Moi, nostan vanhan langan esille.
Hyviä ja mielenkiintoisia kommentteja rasvan poltosta.
Mulla on tavoitteena kesää kohti vähän alentaa rasvoja. Pulska en ole, mutta huomaan että pienen rasvakuoren takia ei esim vatsalihakset tai muutkaan lihakset erotu niin selvästi.
Käyn kolme kertaa viikossa salilla jossa teen kolmijakoista ohjelmaa (rinta/ojentaja/vatsat, selkä/hauis/vatsat, jalat/olkapäät).
Näiden lisäksi olen ajatellut tehdä yhden HIIT treenin ja yhden aerobisen treenin viikkoon.
Hiit treenini:
Joko crosstrainerillä tai spinning pyörällä:
- 30sek täysillä (syke huiput 170)
- 1min palautuminen rauhallisella tempolla (syke laskee noin 145).
Vedän yhteen treeniin 8-10 spurttia.
Aerobinen treeni:
45-55min joko ulkona juosten tai crosstrainerilla salilla jos on paska keli.
Syke yleensä pyörii 145-155 koko treenin ajan, ylämäissä sykehuiput menee 165. Olen aina luullut että lenkille pitää lähtee juoksemaan "täysiä" siis yrittää päästä mahdollisimman nopeasti takaisin kotiin :D
Taustatietona olen 181cm pitkä ja painan noin 82kg, salitreenin aloittamisen jälkeen (noin 10v sitten) on tullut noin 10kg lisää painoa miehelle. Tavoitteena olisi tästä varmaan 2-4kg pudottaa rasvaa pois.
Voitteko antaa kommentteja tuosta treenistäni? Välillä tuntuu siltä että ei oikein palaudu kunnolla, varsinkin jos tuo HIIT ja jalkapäivä ovat lähekkäin toisiansa.
Pitäisikö nuo aerobiset lenkit lähteä juoksemaan paljon matalemmilla sykkeillä että saisi rasvanpolton alkuun?
Rasvaa siis on vain pieniäkerroksia + pienet jenkkakahvat joista olen kuullut että on vaikeata päästä eroon.
Apua odotellessa!