Hello !
Pakko kysyÀ mielipiteitÀ ja ehdotuksia oman ruokavalion suhteen mitÀ pyrin noudattamaan ravintoarvoiltaan ainakin niin ettÀ kalorit menevÀt +3k ja makroravinteiden mÀÀrÀ kutakuinkin samoilla tasoilla. Jokaisen aterian vÀlillÀ pyrin juomaan joitakin litroja vettÀ, energiaa haen kofeiinista kahvin muodossa pari-kolme kuppia pÀivÀssÀ. Normaaliin pÀivÀrutiiniin kuuluu aamujumppa (100 leukaa tai 300 punnerrusta + 2-3 settiÀ vatsalihasharjoitteita ilman lisÀpainoja pilatesta yms noudattaen) ja 3-5 kertaa viikossa olevat kamppailulajiharjoitukset (MMA, Thaiboxing), kÀvelen paljon ja hissit ovat kÀyttökiellossa omalta osin joten hyötyliikuntaakin tulee harrasteltua varsin mukavasti pÀivittÀin. Olen joltain osin innostunut karppaamisesta, joten olen aloittanut loivan ohjelman rakentamisen kohti VHH-elÀmÀntapaa mutta tÀn hetkinen ruokavalio on jotain siitÀ vÀlilt, joten olisi erittÀin mukava kuullu kokeneempien ravinto-ihmisten mielipiteitÀ vaikka tÀstÀ perjantain "herkku" illasta. Eli:
Aamu: Cheerios-murot n. 25g, soijamaito 2dl, 1 banaani, kourallinen gojimarjoja, rkl oliiviöljyÀ + kahvi (++monivitamiini, omega jne.)
TÀllÀ vÀlillÀ hoidan kiireisimmÀt työasiat ja aamujumpan. Pyrin syömÀÀn 3 tunnin vÀlein ja tÀssÀ kirjoituksessa olevat ajat vastaavat kutakuinkin 3 tunnin taukoja ruokailujen vÀlissÀ.
Palautus: 2 raakaa kananmunaa sekoitettuna noin 4-5dl arkijugurttiin, D-vitamiini ja kalsium-lisÀravinteet.
PÀivÀllinen: Kanafetasalaatti eli 400g kanasuikaleita, 100g fetajuustokuutioita, 100g jÀÀsalaatti, 2 pientÀ tomaattia, kurkkua, 1 sipuli, 4kpl v.sipulinkynsiÀ. Paistan kanan noin 10g oliiviöljyssÀ.
VÀlipala: 3 Vaasan pieni pyöreÀ ruisnÀkkileipÀÀ, jossa juustoa n. 50g, venÀlÀinen valkosipulimeetvursti n.40g, kurkkua ja voitelen nÀkkileivÀt floralla.
Iltapala: Chick hornet-paketti (900g) (1200kcal, p 102 h 4,8 r 86g!)
TÀssÀ siis esimerkkipÀivÀ perjantailta, iltapalavaihtoehtoina yleensÀ hieman kevyempiÀ malleja kuten 2 munan, 3 valkuaisen ja kasvissekoituksen sisÀltÀvÀ munakas tonnikalalla tms.
Normaalisti pÀivittÀin tulee nautittua snack-henkisesti vÀlillÀ kourallinen pÀhkinöitÀ. Syön myös lÀhes pÀivittÀin omenaa, porkkanaa yms pikkunÀlkÀÀn ja kun tarvii puputtaa jotain.
Eli kiinnostaisi kuulla mielipiteitÀ omasta ruokavaliostani kun olen sen rakentanut aika pitkÀlti mututuntuman varassa enkÀ vÀlttÀmÀttÀ tiedosta piilevÀÀ vaaraa ettÀ teen jotain pahasti vÀÀrin eikÀ olis ihan vielÀ reilu parikymppisenÀ mielenkiintoa ottaa lappua varpaaseen. Rasvan kÀyttö on aika huikeaa pÀivittÀin kun olen koittanut tÀtÀ VHH-settiÀ aloitella ja toi pÀivÀn ravinnesaanti nÀyttÀÀ aika hurjalta noiden chick hornettien rasvan mÀÀrÀn takia mitkÀ yleensÀ on korvattu oliivi/kookos/hamppuöljyillÀ.
PÀivÀn saanti on siis kalorilaskurin mukaan pÀivÀssÀ 3250 Kcal. P 248 H 147 R 182.
Olisi mukavaa saada siis neuvoja hyvÀn ruokavalion noudattamiseen tÀhÀn tyyliin ja palan myös halusta tietÀÀ mennÀÀnkö tÀssÀ ihan pÀin mÀntyjÀ.
*KiittÀÀ ja kumartaa*
Edit. Unohdin mainita ettÀ olen siis urheilullinen +20v nuori mies, 178cm, painoa vaakaan 68kg ja kulutus on pÀivittÀin helvetillisen iso josta myös tuhdit kalorit.