Fitfarm vai Markku Tikka?

Eli tarkoituksena on aloittaa personal trainer-valmennus joko Fitfarmissa tai Markku Tikan valmennuksessa. Tulevaisuudessa aion kisata Men's Physiquessa. Mielelläni kuulisin muiden kokemuksia kyseisistä valmennuksista, niin helpompi tehdä sitten päätös :)

Tikkaa suosittelen noista kahdesta pakkiskirjoitusten perusteella. Fitfarmin ohjelmista/ruokavalioista taas on täälläkin käsittääkseni nähty vähemmän mairittelevia esimerkkejä.

No jos on pakko noista kahdesta tosiaan valita niin Tikka lienee parempi. Itse en rajaisi vaihtoehtoja ihan noin suoppeaksi.

Ääni täältäkin Tikalle. Mulla on miehestä kaikin puolin positiivinen ja ammattitaitoinen kuva. Puheet ei oo epärealistisia ja suhtautuminen ravinto- ja treeniasioihin tuntuu olevan avointa ja objektiivista. Yrityksensä ainoana valmentajana maine menis varmasti aika nopeesti, jos palvelujen sisältö olis kuraa.

Fitfarm on sen verran suuri pulju, et vois kuvitella laadun kärsivän väkisinkin, ku menekki perustunee mediaesiintyvyydelle ja mielikuville jostain superdieeteistä. Tää kaikki on toki mutuilua, enkä nyt väitä, etteikö sielläkin olis ammattitaitoa joka lähtöön. Kävin Fitfarmin nettisivuilla ja siellä mainostetaan etusivulla jotain detox-ravintovalmennusta. "Kehoa puhdistava kuuri". Voi jeesus.

Fitfarm on sen verran suuri pulju, et vois kuvitella laadun kärsivän väkisinkin, ku menekki perustunee mediaesiintyvyydelle ja mielikuville jostain superdieeteistä. Tää kaikki on toki mutuilua, enkä nyt väitä, etteikö sielläkin olis ammattitaitoa joka lähtöön. Kävin Fitfarmin nettisivuilla ja siellä mainostetaan etusivulla jotain detox-ravintovalmennusta. "Kehoa puhdistava kuuri". Voi jeesus.
Siellä on oikeasti tarjolla monenlaista. Nuo nettivalmennukset -kuten detox- ovat suosittuja joidenkin keskuudessa, mutta sitten on PT-osasto ja kisavalmennukset ihan erikseen. @harza72 taisi vastata tuosta kisapuolesta Tampereella, eli on siellä osaamista.

Edit: Aloittajalle vielä sen verran, että kantsii sopia tapaamiset eri vaihtoehtojen kanssa ja käydä juttelemassa tavoitteista ja näyttämässä tämänhetkistä kuntoa. Tuo alkukeskustelu kun pitäisi olla ihan ilmainen. Sen verran iso panostus kuitenkin kyseessä, että hyvä löytää itselle oikeasti sopiva taho, jonka kanssa ollaan samoilla linjoilla heti alusta.

FitFarmilla myös tuo kisavalmennus on melkoista "liukuhihnatyötä", mutta varmasti riippuu paljon siitä, kenen valmennukseen pääsee (itsellä ensikäden tietoa vain Bullin suorassa valmennuksessa olleelta, ja siitä ei ainakaan ole kuulunut moitteen sanaa). Toisaalta iso organisaatio ilmeisesti takaa myös melko sujuvat kisapäivät yms. Itse kyllä valitsisin näistä vaihtoehdoista ehdottomasti Tikan, sen verran ammattitaitoisen kuvan on onnistunut itsestään antamaan. Toisaalta henkilökemia ja valmennusmenetelmien sopivuus ratkaisee, eli en kyllä tekisi mitään päätöksiä potentiaalista valmentajaa tapaamatta.

Itse antaisin äänen Tikalle. Voit olla varma, että hänellä on aikaa keskittyä sinuun yksilönä, koska valmennuspaikkoja on rajoitetusti.

Tietysti kannattaa miettiä mitä valmennukselta haluat, missäpäin Suomea itse asut ym. Ota yhteyttä ja vaihda ajatuksia henkilöiden kanssa.

Mitä näiden toimintaa on seurannut, niin Tikka ehdottomasti. Kaverilla tuntuu olevan maanläheinen suhtautuminen treenaamiseen ja ravintoon. Kovaa työtä enemmän ja näpertelyä/hifistelyä vähemmän.

Viimeksi muokattu:
Tikka on varmasti pätevä ja fitarm tarjoaa sen mitä jotkut tarvitsee mutta tarjoaako kumpikaan SINULLE juuri sitä mitä tarvitsee parhaalla mahdollisella tavalla?
En tiedä millaisella salilla käyt mutta taitaa lähes joka salilta löytyä PT tai parikin ja heitä/heidän asiakkaita haastattelemalla saat varmasti tietää mitä on tarjolla.

Itse olen siinä onnekkaassa asemassa että käyn salilla jossa toimii yhtenä PT:nä erittäin hyvin asiansa osaava ihminen ja toiminta tapahtuu kasvotusten salilla viikoittain eikä netin välityksellä määrän X kuukaudessa.

En usko että kummassakaan instanssissa ammatittaito on rajoittava tekijä. Tikka on forkalla enemmän näkyvänä yksityisenä kirjoittajana, joten tottakai saa kannatusta. Suosittelen tapaamaan tahoja henk.koht ja tekemään päätökset siltä pohjalta, en foorumin mielipiteiden.

Tikka on varmasti pätevä ja fitarm tarjoaa sen mitä jotkut tarvitsee mutta tarjoaako kumpikaan SINULLE juuri sitä mitä tarvitsee parhaalla mahdollisella tavalla?
En tiedä millaisella salilla käyt mutta taitaa lähes joka salilta löytyä PT tai parikin ja heitä/heidän asiakkaita haastattelemalla saat varmasti tietää mitä on tarjolla.

Itse olen siinä onnekkaassa asemassa että käyn salilla jossa toimii yhtenä PT:nä erittäin hyvin asiansa osaava ihminen ja toiminta tapahtuu kasvotusten salilla viikoittain eikä netin välityksellä määrän X kuukaudessa.

Tähän sellainen välihuomio, että kisavalmennusta suunnittelevan ei kyllä missään nimessä kannata johonkin satunnaiseen salipeeteeseen turvautua.

Tähän sellainen välihuomio, että kisavalmennusta suunnittelevan ei kyllä missään nimessä kannata johonkin satunnaiseen salipeeteeseen turvautua.
Kenenkään ei pitäisi turvautua satunnaisen peeteen apuun.
Kyse olikin asiansa osaavasta ja siksi kehoitinkin haastattelemaan sekä itse peeteetä että hänen asiakkaita ja jos on keskittynyt keski-ikäisten täti henkilöiden viihdyttämiseeen niin ei taida olla paras vaihtoehto vaan etsintää pitää jatkaa kunnes löytyy OMAAN tarpeeseen sopiva?

Kenenkään ei pitäisi turvautua satunnaisen peeteen apuun.
Kyse olikin asiansa osaavasta ja siksi kehoitinkin haastattelemaan sekä itse peeteetä että hänen asiakkaita ja jos on keskittynyt keski-ikäisten täti henkilöiden viihdyttämiseeen niin ei taida olla paras vaihtoehto vaan etsintää pitää jatkaa kunnes löytyy OMAAN tarpeeseen sopiva?

Oma pointtini olikin se, että kisavalmennus on sen verran tarkempaa puuhaa, että siihen kykeneviä valmentajia ei tosiaankaan löydy jokaiselta salilta. Eikä edes joka kaupungista.

En usko että kummassakaan instanssissa ammatittaito on rajoittava tekijä. Tikka on forkalla enemmän näkyvänä yksityisenä kirjoittajana, joten tottakai saa kannatusta. Suosittelen tapaamaan tahoja henk.koht ja tekemään päätökset siltä pohjalta, en foorumin mielipiteiden.
Tuskin kukaan Tikkaa kannattaa / suosittelee "fooruminäkyvyyden" perusteella. Kyllä kyse on asiakkaiden suosituksista ja kokemuksista, ainakin omalla kohdallani.

Tuskin kukaan Tikkaa kannattaa / suosittelee "fooruminäkyvyyden" perusteella. Kyllä kyse on asiakkaiden suosituksista ja kokemuksista, ainakin omalla kohdallani.

Kyllä mäkin Tikkaa voisin suositella ihan vaan foorumilta luetun ja todetun perusteella enkä varmasti ole yksin, eikä siinä mitään vikaa ole. Fitfarmia voin suositella muutenkin ammattitaidon ja tulosten puolesta.
Kuten sanottua, kumpikin taho osaa varmasti asiansa.

Back
Ylös Bottom