Sanotaanko nyt näin, kuten tuolla miesten ketjussakin toitotetaan eli nainen ei ilman mitään laillista pääse mun mielestä liian lihaksikkaaksi. Ja laittomillakin lisäravinteilla saa tehdä sitä työtä oikein kunnolla. Itse en löydä yhtään fitnessmallia, joka olisi liian lihaksikas, mutta nuo ammattibodarit alkavat näyttää (kummallakin sukupuolella) hieman epäluonnollisilta. Myös se kuinka tuo liian lihaksikas käsitetään on hieman hämärä mun mielestä. Kaikissa bodylajeissa tavoitellaan estetiikkaa ja symmetriaa eikä voida sanoa, että sulla on nyt x määrä lihasta, oot liian lihaksikas. Vaikka ois kuinka paljon lihasta, mutta se jakautuu tasaisesti, niin ei tule yhtä helposti sitä "liian lihaksikas" vaikutelmaa.
Tähän ei ole olemassa myöskään mitään universaalia sääntöä vaan jokaisella on omat mielipiteensä ja siksi tämänkin ketjun pitäisi olla joku gallup. Kohta alkaa perus pakkotoiston riitely kaikista mahdollisista asioista. Tuossa mies-ketjussa tuli jo ilmi, että kaverit on sitä mieltä, että ei kamalan helposti tule liian isoksi, mutta naisten kohdalla sanotaan jo tuollaista normaalin urheilullisen tytön (Hussin) kroppaa liian lihaksikkaaksi. I don't get it. Mies saa siis olla niin mörkö kuin haluaa, mutta naisen pitää olla siellä painoindeksin alarajoilla.
Eivätkä naiset luultavasti sen enempää treenaa kullin takia kuin miehet pimpsan. Voidaan aloittaa harrastus tietenkin siitä syystä, että peppu olisi läpsittävämmän näköinen, mutta sitten tajutaan, kuinka mukavaa se itsensä rääkkääminen siellä salilla on ja volá treenista tulee se itseisarvo, ei välinearvo. Tuossa alussa on jo noita kuvia ja kukaan ei ole liian lihaksikas mielestäni. Laitan vielä hieman lisää kuvia, koska niistähän kaikki pitävät:
Anna Everi
Eli Anna Everi(haastattelu Lihastohtorin blogissa) ei ole yhtään liian lihaksikas, samoin
http://www.simplyshredded.com/ en löydä yhtään liian lihaksikasta naista makuuni, vaikka selasin kaikki naisten haastattelut läpi äsken. Myöskään Minna Pajulahti ei ole yhtään liian lihaksikas mun mielestä. Tämä siis vain subjektiivinen mielipide, jota on vääristänyt bodybuilding lifestyle.