Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Vaatii todella märän lumen että pitopohjat toimii. Pitopulveri auttaa tosi paljon "tökkiseen" luistogeeliä voi myös käyttää.
Tarkoitat varmaan Optigrip suksia? Ne on vielä asia erikseen ;)Ootko hiihdelly nykyisillä pitopohjasuksilla? Kyllä ne saattaa toimia kohtalaisesti vielä 10-15 asteenkin pakkasellakin, tietysti varmaan ladusta riippuen. Kylmemmällä ei tietty ehkä mitään seinäpitoa saa, mutta ei sitä amatööri aina voitelemallakaan onnistu. Tosin ei noikaan aina välttämättä toimi, joulun aikaan pohjosessa, kun oli 20 astetta pakkasta, niin ei enää juuri pitoa ollut, ja joskus on nollakelilläkin paakkuuntunut. Tietysti pitopohjistahan on nykyään saatavina niiät "skin"-versioita, missä on karvat pohjassa. Niidenhän ainakin luulis pitävän. Itekin aina välillä miettiny, että josko hommais pertsat ja jos hommaan, niin ehdottomasti pitopohjat. En vaan jaksa säätää niiden pitovoiteiden kanssa, etenkään kun täällä etelässä ei tunnu olevan mitään muuta kuin liisterikeliä.
Pitovoitelu kestää 3 minuuttia ja tuloksena on aina liukkaampi ja silti pitävä suksi. En ymmärrä mitenkään kompromissisuksien käyttöä.
Kerrohan Adrift sitten miten karvapohja pelittää ja minkä merkin valitsit. Oon itsekin harkinnut pitopohjaa vaikka perinteisen suksen voitelu onnistuukin. Nykyisin alkaa vaan olla niin vähän niitä hyviä pakkaskelejä, ainakin täällä etelässä, niin pidän kyllä pitopohjaa aktiivihiihtäjällekin ihan ok ratkaisuna pehmeille keleille. Toki se pitoaluehan löytyy aina lopulta sieltä olka- ja kyynärpään välistä:D
Yritinkin niitä aika alkumatkasta siirtää, mutta on niin helvetin jäykät, että enhän mä niitä lumisia/märkiä siteitä saanut mihinkään liikkumaan, kun ei oikeen sukseakaan saanut kunnolla tuettua mihinkään. Täytyy nyt kotona siirtää niin näkee seuraavalla lenkillä, että auttoiko.
Ei oo noita tullut ennen säädeltyä ja oikea reikä oli tarran alla piilossa, niin eipä sitä siinä tietysti tajunnut...Eniten positiivista sanottavaa olen kuullut Peltosen pitokarvasuksista, tosin siihen saattaa vaikuttaa se että se on ainut malli näistä jota paikallinen myyjä kauppaa :D
Ainakin Peltosen nanogripit saa toimimaan pakkasellakin kohtalaisesti kun lisää pitovoidetta pari kerrosta, tottakai luisto kärsii pakkasella noissa pitopohjissa mutta itse en pienestä "lisävastuksesta" niinkään välitä.
Myyjä sanoi että ainakin tätä nanogrip mallia saa pitovoidella, ja löysin nopealla googletuksella jutun missä näytetään vihreää valoa pitopohjien pitovoiteelle http://www.savonsanomat.fi/urheilu/Pitoa-reilusti-pohjaan/603561 Sittenhän noille pitopohjille on omia voiteita esim. jäänestoon. Toivottavasti on luottamista näihin lähteisiin..Äitillä on tuollaiset nanogripit jotka eivät ole pidon osalta toimineet ollenkaan pakkasella. Ehdotin pitovoidetta mutta ei kuulemma saa voidella. En ole perehtynyt mikä on totuus mutta voitelusta voisi olla apua jos saa mennä voitelemaan.
No ei joka päivä tule samaa, mutta keskimäärin toi. Luulisin että voisi olla 28, 50, 70, 20 kilsat.....jne. Toinen viikko ehkä aavistuksen kevyemmin, vaikka ei jollain 35 keskiarvollakaan pahemmin palauduta. Lepopäiviä en ajatellut pitää yhtään, hiihtelen silloin vaimon kanssa vaikka Kotamajalle syömään pullaa (taitaa olla 28 kilsaa, jos mene myös Latvamajalle).
Silloin kun itse hiihdin lappu rinnassa, Lapinleirillä hiihdettiin muistaakseni jotain 250-300 kilsaa viikossa.