Taidat olla näitä teoriamiehiä?
Kyllä. Olen teoriamiehiä, veto on tällä hetkellä 300kg hujakoilla, saan spagaatin ja taivun siltaan. Totta vitussa olen teoriamiehiä jos saan siitä elantoni kun ymmärrän fysiologiaa, biomekaniikka, kinesiologiaa yms. Se tekee sen että ihmiset joita treenaan pysyy ehjänä, tulee vahvemmiksi ja liikkuvimmiksi.
Voi veljet mikä heitto :thumbs:
Sinä taas et ymmärrä, siks oot vetäny maasta tolla tyylillä 32 vuotta, ja joudut käyttämään remmejä jo tuolla painolla ja heikennät voimantuotto- ja lihaskasvupotentiaalia.
Tästä voidaan väitellä vaikka maailman loppuun asti, mä perustelen mun sanomiset, sinä ja moni muu kuittaa sillä että ei ole voimanostaja.
Alan kyl ymmärtämään miksi voimanostajat kehittyy vuodesta toiseen ja "normi-lihasta-lisää-treenaajat" eivät.
Toiset tosissaan suunnittelevat treeninsä ja toiset eivät.
En ymmärrä miks pitää väittää vastaan typerillä vittuiluilla, jokainen järkevä ihminen kiittää ja ottaa opikseen ja kehittyy. Toiset taas ei.
Ehdottomasti kaikki nytkyttelyt yms turha liike pois.
Se olankohautus on aivan turha ja vaarallinen tehä siinä lopussa.
Tangon akseli kroppaan ja maahan tekee sen että epäkkäiden alaosan lihassolut vetävät, eli depressoivat lapaluita alaspäin, joka mahdollistaa olkapään stabiloinnin ja lapojen kontrollin.
Ja kun vedät tankoa epäkkäillä ylöspäin tulee hyvin paljon todennäköisemmäksi lannerangan asennon riskeeraaminen johtuen momentista, asennosta, tilapäisestä lihasväsymyksestä yms.
Vedä lavat yhteen ja alas, ja pidä tiukkana koko sarjan ajan.
DOMS on voinut tulla myös siitä kun muutat lihasten pituutta ja asentoa kesken työn niin siinä tapahtuu melkoin sylki pitenemisen ja lyhenemisen välillä.
Hyvä esimerkki on mm. vahvamieskisaajat, farmarikävelyssä lavat ovat aina yhdessä ja alhaalla.
Kohautus on yleensä semmoinen liike että jos vedät maasta samassa sarjassa niin koukistat käsiä hyvin todennäköisesti.
Tämä taas nostaa lapaluita koska epäkkään ylemmät solut aktivoituvat, ja se on taas vähän ristiriidassa sen kanssa että epäkkään alaosan pitäisi stabiloida lapaluuta.
E: Wau! Pitäisikö olla vaikuttunut? Lihaa on kyllä, ja kireys on hyvä. Mutta laita mieluummin video missä on voimaa.
Ja joo, en tosiaan ole ihan teini, enkä luultavasti myöskään heikoimmasta tai pienimmästä päästä ihmiskuntaa. Olen opiskellut, lukenut, keskustellut treenimetodeista monien voimaurheilijoiden kanssa, valmentanut, pitänyt seminaareja muutaman yms.