Originally posted by sama
Eiköhän tuo 864 kbps ole ihan hyvä tulos - tuo 1024 on teoreettinen maksimi, nopeuteen vaikuttaa muu liikenne, mistä latailet noita kilobittejä
samalla tavalla mulla auton ajotietokone näyttää keskinopeudeksi 38 km/h - teoreettinen maksimi Suomessa kesäaikaan 120 km/h
No olen testannut useilla testisivuilla ja ladannut useista paikoista ja tuo 864 kbps on suurin
huippunopeus, mitä olen koskaan saanut. Selain päivittää sen hetkistä nopeutta eli ei ole kyse keskiarvosta. Ja tuo "vähennys" taitaa olla aika vakio kun:
256kbps nopeudella 27KB/s oli maksimi, 32KB/s luvattu
512kbps nopeudella 54KB/s oli maksimi, 64KB/s luvattu
1024kbps nopeudella 108KB/s oli maksimi, 128KB/s luvattu
Jos riippuisi liikenteestä niin tuskinpa suhteessa noin vakiona erot pysyisivät.
Autolla liikkuminen ei taida olla oikein verrattavissa kaapelissa heijastavaan valon kulkuun jo pelkästään erilaisten liikennesääntöjen takia. ;)
Originally posted by VahvaJussi
No moniko 56k modeemi imee 7kt/s? :wall:
Eipä ole verrattavissa suoraan 56k modeemiin kun häiriöt ovat hiukan eri luokkaa.
Tämä kaikki valitus vain siksi, koska epäilen jonkun asian syövän kaistaa enemmän kuin pitäisi. Ehkä USB-modeemi on perseestä. Ja maksan tuosta liittymästä aivan liikaa kuukaudessa, joten pientä vainoharhaisuutta on ihan normaalia olla olemassa. Mutta tuossa on paras hinta/nopeussuhde, joten siksi ei riitä 14 euroa edullisempi vaihtoehto, joka on minimihinta joka tapauksessa ainakin tässä kylän pahasessa.
Eli kunhan kysyin vain, että onko kaikilla muillakin samanlaisia nopeuden tippumisia verrattuna luvattuun nopeuteen? En sen enempään.