Eli kysehän oli penkin tekemisestä 5*5-systeemillä. Olen nyt seurannut tuota ohjelmaasi tuohon 5*5*80%-vaiheeseen asti ja minua alkoi askarruttaa, että millainen kisapiikkaus...
Onko kellää kokemusta noista slingshotin kyynärtuista? Puhutaan slingshot efektistä, polvituissa lukee että +15-20kg auttais, mutta kyynärtuista ei lue kuin että "slingshot...
Laittakaa ketjuun uskomattomia suorituksia, uusia nimiä kyykyn tiimoilta, rajuja kyykkyohjelmia ja kisanostoja. Etu- taka, kaikkea saa laittaa, mutta ei mitään huumoripätkiä...
Oliko yliraudoille jotain prosentuaalista ns ohjearvoa? (Esim +10% verrattuna työsarjoihin) Vai oliko se vain: 1-2 toistoa raudalla, jolla jää pari toistoa varastoon?
Yritin...
Perustin nyt sitten uuden threadin kun turha tuolla 5*5 penkkitreenipuolella on leuanvedosta puhua...
Sain siis rekin ja tänään vedin niitä viiden leuan settejä 14 kappaletta...
Ottaa pattiin :wall: meidän amikses olis ollu ens keskiviikkona penkistä nosto kisat voittajat olis päässyt nostamaan johonki juniori kisoihin tietääkseni olen eka...
Viime viikon HS:missa olikohan torstain lehdessä Seppo Räty kertoi harjoitusmenetelmistään ennen Atlannan olympiakisoja -96. Rädyn harjoitteluun kuuluvan tupakanpolton ja...
Aika hintsasti on shortsisarjalaisista ketjuja, mutta ei kai ole ihan vääryys laittaa tälle kunnolla Jutan ja Vertin supersinkkudieetti -sarjasta ja Mentulan Bull´s Year...
Mutta ite pysyttäydyn edelleen jääräpäisenä tossa hermotuksen merkityksessä juuri suoritettavaan nostoon, jonkinmoisella siirtovaikutus varalla. Eli yleisvoimaa vaikeampi määritellä, on vaan erilaisia nostoja missä urheilija voi olla hyvä, ja mitä kauemmas kyseisemmästä nostosta mennään, pitää sekin reenata erikseen.
Niin nythän me ollaankin jo melkein samaa mieltä ... Mutta mä pidättäydyn kanssa siinä että tankilla on riittävän vahvat sormet. Ja ranne ja se. Miksi ne pettää on kysymys muista. Asioista... Ehkä juuri siitä siirtovaikutuksesta ja hermotuksesta ja ettei kukaan ymmärrä väärin niin ei ne mitenkään "lävähtänyt auki vaan siihen piti antaa ihan kaikkensa ja siltikin se jäi sellasesta totaali toprollista hyvin vajaaksi
Niin nythän me ollaankin jo melkein samaa mieltä ... Mutta mä pidättäydyn kanssa siinä että tankilla on riittävän vahvat sormet. Ja ranne ja se. Miksi ne pettää on kysymys muista. Asioista... Ehkä juuri siitä siirtovaikutuksesta ja hermotuksesta ja ettei kukaan ymmärrä väärin niin ei ne mitenkään "lävähtänyt auki vaan siihen piti antaa ihan kaikkensa ja siltikin se jäi sellasesta totaali toprollista hyvin vajaaksi
Voisko sanoa että Tankilla on voimantuotta Rollarissa riittävällä tasolla, mutta pöydässä sormiin ja ranteeseen tarvittas lisää voimaa ettei tulisi toprollatuksi?
Hermotus rollariin erinomainen, mutta hermotus pöydässä suoritettavaan sormi ja rannnevoimailuun ei samalla tasolla?
Tämä onkin mielestäni se missä moni menee mettään otevoimaa treenatessa. Löydetään yksi tai kaksi lajia missä ollaan lahjakkaita, ja omiin heikkouksiin ei keskitytä yhtään. Ne lajit tietystä missä ei olla hyviä on "paskoja".
Itse aina pyrkinyt erityisesti "off-season" kehittämään heikkouksia. Ennen King Kong treeniä sain surkean gripperitasoni nostettua siihen että sain 3.5 suljettua. Tämä käytännössä vaati vaan helvetisti asettelun treenaamista, koska aikaisemmin itsellä paremmin sujui TNS kuin asettelu sulut Alemmassa ei siis mene kiinni 3.5TNS, mutta ihan kelpo yritys viime vuodelta. Viimeiset millit toki ne haastavimmat. Heiskasen Matilla ratettiin kesällä kaikki ~60 gripperiä ja tuo oli muistaakseni 173lbs luokkaa.
Noita Heavy Gripsejä pidetään huonolaatuisempina kuin CoC, Beef Builder tai GHP esimerkiksi. Jäykkyydet heittelee enemmän. Itsellä ei noista Heavy Gripseistä ole kokemusta. Kyllähän niilläkin varmasti gripperitreenit saa aikaan.
Kerta taas tuli tänne postattua, niin jatketaan.
Tämän vuoden King Kongista 55kg flaski millä tulikin lajivoitto. Varoja jäi ihan helvetisti, mutta tiesin tämän riittävän Top 2.
Seuraavana päivänä oli pakko kokeilla 60.05kg, ja kyllähän sillä tuollaisia hyviä irrotuksia useita kappaleita tuli. Tavoitteena nostaa 3x20kg 2021 loppuvuodesta.
Kerta taas tuli tänne postattua, niin jatketaan.
Tämän vuoden King Kongista 55kg flaski millä tulikin lajivoitto. Varoja jäi ihan helvetisti, mutta tiesin tämän riittävän Top 2.
Seuraavana päivänä oli pakko kokeilla 60.05kg, ja kyllähän sillä tuollaisia hyviä irrotuksia useita kappaleita tuli. Tavoitteena nostaa 3x20kg 2021 loppuvuodesta.
Hetkinen 3 kappaletta 20 kilon kiekkoja yhdellä kädellä? Joskus muistan nuorena poikana lukeneeni vanhasta bodaus lehdestä missä käsiteltiin otevoimaa, että kahden 20 kilon levyn nostaminen on maailmanluokan temppu. Mietin silloin että miten helvetissä se on mitenkään mahdolista keneltäkään muka
Tulipa pitkästä aikaa koitettua ekaa kertaa vuosiin grippereitä. On voimaa lähteny näpeistä kun säädettävä BBGM 2.30 jäi sulkematta. Jouset taas mukaan treeniin ja kohti 3.0 sulkuja jälleen. Säädettävä BB Elite tavoitteeksi helpoimmalla 10mm upotuksella 3.02.
Mulla tollanen pähkinänsärkijä mallinen säädettävä gripperi. Aattelin kokeilla sillä tehdä treenejä ja kattoa onko miten hyvä siirtovaikutus tavan grippereihin. Aiemmin kuristetulla jousella treenaus toi hyvää kehitystä niin sitäkin vois pitää mukana.
Tattista kaikille vinkeistä. Mulla on itellä COC2 ja 2.5. Cocit kappalehinnoilta aika kalliit. Vilkasen nuo linkit ja katsotaan mikä vaikuttaa hyvälle.
Hetkinen 3 kappaletta 20 kilon kiekkoja yhdellä kädellä? Joskus muistan nuorena poikana lukeneeni vanhasta bodaus lehdestä missä käsiteltiin otevoimaa, että kahden 20 kilon levyn nostaminen on maailmanluokan temppu. Mietin silloin että miten helvetissä se on mitenkään mahdolista keneltäkään muka
On se mahdollista ja 5 vuotta sitten Kody Burns siihen kovaa treenasikin. Ikävä kyllä ei saanut vietyä loppuun saakka. Kodylla myös edelleen kovin kisoissa nostettu yhden käden pinchi 59.xxkg jonka teki Europinchillä.
Tattista kaikille vinkeistä. Mulla on itellä COC2 ja 2.5. Cocit kappalehinnoilta aika kalliit. Vilkasen nuo linkit ja katsotaan mikä vaikuttaa hyvälle.
Tota minun ehdottamaa linkkiä turha edes katsoa jos CoC jousia tilaa. Tulee törkeästi halvemmaksi tuolta Rogue europesta. Tuolta Cannonilta valmiiksi kalibroituja jousia lähinnä jos haluaa. Postit on nykyää nii kovat ja alvit päälle.
Tota minun ehdottamaa linkkiä turha edes katsoa jos CoC jousia tilaa. Tulee törkeästi halvemmaksi tuolta Rogue europesta. Tuolta Cannonilta valmiiksi kalibroituja jousia lähinnä jos haluaa. Postit on nykyää nii kovat ja alvit päälle.
Mä aattelin tilata molempia. Aattelin vähän sillä että jos löytys muista jousista jotain vahvuuksia COC2 ja 2.5 väliin + iisimpiä alle kakkosen. COC 3 täytyy tietty joka jätkällä olla kotona vaikka ei ikinä kiinni meniskään ja ykkösen ostan eukolle tavotteeks. Saa sitten sen käteen ihmeteltäväks kun satkun saa penkistä Siihen ei mene kyllä paria viikkoo pitempään aikaa.