Tervehdys! Ensimmäinen postaus tänne treenipuolelle piiitkään aikaan. Kaipaisin mielipidettä ja neuvoa.
Olen tämän vuoden aikana pudottanut painoa rasvoista n. 12 kg ja mitat tällä hetkellä ovat: 183 cm, paino 85 kg ja rasvaprosentti pyörii 16-17 tuntumassa Inbody-mittauksen mukaan. Paino on lähtenyt ihan tarkoituksella, kalorivajeella ja välillä on tullut nopeampaa, välillä hitaampaa kehitystä, mutta kaikkiaan olen todella tyytyväinen tuloksiin. Olo on parempi kuin vuosiin. Viime vuoden lopulla painoin hieman alle 100 ja rasvaprosentti n. 26. Tällä hetkellä en käytä edes kreatiinia, ainoastaan heraproteiinia jos ei muuten päivän proteiinitarve täyty.
Lokakuun alusta ajattelin nyt sitten hieman lisäillä lihasmassaa ja tähän tarttisin nyt mielipidettä: jos tässä nyt muutan ravitsemusta siten että lisään kaloreita, esimerkiksi tasaisesti kaikkia makroja lisäämällä, sellaseen n. 2800 / päivä (mun "dieetti"kalorit on olleet n. 2300-2400 / päivä, joten tuo 2800 on arvaus ja muutan sitä tarvittaessa), ja otan tavoitteeksi että mulla on helmikuun lopussa painonlisäys n. 5 - 7 kg, joka pääosin lihasmassaa, niin onko tämä realistista? En ole aikaisemmin kasvattanut lihasta systemaattisesti, kaloreita ja makroja seuraillen, joten ihan vaan tuo että 5 - 7 kg viidessä kuukaudessa, olenko ihan pihalla sen kanssa?
Tavoite perustuu ihan vaan siihen, että mun silmään tarvitsen vähän lisää massaa, erityisesti alakroppaan, hieman myös rinta-hartia-linjalle. Mulla ei ole mitään bodaus- tai varsinaisia voimalajitavoitteita.
Ikää 43, en ole käyttänyt enkä käytä TRT tai muuta vastaavaa vaan mieluummin pyrin ottamaan hyödyt työskentelemällä ja syömällä pitkäjänteisesti ja järkevästi.
Treenimetodi on perus kuntoilu, kehonpaino- ja saliharjoittelu, uinti, pyöräily, kävely..
Kiitos jo etukäteen rakentavista kommenteista ja neuvoista!