin negatiiviset (ei kyykyissÀ, vedoissa, souduissa) ja treeni kaveri pitÀÀ huolen siitÀ, ettÀ osun tÀhÀn aika vÀliin. Eli hÀn kertoo pitÀÀkö hidastaa vai nopeuttaa, jolloin saan kaikki sarjat vertailukelpoisiksi. Varmaan menee jopa DC mielestÀ hieromiseksi, mut mulle sopii toi hyvin. MielestÀni 4 s. ja 6-8 s. negatiivisen osuuden vÀlillÀ on tosi iso ero. Aikaisemmin olen treenaillut noin 3-4 sekunnin negatiivisilla ennen kuin siirryin DC treeniin.
No eipÀ tuossa mitÀÀn vikaa ainakaan ole. Dante vain on monta kertaa Àrtynyt netissÀ tyypeille, jotka ovat kertoneet laskevansa sekuntikellon kanssa negatiivisten kestoa:
http://www.intensemuscle.com/showthread.php?p=56380#post56380
http://www.intensemuscle.com/showthread.php?p=71537#post71537

Itse olen siis vain pitÀnyt huolen, ettÀ lasku tapahtuu kontrolloidusti. Joissain tekemissÀni liikkeissÀ negatiivisen vaiheen sekunneissa laskettu kesto saattaa itse asiassa olla melko lyhyt, en osaa sanoa.

Hulkki sanoi:
Senkun menet tonne mun profiiliin, ja klikkaat kohtaa "Send a message via email to Hulkki".
No eipÀ tuossa mitÀÀn vikaa ainakaan ole. Dante vain on monta kertaa Àrtynyt netissÀ tyypeille, jotka ovat kertoneet laskevansa sekuntikellon kanssa negatiivisten kestoa:
http://www.intensemuscle.com/showthread.php?p=56380#post56380
http://www.intensemuscle.com/showthread.php?p=71537#post71537

Itse olen siis vain pitÀnyt huolen, ettÀ lasku tapahtuu kontrolloidusti. Joissain tekemissÀni liikkeissÀ negatiivisen vaiheen sekunneissa laskettu kesto saattaa itse asiassa olla melko lyhyt, en osaa sanoa.

Ois pitÀnyt varmaan seurata aktiivisemmin esim. tuota intensemusclen foorumia. Jotenkin olin olettanut ettÀ pitkÀt negatiiviset kuuluvat ohjelmaan, vaikka ainoa pointti on laskea painot kontrolloidusti. No nÀin olen aina tehnyt, joten taidan hiukan nopeuttaa negatiivisia osuuksia. Saanpas ainakin lisÀttyÀ painoja. :)
Kiitos Hulkki selvennyksestÀ.

Mietiskelin tÀssÀ sellasta, ettÀ
ois hyvÀ jos joku asiansa osaava ja muutenkin fiksu ja filmaattinen osaisi tiivistÀÀ tÀn koiranpaskan suomeksi :)

En koita nyt mitenkÀÀn pÀÀssÀ helpolla. Olen kyllÀ lueskellu niin perkeleesti noita artikkeleita ja threadejÀ.

Mutta tÀssÀ ois vaan sellanen juttu, ettÀ kun noita juttuja paljon lukee ni vÀlillÀ voi ymmÀrtÀÀ jonkin asian vÀhÀn vÀÀrin ja siitÀ ei tuu kun sanomista.. tahtoisin vaan varmistaa ettÀ olen ymmÀrtÀnyt kaiken ihan oikein.

Prof sanoi:
Mietiskelin tÀssÀ sellasta, ettÀ
ois hyvÀ jos joku asiansa osaava ja muutenkin fiksu ja filmaattinen osaisi tiivistÀÀ tÀn koiranpaskan suomeksi :)
SiinÀ oliskin Hulkille hyvÀ homma joulupyhiksi :).

Tuo Paying your dues -teksti pitÀis kyllÀ suomentaa ja laittaa TÀrkeÀ! -otsikon alle. Tai vaikka ilman suomennnostakin. SiinÀ on niin vitusti asiaa.

No niin...

"Cruising" takana. Tai ei se DoggCrappin mukainen cruising ollut vaan totaali tauko treenistÀ eli 2.5 viikkoa poissa salilta. Ja vuoden vaihde vielÀ useamman pÀivÀn kuumeessa siihen lopuksi.

Mutta tÀnÀÀn alkaa blast nro 2. Aamupaino oli 97.9 kg, Eli viime blastin lopusta paino laski vain puoli kiloa. Jotain siis jÀi kÀteen eikÀ eka blastin yli kolmen kilon painon nousu ollutkaan pelkkÀÀ nestepöhöÀ Turbosta. Kai?

HyvÀ nÀin. :)

Kiitos palveluksestasi Hulkki :thumbs:

Hulkki sanoi:
Alunperinkin suunnitelmana oli bulkata kunnes rasvat ovat 12%, sitten tiputtaa 8 prosenttiin, ja bulkata taas 12 prosenttiin, jne.
Miten monta viikkoa sulla noi bulkki/dieetti-syklit suunnilleen kestÀÀ?

overcome sanoi:
Miten monta viikkoa sulla noi bulkki/dieetti-syklit suunnilleen kestÀÀ?
Se tietysti vaihtelee olosuhteista riippuen, mutta tuollaisessa dieetissÀ menee keskimÀÀrin 2 kk ja bulkissa jopa tuplasti kauemmin.

Back
Ylös Bottom