Originally posted by Tomi
Heeeheheh, en tietenkään pahastu. Immosen metodeissa mua taisi kuitenkin eniten kummastuttaa ne 5-10 tunnin syömättömyydet ennen treeniä ja kropan treenaaminen 3-5 kertaa viikossa kokonaan. Tai tätä Immosen metodia kertoo käyttävänsä Universal Fitness Shopin säikeinen goljatti. 
Mutta Hannibal, olet oikeassa. Olen mennyt rasvojen kanssa perse edellä puuhun, mutta nyt elämäntehtäväni on saarnata Sakkeuksen ja sinun kanssasi kaikille pakkotoistolaisille rasvojen tärkeydestä *).
*) Rintafile ja Wintikka, nyt ei puhuta sellaisista rasvoista
:kippis1:
Itseänikin Immosen systeemeissä kummastuttaa mm.
a. se että 3x ateriointi päivässä olisi parempi kuin 4,5,6 tai 7.
b. se, ettei yli 4h syömättömyydellä ennen treeniä olisi jatkuvassa käytössä kehitystä laskevaa vaikutusta
c. omega3/omega6 suhteen merkityksellisyyden väheksyminen
(esim oliiviöljy jyllää Immosen mielestä rypsiin, toki siinä on vähän parempi kertatyydyttymättömät/monityydyttymättömät-suhde)
Mutta sen sijaan syömättömyyden siirtämisellä 1-2h -> 3-4h on mielettömästi positiivisia vaikutuksia. Olin näistäkin tietoinen osittain jo ennen harmonisen olemassaoloa, ja viimeisen parin vuoden sisällä, etenkin viimeisen vuoden sisällä, on tieto edelleen lisääntynyt, ihan muista lähteistä kuin harmonisesta dieetistä. Aiheesta oonkin palstalla saarnannut jo ihan tarpeeksi, joten ei faktoista nyt tämän enempää, etsiköön se ketä kiinnostaa. Joka tapauksessa "in real life" on joka ikinen harrastelija, kuntoilija, bodari, voimanostaja ja painonnostaja huomannut eron parempaan kun oon opastanu ravinnossa ja neuvonut samalla pidentämään _HIEMAN_ ateriointiväliä ennen treeniä, kuin myös kiinnittämään huomiota siihen mitä ennen treeniä syö. Tasapainoinen välipala 2.5h ennen, tavallinen ateria 3-3.5h, isompi ateria 3.5-4h. Nälkä kyllä häviää parin ekan kokeilun jälkeen, ja silloinkin kun se ei vielä häviä ennen treeniä, se häviää kyllä treenatessa ekan 10 min sisällä. Pakkotoistostakin on tullut kiittäviä privaviestejä, kuin myös topikeissa löylyä.
Jos oikein kammoksuu teoreettista hivenen suurempaa kataboliaa lihaksissa kun on tunnin pidempään syömättä, voi toki ottaa pienen proteiinidrinkin ennen treeniä.
Ite oon kokeillu _pari_ kertaa jopa yli 5h syömättömyytta ja silloinkin jaksaa helvetin hyvin. Mutta jatkuvassa käytössä minusta 2.5-4h riippuen ruuasta, on optimaaliaika. Ettei _teoriassakaan_ riskeeraisi lihaskasvua.