En tiedä pitäiskö huvittaa vai ärsyttää nämä viestit missä vähätellään treenaajan panostusta. Mulla on hyvin samanlaiset kokemukset, olen treenannut miinuskaloreilla reilun vuoden ja maksimit penkissä on olleet luokkaa 3x5 72,5kg, tuo taisi olla viime syksyn aikaa. Kun aloitin treenaamaan penkkipunnerrus lähti n. 35 kilosta, ykkösen saattoi ottaa 40-45 kilolla. Se oli hidasta grindaamista 2.5kg kerrallaan ja toistoja väkisin kaivaen, milloinkaan ei tuntunut että homma kulkisi hyvin. Muistan että jo 50kg paikkeilla sai tosissaan kaivaa niitä toistoja kun ei vaan tule enempää. Sitten vaihdoin liikaa treenityyliä 1 jakosesta 3x viikossa siihen että vaihtelin liikkeitä paljon ja tein esim kässärivariaatioita, hermotukset tankoliikkeisiin hävisi ja tulokset putosi 60kg sarjapainoihin. Voi kuulostaa uskomattomalle ja siltä se minustakin tuntuu. Tämän vuoden alussa lähdin nostamaan 2 jakoisella volyymiä ja voimaa vuorotellen tuloksia nostaen ja penkin sarjapainot lähti jostain 55 kilosta jolla tein 3x6-8 sarjoja, aina painoa lisää kun meni 8 toistoa täydet sarjat. Samanlaista hidasta grindaamista on ollut ja kehitys pysähtyi täysin 67.5kg paikkeille. Olen ollut siinä nyt n. kuukauden ja välissä on ollut deloadi. Ensimmäisellä kerralla 67.5 kilolla sai 1x6, 1x5, 1x4. Viimeisimmällä treenillä tällä viikolla sain 2x4, 1x3 ja kerran jäi turvaraudoille. Kevennyksiä olen pitänyt n. 5 viikon välein täältä saaduilla ohjeilla, ottanut ykköset sarjapainoilla kevyellä viikolla jos se jotenkin auttaa säilyttämään tuntua painoihin. Volyymitreenissä teen punnerrusta koneessa istuen ja "pudotussarjana" 3x10 ja etunojapunnerruksilla loput mehut irti. Tässä taitaa olla kuormaa n. 65kg. Jonkun mielestä turhaa hifistelyä, olen saanut tuolla vaihtelua treeniin. Olen tehnyt aiemmin myös kapeaa penkkiä, vinopenkkiä, kässäripenkkiä, lattiapenkkiä apuliikkeenä. Nyt rinnalle tulee treeniä se 2x viikossa.
Onhan tuo paska tulos tällä treenimäärällä mutta jos ei nouse enempää niin ei nouse. Painoa on kuitenkin tippunut, on vain vaikea kaivaa jotain uutta treeni-intoa kun tulokset jumittaa samalle tasolle eri tyyleilläkin tehtynä. Jotenkin sitä toivoo että uusi maailma avautuu kun alkaa pluskaloreille mutta jos ei niin voi jeesus :D