Re: Re: Re: Re: Kuka on ehjä?
Originally posted by Mixu
No, lähinnä olen naureskellut, kun täällä lukee "kokeneiden" vastauksia kysymyksii, kuten
Kuinka saan isomman tumpun??. VASTAUS:
Treenaa niin perkeleesti, että luut naksuu ja lihas narisee! Jos poika voit seuraavana päivänä vääntää ovenkahvaa, niin et treenannu tarpeeksi kovaa! Mulla on joka nivel revähtänyt kaksi kertaa, treenaan niin kovaa ja kunnolla ja oon iso... ja mitää vammaa en vaihtaisi pois.
Nivelkö se sitä ovenkahvaa vääntää? Vai onko sun mielestä väärin, että lihakset on seuraavana päivänä väsyneet/kipeät? Lihakset voi tappaa tappamatta niveliään, mutta on aikoja jolloin jokainen tekee virheitä, kuten esim ei viitsi lämmitellä, venytellä, siirtyy liian nopeaan liian isoihin painoihin, liian ruma suoritustekniikka, ylikunto, huolimattomuus, keskittymiskyvyn puute, sää, henk koht ongelmat, sairaus, kaikki nämä voivat johtaa loukkaantumisiin. Milloin se aika on? Sä elät juuri sitä aikaa...potentiaalisin aika loukkaantumisille on, kun on kokematon ja kärsimätön. Tuskinpa kukaan meistä on leuhkinut omilla loukkaantumisillaan..vai? Tuskinpa kukaan meistä on koskaan neuvonut treenamaan tavoilla, joista kuuluu seurata loukkaantumisia..vai? Sulla ei ole vammoja vielä, se ei meinaa, ettei sulla tulis niitä koskaan olemaan. Mä treenaan pienillä painoilla ja niin hyvällä suoritustekniikalla, kuin vain osaan ja olen myös usealla valvottanut sitä, saadakseni objektiivisen mielipiteen, myöskin venyttelen ja lämmittelen, sekä yritän välttää ylikuntoa, siltikin olen saanut oman osani loukkaantumisista. Aina niitä ei voi estää, se tavallaan kuuluu lajin luontoon. Loukkaantumiset ei ole ainakaan mulle, kuin kokoelma arpia, joita tappavissa aseissa vertaillaan vaan ne on jotain, mikä hankoiloittaa ja häiritsee mun elämää ja treenaamista.
Se, miten ylimielisesti sä puhut tästä aiheesta vain vahvistaa sitä kuvaa, miten kokematon sä olet. Silti sä puhut, kuin et olisi koskaan mitään muuta tehnytkään ja tietäisit aiheesta kaiken tiedettävissä olevan. Toki on ihmisiä, joille ei koskaan mitään vikaa tulekkaan, kuten meidän Tomi, mutta se onkin ½-Jumala.
aaahhhhh....jo helpotti