Lihaskasvu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Vemar
  • Aloitettu Aloitettu
Kuinka nopeasti lihakset kasvaa kun tuntuu ettei lihakset ole pahemmin kasvaneet? Selkä lihakset ja jalat on kyllä kasvanut ihan hyvin, mutta muut lihakset ei. Missä mahtaisi olla vika? Treenaan 2-3 kertaa viikossa
Ma: rinta, kädet, vatsat
To: jalat, selkä
Olen nyt 15,5 vuotta vanha ja 172/78
Hauis on pumpissa vain 36cm. Treeniä on takana n.1vuosi kunnolla

Ajattele järjellä mitä vauhtia odotat lihasten kasvavan, tai mikä on tavoitteesi. Vähennä tästä kasvuvauhdista / tavoitteesta 2/3 ja alat olla lähellä totuutta. ;)

No ei, mutta jos joku on kärsivällisyyttä vaativaa niin se on tämä laji. Lihakset ei tule muutamassa kuukaudessa eikä vuodessa ja se vaatii säännöllistä työtä ja keskittymistä...

Olen minäkin jo puolitoistavuotta treenannut yrittäen noudattaa kaikkia kultaisia sääntöjä ja habburainen on 37,5cm, kun siitä kerran huolehdit.

Hyvä että on selkä ja jalka (entäs toinen jalka? =) kasvanut. :)

Aloitin 2kk sitten käyttämään proteiinia ja palautusjuomaa missä on hh ja proteiinia 42g kreatiinia 5g/100g. Voi olla että odotan liikoja mutta kuitenkin pitäis saada lisää lihaa ja syksyllä sitten pystyis varmaankin ottaa "mega" treeniä :whip: ja kesäksi loput six-packistä näkyviin kun nyt näkyy vaan 2 ylintä vatsa lihasta.

Pitää syödä hyvin, että kasvaa. Jos yrität samaan aikaa dieetata six-packia näkyviin ja hakea lisää massaa voi mennä aika hikiseksi. Pidä massakaudet ja dieetit erikseen.

Huh, lupaavalta näyttää hauis 36, mä alotin 17vuotiaana treenamisen ja hauis oli 23cm, olin 23vuotias kun hauis saavutti ton 36 cm, joten vähän kärsivällisyyttä;)

Originally posted by Romps
Huh, lupaavalta näyttää hauis 36, mä alotin 17vuotiaana treenamisen ja hauis oli 23cm, olin 23vuotias kun hauis saavutti ton 36 cm, joten vähän kärsivällisyyttä;)

Ei millään pahalla, mutta miten ihmeessä voi olla 23cm hauis?
Hyvän kehityksen olet kuitenkin jo saavuttanut, 13cm. Pari senttiä vuodessa. 10 vuoden päästä sulla on yli 50cm tumppu. :kippis1:

Edit: katoin äsken sun profiilia ja sulla pitäis nyt jo olla sit 50cm tumppu! :)

Originally posted by Raven
Hyvän kehityksen olet kuitenkin jo saavuttanut, 13cm. Pari senttiä vuodessa. 10 vuoden päästä sulla on yli 50cm tumppu. :kippis1:

Ei tuo nyt ihme ole, kun mä aloitin niin olin 186 / 59 laihimmillaan, ja hauis tosiaan oli jännittäessä (kuten mitat ilmoitetaan) ~30cm, että kai 23 voi myös olla. Mutta tosissaan, käden pitää olla sairaalloisen laiha, melkeinpä tosissaan luu + nahka.

Ellei Rompsilla käynyt kirjoitusvirhe?

Edit: katoin äsken sun profiilia ja sulla pitäis nyt jo olla sit 50cm tumppu! :)

Mun rannekin on melkein 23cm :D

Noh ei ny sentään!

No mä arvasin et tästä syntyy keskustelua, katotaas noi mitat
(koneella ylhäällä):

17v ikä, pituus 167cm, paino 46kg
Rinta 81cm
Hauis 23cm (ei kirjoitusvirhe)

24v ikä, pituus sama , paino 76kg
Rinta 112cm
Hauis 40cm

Tällä hetkellä, 32v ikä, pituus sama, paino 83kg
Rinta ?
Hauis kylmänä 38 cm (paras tulos 41cm(kylmänä) ikä 26v)

Siirrytty voimannostotreeniin:D

Siinähän noita, varmaan löytyy muita yhtä lahjakkaita, ainiin 23v hauis oli 39cm, muistin väärin kun sanoin 36cm:worship:

Hitaasti tuo paino nousi noin 3-5kg vuodessa:D , nyt kun sais 10 kg pois nii ois tyytyväinen:kippis1::D

Niin ja mun ranne on 17cm(kylmänä:D :worship: )

Omia tuloksia huomaa kolmella tavalla.

Treenipainojen kilomäärä alkaa nousta jo parin kuukauden treenillä.

Itse huomaa peilistä positiivista muutosta 4kk - 1v. treenillä.

Kaverit huomaa eron 1 - 2v. treenillä.

Näin mulle kävi.

Originally posted by turre101
Ei tuo nyt ihme ole, kun mä aloitin niin olin 186 / 59 laihimmillaan, ja hauis tosiaan oli jännittäessä (kuten mitat ilmoitetaan) ~30cm, että kai 23 voi myös olla. Mutta tosissaan, käden pitää olla sairaalloisen laiha, melkeinpä tosissaan luu + nahka.

Ellei Rompsilla käynyt kirjoitusvirhe?

Eihän se mikään ihme ole. Varsinkin baarissa aika usein näkee kireessä paidassa hilluvia "partypoikia", joilla käden paksuin kohta on kyynerpää.

Eihän se mikään ihme ole. Varsinkin baarissa aika usein näkee kireessä paidassa hilluvia "partypoikia", joilla käden paksuin kohta on kyynerpää.

Heh heh :D Toi kuullostaa kyllä aika kummalta toi 23 cm... kun aloitin joskus vuonna nakki treenaamaan, niin tais olla joku 32 cm. tms.... nyt 41cm

PartyBoikia... :lol2:

Tosta hauismitasta aina ilmoitetaan että kylmänä, lämpimänä, 50 celsiusta, 20 celsiusta ja sen hetkinen isoäidin mielentila...

Mä oon huomannut että mulla ei ainakaan mitat heitä mittaatko sitten kierron lopulla lihaksen levättyä vai treenin jälkeen armottomassa pumpissa - sen saa jännitettyä tiettyyn pisteeseen ja samassa pisteessä se on sitten treenin jälkeen mutta ei isompi.

Originally posted by turre101
PartyBoikia... :lol2:

Tosta hauismitasta aina ilmoitetaan että kylmänä, lämpimänä, 50 celsiusta, 20 celsiusta ja sen hetkinen isoäidin mielentila...

Mä oon huomannut että mulla ei ainakaan mitat heitä mittaatko sitten kierron lopulla lihaksen levättyä vai treenin jälkeen armottomassa pumpissa - sen saa jännitettyä tiettyyn pisteeseen ja samassa pisteessä se on sitten treenin jälkeen mutta ei isompi.

Kyllä ne mitat heittää sitä enemmän mitä enemmän sitä lihasta on. Tietenkin kun kädet on täynnä verta ja maksimimaalisessa pumpissa, ne on isommat. Ite mittasin viime viikolla armottoman olkapääkäsipäivän jälkeen vasemman haban niin se oli 46.5cm. Normaalisti n.45cm. Tuossa joku yö sitten näin jotain hullua sekopäistä unta että olin vielä langempi kuin oon ja heräsin ja kävin paskalla ja mittasin haban (en mittaile habaa yleensä kuin kerran kuussa :).. ) niin se oli 44cm
:eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :curs:

:D...

Kokeilepa mitata olkavarsi kunnon käsitreenin jälkeen pumpissa ja aamulla herättyäsi.

jos sitten päästäisiin takaisin aiheeseen:

Kuinka nopeasti lihakset kasvaa kun tuntuu ettei lihakset ole pahemmin kasvaneet? Selkä lihakset ja jalat on kyllä kasvanut ihan hyvin, mutta muut lihakset ei. Missä mahtaisi olla vika? Treenaan 2-3 kertaa viikossa
Ma: rinta, kädet, vatsat
To: jalat, selkä
Olen nyt 15,5 vuotta vanha ja 172/78
Hauis on pumpissa vain 36cm. Treeniä on takana n.1vuosi kunnolla
noin nuorena sanoisin että vuoden treenin jälkeen alkaa lihakset hieman näkymään. siitä vielä toinen vuosi niin kehtaa jo mennä rannalle ;)

"treeniä takana 1vuosi kunnolla", en sanoisi että treeni on 'kunnollista' jos käyt vain 2-3 kertaa salilla viikossa.

myös treeniohjelmasi vaikuttaa huonolta. itse en ainakaan pysty kuvittelemaan tekeväni selkä- ja jalka-treeniä samana päivänä (maastaveto + kyykky = :urjo: ). entä missä on olkapää treeni? nyt hankit 4 tai 3 jakoisen ohjelman ja rupeat treenaamaan _KUNNOLLA_ vähintään 3kertaa viikossa.

Aloitin 2kk sitten käyttämään proteiinia ja palautusjuomaa missä on hh ja proteiinia 42g kreatiinia 5g/100g. Voi olla että odotan liikoja mutta kuitenkin pitäis saada lisää lihaa ja syksyllä sitten pystyis varmaankin ottaa "mega" treeniä ja kesäksi loput six-packistä näkyviin kun nyt näkyy vaan 2 ylintä vatsa lihasta.
ne lisäravinteet ovat VAIN lisäravinteita. ensimmäiseksi kannattaa pistää muut syömiset kuntoon ja sitten vasta hienosäätöä lisäravinteilla.

muista myös ettei vatsalihasten näkyvyys ole miehen mitta. parempi isot lihakset ja vähän läskiä vatsassa kuin anorektinen kynäniska jonka sixpäk (ja kylkiluut) näkyy upeasti!

Originally posted by vitvall
en sanoisi että treeni on 'kunnollista' jos käyt vain 2-3 kertaa salilla viikossa.

Jos taas treenaa 8 kertaa viikossa, niin sittenkö vasta treenaa kunnolla. Éi se määrä tee siitä "kunnollista".

Eihän sitä lihasta tarvii tullakaan lisää hirveästi, pääasia että voima tarttuu !!! eikö ??:curs:

Mielestäni Mesko Hytönen on oikeilla jäljillä näissä voimailuasioissa. Ei hauiksen tarvitse olla mikään pumpattu nestepallo, vaan sen näköinen, että sillä on tehty ja voi tehdä raskasta ruumiillista työtä.:kippis1:

Originally posted by Lexington
Eihän sitä lihasta tarvii tullakaan lisää hirveästi, pääasia että voima tarttuu !!! eikö ??:curs:

Mielestäni Mesko Hytönen on oikeilla jäljillä näissä voimailuasioissa. Ei hauiksen tarvitse olla mikään pumpattu nestepallo, vaan sen näköinen, että sillä on tehty ja voi tehdä raskasta ruumiillista työtä.:kippis1:
Tuli mieleen tuosta Meskosta se eilinen ohjelma kolmoselta klo 21. :david:

Back
Ylös Bottom