Olisin aloittanut "isojen" painojen käytön treeneissä myöhemmin ja keskittynyt kasvuiässä vähän pitempiin sarjoihin ja yleiskunnon kehittämiseen. Saattaisin olla nyt jonkun verran pidempi kuin nykyiset 174 cm. Kehitystä on tosin tullut ihan mukavasti, mutta pitempään varteen olisi saanut pakattua paljon enemmän lihaa.
Naisetkin tuntuvat etsivän pitkiä ja komeita miehiä, mutta nyt olen valitettavasti vain komea :D .
Ravintopuolta ei olisi oikein voinut mitenkään tehdä toisin, koska niin kauan, kun olin rahallisesti riippuvainen vanhemmistani, niin lisäravinteiden ja vähärasvaisen lihan yms. syömistä ei voinut harrastaa mitenkään hirveästi.
Lisäksi olisin välttänyt loukkaantumiseni(olen telonut olkapääni kolmesti, penkissä tottakai, seurauksena pitkä jakso kevyttä pumppailua), jotka ovat johtuneet liian isoista treenipainoista ja huonosta tekniikasta. Niinkuin sanotaan, niin kolmas kerta toden sanoo, joten ehkä olen nyt viimein tajunnut, etteivät maksimikolmoset penkissä ole yhteensopivia olkapäideni kanssa. Viimeisin kolmonen oli 140 kilolla, valitettavasti olkapää tuli siitä niin kipeäksi, etten koskaan päässyt kokeilemaan maksimiykköstä kuntohuippuni kohdalla.
Niin ja kolmivuorotyö ja treenaus eivät ainakaan itselläni oikein sopineet yhteen. Yövuorojen(klo 23-07) jälkeen en saanut nukuttua kunnolla päivällä ja niiden jälkeen olin lähes poikkeuksetta kevyessä ylikunnossa.