Terve kaikki,
Huomenta
Mulla siis dieettikausi menossa, paino alkujaan 60kg, nyt kahdeksan viikkoa dieetillä (-400--500kcal, 40/30/30). Pituutta 164cm. Paino oli matalimmillaan reilu viikkoa sitten 55,4kg. Tavoitteena kiinteytyä bikinikuntoon ja saada tiristettyä viimeisetkin rasvat kropasta (ja uskokaa, sitä on, alavatsalla ja reisissä).
Treenaan kolmijakoisella ohjelmalla + 1-2 kertaa viikossa käyn bodypumpissa. Circuitin ja muut ryhmäliikunnat olen jättänyt pois Pakkotoistosivuston käyttäjien viisaiden neuvojen vuoksi, ja lisännyt aerobista liikuntaa kävelyn muodossa. Kävelylenkkejä tulee viikolle 2-4 30min-1,5h pituisina.
Minua kehotettiin nostamaan proteiinien määrää heraprotskun muodossa tasan viikko sitten siten, että jokaisella aterialla syön 25-30g proteiinia kerrallaan. Näin olen tehnyt, ja paino on kääntynyt nousuun. Se on nyt kilon enemmän.
Samalla on treeni kulkenut kyllä hyvin, on ollut jotenkin "täyteläinen" olo lihaksissa, tehnyt mieli mennä salille pumppaamaan se pois. En osaa oikein selittää.
Alla tyypillinen ruokaote mun päivästä:
Aamupala klo 7:
Ruisleipä
5g oivariinia
kinkkuleike, kurkkua
Bulgarian jogurtti 150g
1tl auringonkukansiemenia
1,5dl mehukeitto (sitä sokeritonta)
0,5l vettä, johon sekoitettu argi +
2 mollerin tuplaa
kahvi maidolla
klo 11
maitorahka 250g
mehukeitto 200g
500ml vettä
kahvia
klo 14
broileria 125g
kasviswok 200g
rypsiöljyä 1tl
ruisleipä
oivariinia 10g
vettä 0,5l
raejuustoa 100g
kurkkua
klo 16
pikapuuropussi 35g
2dl maitoon (rasvaton), heraa 15-20g
kauralese 1rkl
raejuusto 100g
mehukeitto 200g
vettä 0,5l
klo 17
Treeeni, kävely salille ja takaisin, yht 1h kävelyä, tunti punttia. Treenin aikana 500ml vettä.
Palauttava juoma (Carbox 20g + heraa 30g).
Klo 20
pähkinöitä 25g
ruisleipä
oivariinia 5g
kinkkuleike
kurkkua
maitorahka 250g
mehukeitto 200g
vesilasi 200ml
Kysymys kuuluu: onko tuo hera nyt tuossa ruokavaliossa kuitenkin liikaa, koska paino kääntyi nousuun, vai sitooko se nestettä, vai mitä tässä tapahtuu? Kalorimäärät pitäisi olla edelleen vajeella sen mitä lasken, käytän Kalorilaskuria. Pitääkö lisätä tuota vajetta?
Tavoitteenani olisi toukokuuhun mennessä saada keho mahd rasvattomaksi, sitä se ei vielä ole, peili näyttää kyllä missä mennään. Lihaksiakaan en halua kadottaa kun ne 3,5 v punttailun tuloksena nyt vaivalla tonne jonnekin alle saatu.
Oon kiitollinen jos joku joka näistä paremmin tietää, viitsii auttaa.
- - - Updated - - -
... unohtui laittaa, eli sen paino on noussut nyt tasan kilon viikkossa. Heraa käytetty sama aika. Muita muutoksia en ole tehnyt.