Tasan kuukausi aikaa Faidran postauksesta niin pakkohan tähän on jotain laittaa.
Itte oon tykästyny tekemään tasapenkillä tuon kulmiksen kp:illa. Kun selkä on lattian kanssa samansuuntainen niin venytys on parempi ala-asennossa. Lisäksi on helpompi seurata kehitystä kun tekee aina samalla tavalla.
Kokeilin kuitenkin eilen salilla tätä vinopenkkitapaa, ja totesin ettei mulle sovi niin hyvin kuin tasapenkillä tehty... varmaan tottumiskysymys. Kässäri toisaalta vedetään kuitenkin tuonne vyötärölle päin eikä suoraan ylös, niin luulisin ettei epäkkäät pääsis siinä hirveästi auttamaan. Enemmänkin vakauttavat liikettä.
Tosin, kun tasapenkillä nostaa kässärin ylös, vartalo kiertyy pakostakin hitusen siten että rinta kääntyy kässäripuolelle. Tällöinhän nostava puoli vartalosta on selvästi eri kulmassa lattian kanssa eli asento on sama kuin vinopenkillä tehdyssä liikkeessä on heti alusta... ero mun tekniikalla on siis vaan tuossa alkuasennossa (tasapenkki - aluksi lattian kanssa samansuuntainen, mutta lopussa kuitenkin vinossa; vinopenkki - heti alusta lähtien vinossa).
Täytyy kyllä kompata että sarjapainot kulmiksessa kp:illä nousee melko rivakasti ja ennen kaikkea kauan. Välillä tuntuu että tässä liikkeessä pää ratkaisee paljon - hyvänä päivänä voi heittää 5kg lisää entiseen sarjamaksimiin ja tehdä saman verran toistoja... vieläpä niiden vanhojen sarjamaksimitoistojen päälle! :thumbs: