En tiedä kannattaako enää palata ihan noihin eduskuntavaaleja edeltäviin kyselyihin. Niin moni asia on muuttunut maailmassa sen jälkeen. Eduskuntavaalien aikaan ei ollut tällaista pakolaisvyöryä. Moni on muuttanut mielipidettään puolueissakin. Silti SDP ja Vasemmisto ja RKP lienevät pakolaismyönteisimmät puolueet. Leikkaukset olivat isosti tapetilla ja itse äänestin persuja ihan sen vuoksi, että ei voi olla niin, että jokin asia säilyy kokonaan leikkauskeskustelujen ulkopuolella. Nyt olen sitä mieltä, että on panostettava yhä enemmän kehitysmaihin. Ensin panostetaan Syyria, Irak, Somalia ja Afganistan ja sitten painetaan laukaisimesta...

No ei vaan. Apua tarvittaisiin lähtömaissa, mutta sieltä pitää saada äärijärjestöt raivattua ja sitten siellä tarvitaan koulutusta. Valitettavasti varat menevät nyt pakolaisvyöryyn vaikka samalla rahalla auttaisi lähtömaissa monikertaista väkimäärää. Ja kyllä mä uskon, että kehitysapu ja sivistyksen vieminen on sijoitus Euroopan ja länsimaiden hyvinvointiin tulevaisuudessa. Kaiken edellytys olisi oman talouden saaminen kuntoon ensin.