demppari sanoi:
Mistä repäiset tuon, että peli oltaisiin ostettu jos se kerran on waretettu?
Varastaminen on hieman vakavampaa kuin laiton kopioiminen. Yhtiö ei menetä mitään kopioinnissa. Jos pelin varastaa fyysisesti, tuote on menetetty, ja sen tekemiseen menneet rahat ovat myös.
Nyt on tainnu mennä puurot ja vellit vähän sekaisin, samalla tavalla tuotteen varastamista on laiton kopiointi kuin fyysisen tavaran varastaminen. Tuotehan vain välitetään ihmisille fyysisellä välineellä, tässä tapauksessa koodi on varsinainen tuote, eikä levy millä se jaetaan.
Itse warettamiseen en puutu, koska olen tehnyt sitä itsekin, mutta kyllähän se warettaminen sinänsä on varastamista, niin kauan kuin siitä ei tuomita ja riski jäädä kiinni on olematonta warettamista tehdään.
Kaikista parasta on kokeilla demoa, pelistä yms. ja päättää kannattaako maksaa kyseisestä tuotteesta. Itse en ainakaan osta mitään peliä, kokeilematta.
Itse peliin Half Life 2 on mielestäni parhaita pelejä mitä on tehty, harvoin enää itseä mikään peli on säväyttänyt, mutta tässä on sitä jotakin.
Omasta mielestäni parhain grafiikka nykypeleistä, tarpeeksi realistinen ei karkkimainen, varsinkin ulkomaisemat, vesi ja auringonloiste ovat todella onnistuneita. Fysiikkaa on käytetty hyvin hyväksi, vaikka sitä olisi voinut käyttää monella muullakin tavalla ja pelattavuus on kohdillaan, ei ylimääräisiä viiveitä ja muutenkin toimii kuin junan vessa. Tarinakin ihan ok.
Huonoina puolina kulkuneuvojen ajettavuus, joka olisi voinut olla parempi,
äänien ongelmat ja tietysti lataukset eri kenttien välillä.
Counter Strike oli mielestäni pettymys, koska fysiikkaa ei ole käytetty hyväksi.
Siinä olisi ollut makoisaa, jos olisi voinut rakentaa tavaroista barrikaadeja ja kiivetä katoille laatikoiden avulla, tai tehdä ansoja vastustajille.
Pelin alussa täytyisi olla vain parin minuutin aika tehdä muutoksia näillä esineillä ja näin kenttä olisi erilainen joka kerta.
Omat pisteet Half Life 2 = 95
Counter Strike = 85 :thumbs: