Onko kukaan karvasuksilla hiidellyt.
Itsellä Karhun Skin pro 20 malli. 200km nyt taajottu menemään. Vähän olen kahden vaiheilla. Lapsellisen helppo hiihtää ja pitoa löytyy kyllä hyvin. Jos vain olkavarsissa on tautia takana, pääsee kyllä mäet juosten ylös.
Lienee tämän suksityypin ongelma, että saattaa tökätä pehmeällä lumella. Ladulta luistelupuolelle hypätessä varsinkin.
Pientä ongelmaa on luiston kanssa. En tiedä kyntääkö karvat vai mikä on.No paremmin ne näyttää luistavan kuin voitelemattomat luistelusukset monella kuntoilijalla, mutta oikeat pertsan sukset taas sitte näyttää menevän latua paljon kovempaa.
Jonkun oikean hiihtäjän pitäisi testata ja antaa lausunto. Liikkeessä olisi ollut jäykempikin pari saman painoiselle hiihtäjälle, mutta otin nuo löysempirunkoiset.
Mä oon nyt parina talvena hiihdelly pertsan hiihdot Matukan karvapohjilla ja oon ollu ihan tyytyväinen. Vuosia tuli hiihdettyä oikeastaan pelkästään vapaata, kun oon ollu niin laiska säätämään pitovoiteiden kanssa :D
Mutta se on kyllä selvä homma, että ei noilla luistossa hyvälle voidesukselle pärjää, kun karvat kuitenkin aina hieman haraa vastaan. Tietysti jäykemmällä suksella vähemmän kuin löysällä ja sen takia karvasuksi saisikin olla kohtalaisen jäykkä. Jos olis Rottefellan säädettävä side, niin pitoa/luistoa sais hieman muokattua liikuttamalla sidettä eteen/taakse, mutta noissa Karhuissa taitaa joutua vetämään siteet kiinni ruuveilla? Pysyvämpi muokkauskeino on sitten sheivailla karva-aluetta vähän lyhyemmäksi. Laskuissa luistoa voi tietty yrittää parantaa viemällä painoa kantapäille tai kanteille. Ja tuollaista pientä tökkimistä esiintyy kyllä helposti.
Pitoon liittyen oon huomannut, että kun laduilta kertyy paskaa karvoihin (pitovoidetta, pihkaa yms), niin pito heikkenee. Vaatii siis putsausta jonkinlaisin väliajoin.